Dálniční síť patří k vojenské výzbroji
Kvalitní silnice umožňující obchod a rychlé přesuny vojsk, dodávaly Římské říši obrovskou sílu. Nejznámější, Via Appia byla postavena již roku 312 př.n.l. a některé její fragmenty se zachovaly dodnes. V moderní době převzaly strategickou úlohu železnice a následně, díky flexibilitě automobilové dopravy, silnice a dálnice. Nedávno hladinu veřejného mínění rozčeřily kolony spojované s průjezdem konvojů americké armády. Vojenské cvičení je nutností. Na rozdíl od reklamního maratónu blokujícímu Prahu jen tak „z nudy“. Proč automobilka, jejíž název maratón nesl, nezastavila výrobu, aby se mohlo běhat v halách u Mladé Boleslavi?
Dálniční síť patří k vojenské výzbroji státu stejně jako tanky, vrtulníky nebo obrněná vozidla. To že jsou vládě lhostejné hospodářské škody vznikající zdržením v uzavírkách i marnění volného času lidí, je jedna část problému. Nedávná výměna ministra dopravy poskytla příležitost vyhlásit také změnu paradigmatu ve vztahu k opravám komunikací a jejich dopadům na občany. Stalo se co? Nic. Vše zůstává při starém v duchu hesla, my to tady necháme rozkopat, vy mlčte a plaťte.
Neschopnost opravovat dálnice ohrožuje bezpečnost Česka, a vzhledem k tomu, že jsme tranzitní země, i našich spojenců. Zde článek z Technetu Američané kupují těžké vojenské tahače pro přesun tanků po Evropě.
K nám, po výborných německých a rakouských autostrádách, se pomoc NATO jakž tak dostane, ale dál na východ platí slova klasika „Ni krok“. Polsku, Pobaltí, Rumunsku vzkazujeme „sorry jako“. Popis problémů vojenské logistiky Přesun mechanizovaného praporu AČR k hranicím Ruska by nebyl jednoduchý. Hrozí opakování situace z roku 1920, kdy čeští železničáři blokovali dodávky zbraní pro Polsko, které právě bojovalo s bolševiky. Je dobře, že „kvalita“ českých dálnic se se stala ostudou probíranou v centrále NATO a nejen předmětem nadávání v rodinách a po hospodách. Jde o zvláštní psychologický jev, kdy po vyjetí z kolony lidé na všechno zapomenou. Proto se z údržby silniční a dálniční sítě dosud nestala politická otázka, která by ve volbách měla váhu. Svým dílem přispívají i média. Natočí 2 až 3 rozhovory (mikrofon strčený přes okénko do auta) s otázkou…co tomu říkáte. Dozvíme se, že ......je to hrozné .....a nic, jede se dál. Nikdo se neptá, proč oprava trvala tak dlouho, zda to nešlo udělat rychleji, kdy se v úseku pracuje a kolik lidí, proč je souběh více oprav, který vedl ke kolapsu dopravy…… A co dělá automotoklub, který by se měl brát o práva motoristů? V Česku nic, v Německu má přece jenom nějakou váhu.
Dálnice D 1 byla ve své době realizována jako strategická stavba. Nachází se na ní dvě záložní vojenská letiště, a to u Vyškova a Velkého Meziříčí. Kdo má trochu ponětí o logistice, ví, že poruchy a nehody „řídí“ statistika. Proto pro udržení průjezdnosti musí být nedílnou součástí dálnice odpočívadla pro odstavení porouchaných či havarovaných vojenských vozidel. V civilním provozu slouží odpočivadla k témuž účelu, dále k zaparkování kamionů třeba při nečekaném Ťokově „kalamitním“ sněhu v prosinci, a aby se jejich řidiči měli kde se umýt a vyspat. Existují nebo se snad staví dávno slibované odstavné plochy? Ne, ostudně chybí. Jako kdybychom si pořídili děla bez zaměřovačů.
Kamiony běžně trčí u čerpacích stanic do jízdního pruhu a při nehodě či kalamitě prostě zastaví přímo na dálnici a tam stráví povinnou přestávku. Máme plné huby civilizovanosti a pro tyto novodobé nomády, chudáky drcené tachografy a pracující vesměs pouze za diety, neděláme zhola nic. Potřebu vykonávají za kolem návěsu nebo někde v keři a umývají se vodou z PET láhví. Vedle odpočivadel má být samozřejmostí i vybudování alternativ v místech dálničních křížení (u Brna jde o D1 a D2), které v případě jakéhokoliv problému, a to v míru i ve válce (nehody, opravy mostů), nabídnou objízdnou trasu. Bylo by to neskonale užitečnější než stavět „přechody pro medvědy“.
Na internetu se objevilo plno rad, že američtí vojáci měli použít železnici nebo jet v noci. A co tak opravovat dálnice v noci a 7 dní v týdnu? Jinými slovy, přesvědčme nepřítele, ať kvůli naší neschopnosti neútočí. A když už, tak ne moc prudce. Přesuny po dálnici jsou přece možné jenom v noci a také nám musíme dostat časový náskok, než se vojenské jednotky „navagónují“.
Ve válce patří mezi prioritní cíle právě dálniční síť. Jak dlouho by se v Česku řešil kráter po bombě nebo odstřelený most, když několik spadaných stromů zablokovalo D 1 na 14 hodin? Českoslovenští legionáři byli v Rusku odkázání pouze na koleje a vlaky. Kdyby k opravám a řízení tratí přistupovali se stejnou vehemencí a nápaditostí jako dnešní stát, nikdo z nich by se z Ruska nevrátil.
Doufám, že použití českých dálnic pro přesun americké armády bylo rafinovaným políčkem české politické reprezentaci. Věc není řešitelná „vyhnáním konvoje z dálnice“, ale vyhnáním těch, co odpovídají za opravy dálnic a související legislativu.
(vyšlo v MF Dnes 8. června 2019)
Další texty k dopravní problematice:
Výzva: Jsme naštvaní čekáním v kolonách
https://vilembarak.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=710695
Kolony? Kvůli neschopnosti, ziskům Kellnera a Číňanům
https://vilembarak.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=692715
Dálnice Brno-Vídeň, výsměch
https://vilembarak.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=672667
Drahá neschopnost úřadů opravovat silnice
https://vilembarak.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=583775
Policie musí přestat s blokováním dopravy při nehodách
https://vilembarak.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=486412
Opravujeme silnice, držte hubu a krok
Vilém Barák
Vzýváním míru se přivolává válka
Andrej Babiš a Alena Schillerová jasně říkají, že jsou proti posilování obranyschopnosti Česka a přípravám na vojenské ohrožení, nesouhlasí s dodržení spojeneckých závazků ve výdajích na obranu nebo s vojenskou pomocí spojencům.
Vilém Barák
Proč ANO nehlasovalo pro usnesení o bezpečnostních hrozbách
Poslanecká sněmovna 20. března 2024 schválila usnesení k bezpečnostním hrozbám pro Českou republiku. Hnutí ANO pro toto usnesení nehlasovalo.
Vilém Barák
Výzvy, aby Ukrajina jednala o míru jsou pobídkami ke kapitulaci
Během více než dvou let trvání války mezi Ruskem a Ukrajinou se objevují názory, že je nutné zastavit boje a uzavřít příměří, které by umožnilo zahájit jednání o míru. Na první pohled jde o dobrý plán, tak co tomu brání?
Vilém Barák
Nejsou „zemědělci“ jako zemědělci
Pěší demonstrace na Václavském náměstí sebou nese riziko, že se pár stovek účastníků vystaví posměchu. Když se stejný počet „demonstrantů“ posadí do traktorů, města včetně Prahy kolabují, účinek je o několik řádů vyšší.
Vilém Barák
Já jsem zemědělec, kdo je víc?
Zažíváme protesty zemědělců, někdy se proti systémoví demonstranti v Česku, Polsku, Bruselu, kteří místo pěšky jedou na traktorech, za zemědělce pouze maskují. Lehkost, s jakou ovládli Prahu ukazuje, jak by se dal provést puč.
Vilém Barák
Česko musí disponovat jadernými zbraněmi
Jsme připraveni hrát vabank způsobem „raději radioaktivní než ruský“? Nebo v zájmu osobní existence a „životů“ našich blízkých akceptujeme ruskou okupaci, přikrčíme se a budeme doufat, že za 40-50 let se zbavíme otroctví?
Vilém Barák
Vládo, postav se šíření ruského vlivu a strachu
Proč se šíření ruského vlivu a strachu česká vláda aktivně nepostaví? Je to nedůstojné a budí pohrdání tímto státem. Situace vyžaduje razantní sdělení, které pochopí i „žížaly“ v Kremlu, že na hlavu si kálet nenecháme.
Vilém Barák
Gupta ještě zažaluje český stát
Jaká dohoda s Tamehem, když mu Liberty dluží 2 miliardy korun? Kvůli dluhu vůči Liberty zkrachoval a sám se navrhl do insolvence. Pokud mu Liberty nezaplatí, tak se provozy nerozjedou. Má snad státní OKD na dluh dodávat uhlí?
Vilém Barák
Banky mohou beztrestně diskriminovat zákazníky
Sabotování obchodu a výroby zbrojního materiál v Česku jde vnímat různě. Může jít o snahu dostat české výrobce z trhu v zájmu konkurentů. Horší variantu představuje plnění úkolu Kremlu poškozovat českou zbrojní výrobu.
Vilém Barák
Zbytečné diskuse o pádu ruského letounu Il-76
Kauza vypovídá o míře odklonu Ruska od civilizovaných zemí, o naprosté ztrátě soudnosti. Vlastní teroristickou praktiku „živých štítů“, vlastní porušení mezinárodního práva předloží k projednání RB OSN. To umí jenom Rusáci.
Vilém Barák
Podmínky pro úspěšnou obranu Evropy
Obrana Evropy ale i celého Západu stojí a padá s tím, Rusko bude na Ukrajině zastaveno. Ne Ukrajinci nám, ale my Ukrajincům musíme být neskonale vděčni, že za nás eliminují Rusy.
Vilém Barák
Zastavme Green Deal, dokud je čas
Projekt zemí Západu na snížení emisí oxidu uhličitého (CO2), v Evropě známý jako Green Deal, zasahuje čím dál negativněji do našich životů. Neexistuje proto důležitější úkol než jak jej při zachování demokracie a svobody zvrátit.
Vilém Barák
Na důvěře stojí lidský svět
Jestliže posloucháte rozmluvy lidí kolem sebe a čtete jejich názory, tak jdou shrnout slovem nedůvěra. S růstem nedůvěry přestáváme být lidmi a blížíme se osaměle žijícím zvířatům, které nemají před predátory šanci.
Vilém Barák
Vyšetřujme střelbu na Filozofické fakultě veřejně
Zasahujícím policistům patří poděkování a obdiv za odvahu, naplnili heslo "pomáhat a chránit". Uvnitř třídy byla na videu vidět minimálně jedna policistka, takže i ženy šly do "první linie".
Vilém Barák
Jak vypadá válka 2.0.?
Koncept hybridní války předpokládá, že hranice mezi mírem a válkou bude zastřená, aby nebylo zřejmé, že vůbec probíhá. Hlavním bojovým prostorem je mysl, znamená posun od přímého ničení nepřítele k jeho ovlivňování a zlomení.
Vilém Barák
Zaveďme proti politikům a státním úředníkům možnost žaloby na „lež“
V případě rozhodnutí soudu, že výrok pronesený žalovanou fyzickou osobou je nepravdivý, tak u státem placených osob by došlo k ukončení pracovního vztahu, politici by lehce získali glejt, že jsou soudem uznaní lháři.
Vilém Barák
Pomáháme Izraeli, je ale načase, aby pomohl na Ukrajině
Po útoku Ruska na Ukrajinu propásl Izrael šanci ke sblížení se Západem, vystupoval nadmíru arogantně, jako solitér, který nikoho nepotřebuje. Dokonce Ukrajině radil, aby se vzdala území. Dnes kvůli němu riskujeme ropné embargo.
Vilém Barák
Pošleme negativní virtuální realitu k šípku
Nedá mi to, abych nepřispěl názorem do hospodské debaty o stavu Česka. Když člověk čte zpravodajské weby, tak je zde jenom spálená země a Babiš se může těšit na vázání anonystických členských průkazů do kůže voličů vládní koalice.
Vilém Barák
Politici, změňte zákon a vyházejte osazenstvo ČNB na ulici
Ústavní úkolem České národní banky je péče o cenovou stabilitu. Dnešní 5,4 bilionu korun mezi lidmi má kupní sílu 4,1 bilionu korun v cenách před dvěma roky. Vlivem inflace zmizelo jakoby „samo“ 1,3 bilionu korun.
Vilém Barák
Green Deal, kromě lesů budou hořet i města
Zopakujeme si to, co zažila Výmarská republika s Adolfem Hitlerem. Střední třída zděšená ze zelených komunistů hlásajících „nerůst“ (návratu zpět na stromy) a vyhrožujících „poslední soudem", dá volební hlasy neofašistům.
předchozí | 1 2 3 4 5 6 7 ... | další |
- Počet článků 290
- Celková karma 23,41
- Průměrná čtenost 2234x