Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

M18a40r83c45e27l 69M60a31t28u38š67á16k 4827564639333

Viléme, stojím za každým slovem, které jste napsal. Lékař není schopen samostatného praktického života. A řídit nemocnici už vůbec ne! Je pravdou to, že lékařská komora rozhoduje o primariátech? Pokud ano, tak to je jako komik Středula, který rozhoduje o cenách pitné vody. A to jste nezmínil bordel v lékové politice. Že by SÚKL?

Vzdělávání sester tak dodělali, že přímo zavinili jejich vážný nedostatek. A ty jsou opravdu v první linii. Dobrá sestra je důležitější než dva nekvalitní lékaři. Na tohle téma je možné psát týden. Stačí.

+2/0
22.8.2016 22:29

I42v92e68t43a 57P10o87l15j66a46k75o18v72á 3728137628683

Pane Baráku, a přál byste si být plánovaně operován od 1.45 do 3.40 hod ráno, aby se vytížil OP sál? Nebo nechal byste tak operovat někoho ze své rodiny?

Myslím, že by bylo poměrně obtížné nalézt a zaplatit nějaké zoufalce zdravotníky kteří by takto pravidelně na 3 směny vytěžovali sály a přístroje, protože již teď je leckde stále větší problém zajistit aspoň normální provoz, neřku-li pohotovostní služby. Bez zavedení nevolnictví si nedovedu představit, jak byste to chtěl realizovat, protože obávam se, že tolik peněz na mzdy navíc MZ nedá.

K dalším industriálním myšlenkám - ano, dealer neměl co zdržovat ordinaci. Ale zdravotnický provoz je přece jen poněkud odlišný od vedení menší pily. Časovky dát můžete, ale zatímco celé vstupní vyšetření u zachovalého jedince proběhne během chvilky, druhý člověk si jde jen na otočku předepsat léky a zjistíte problém, který řešíte třičtvrtě hodiny.

A k těm "šolíchům a vedlejšákům" - je to vážně střet zájmů, nebo symbióza? Doktoři, kteří mají své ambulance, mají i úvazky v místních nemocnicích, kde si své pacienty odoperují (ortopedi, gynekologové...) případně poléčí (internisté, pediatři...), pacienti jsou za toto uspořádání většinou rádi, vítají to i nemocnice a ambulantní specialisté neztratí erudici. Co by se zlepšilo nebo ušetřilo na tom, kdyby to bylo jinak a jak to tedy navrhujete udělat? Kdyby tito lidé odešli z nemocnic, bude tam nedostatek zkušených - nebo byste jim zestátnil ordinace?

0/−1
22.8.2016 16:52

V43i24l83é51m 67B46a74r21á91k 4436477949586

Víte, to jsou argumenty, které zaznívají na všech shromážděních lékařů a od většiny lékařů směrem k veřejnosti. Neustále se zdůrazňují "špecfiká" a výjimečnost zdravotnictví. Není to přece pila nebo jiná fabrika.

Nemá to smysl rozebírat asi stejně, jak nemělo v roce 1989 diskutovat, jak zavést např. trh s pečivem, když nedovedeme spočítat cenu rohlíku. Nejhorší, že Vám třeba ty šolichy nepřipadají morálně zvrácené.

+1/0
22.8.2016 20:14

I97v20e23t54a 21P26o25l57j26a18k51o78v77á 3798927518583

Jen dštíte síru - ale stále čekám na odpověď, jaké máte lepší řešení?

Kritizujete zvenčí. Nejen v noci sály nejsou vytíženy. Může se stát, že týdny se nedělá nějaký expertní plánovaný výkon, na který pacienti čekají - protože v tom kalendářním roce pracoviště vyčerpalo svou kvótu - počet výkonů, který mu zdravotní pojišťovna proplatí.

0/−1
24.8.2016 8:14

V55i35l15é46m 49B41a78r80á73k 4556927319656

Článek obsahuje plno námětů na zlepšení. problém je, že to vidíte zevnitř, jako ti dělníci nebo kapři (to není urážka) a zdá se vám vše strašně složité a nemožné cokoliv změnit.

Zdravotnický personál by měl nadávat politikům za to, že nejsou schopní resort řídit. Všude tam leží peníze.

0/0
24.8.2016 8:26

I66v49e19t17a 48P64o93l28j61a85k46o21v26á 3168417718883

Přesně to děláme, ale sveze se to zpátky na nás, že chceme rezort řídit...jak píšete.

0/0
24.8.2016 8:36

V66i81l68é43m 86B22a89r22á57k 4776447729466

Tak jinak. Zdravotníci jasně dávají najevo nespokojenost a potřebu změny. Zdravotnictví by neměl řídit doktor no a po příchodu opravdového manažera, nevím nakolik by se jim změny líbili. Na druhé straně by si polepšili.

0/0
24.8.2016 9:16

I70v31e35t60a 50P11o69l70j41a37k57o39v93á 3488677358333

Pane Baráku:-):-), zdravotnictví ale řídí už mnoho let manažeři !!(bez ohledu na to, kdo je ministrem). To vy nevíte? I naši nemocnici řídí manažeři, určitě víc než deset let, a všechny okolní nemocnice ať už privátní, akciovky či fakultní rovněž řídí manažeři. Zdravotní pojišťovny řídí manažeři, a kdo je na MZ? Úředníci a manažeři.

Nevím, jestli bych to "řídí" neměla psát v uvozovkách, protože např. povinnou personální vybavenost nemocnic (a jiné věci docela zásadní pro osydy pacientů) podle mne nikdo nekontroluje (není součástí akreditace).

My doktoři jsme jen okrajový ppřežitek ve zdravotnictví - mezi ekonomy, právníky, IT specialisty, personalisty, manažery kvality, PR ,mluvčími atd. A jak tu p. Matoušek píše, že dobrá sestřička je lepší než dva doktoři, tak myslím ani nebude vadit, když brzy zaniknem úplně.

Se současným stavem systému nejsme spokojeni stejně jako pacienti, ale naděláme s ním stejně jako oni.

To, že je lékařská komora poukazuje na chyby systému, neznamená, že je nepřítelem zdravotnictví. Pravomoci má omezené. Zdravotnictví neřídí.

0/0
24.8.2016 15:23

V35i47l19é84m 88B20a62r31á78k 4376287949896

ČLK, tento cech se svými nátlakovými akcemi a arogantní Kubkem v čele (viz ti hlupáci) je hlavní překážkou změn.

Zajímavé ale, že na to jdeme z nadoblačných výšin a nebavíme se standardech zacházení s pacientem, což je podle mě právě např. objednací systém v ambulancích, elektronická zdravotní dokumentace, e-recepty, e-neschopenky, jednotné ceny za diagnózu...... Samozřejmě, tyto informace by někdo musel využívat k řízení.

Zdravotnictví neřídí v podstatě nikdo, v jeho čele jsou a byli matlalové. Kdo sedí pod nimi není rozhodující, ti se musí pohybovat v pravidlech, které tomu dávají právě matlalové.

Shodou okolností teď potřebuji z dcerou jít na vyšetření k odbornému lékař. Když se ptám v nemocnici, tak mě sestra zrazuje od nemocnice a doporučila mi ordinaci, kde ordinuje primář odd. z té stejné nemocnici. To je hnus. Ptal jste se co s tím. Prostě konec, zakázat, tak jako tohle nemůže dělat nikdo v normální firmě.

Pozor ale, reformu zdravotnictví nesmíte chápat (jak asi všichni doktoři), že se nic nezmění (možná ubude práce) a dostanou více peněz. Museli by zaniknout nemocnice, odd., nebyly by kafíčka s dealery (jako příklad) .........

0/0
24.8.2016 16:52

I85v59e55t24a 25P24o85l64j64a39k11o28v34á 3548217138923

Já bych byla i pro, abyste to zdravotnictví řídil Vy - aspoň by to urychlilo tu agonii. A teď mě omluvte:-), musím na kafe s dealerem .

0/0
24.8.2016 17:19

I72v32e85t34a 52P96o62l61j80a21k72o38v71á 3738517748503

Zajímalo by mne konkrétně, jak byste chtěl řešit ty"šolíchy". Tento námět na zlepšení jsem nenašla,. Podotýkám, že sama soukromou ordinaci nemám. Námět na zlepšení "využít operační sály na tři směny" který jsem našla mi přpipadne legrační v době, kdy nemůžeme využít ani stávající OP sály z důvodu nedostatku personálu.

Chtěl byste to řešit tím "stanovit cenu za práci zdravotníků arbitrárně" :-)?

0/0
24.8.2016 8:57

V50i96l83é78m 32B52a49r67á69k 4176177659636

Vám se zdá, že nejde složit směny. Možná je to tím, že se operuje v každé nemocnici a nemocnic je přebytek.:-)

0/0
24.8.2016 9:37

I65v50e28t84a 63P95o19l64j43a62k91o62v44á 3138227368923

:-)vy novináři informace nejspíš čerpáte z novin, ev. nějaké "zaručené statistiky". Určitě je máte lepší, než my doktoři. Zkuste se postavit na naše místo a pokusit se přeložit aspoň jednoho pacienta z těch "nemocnic, kterých je přebytek" - když už není, kam další položit - najít pro něj lůžko někde jinde. Často to není jednoduché.

Ohledně těch statistik: vždycky vytrhnou část z celku. Sotva můžeme statisticky porovnávat systémy, kde funguje terénní péče (což nahradí pár lůžek v nemocnicích - např. umírající pacienti, HomeCare) - s tím naším.

Za to, že terénní péče u nás nefunguje, taky nemohou doktoři. Leckdo by i ordinoval večer, chodil po návštěvách, rozšířil nabídku - přikoupil přístroje... ale všechnu tuto poskytovanou péči pacientům by musel hradit z vlastního - pojišťovna má své limity....

0/0
24.8.2016 15:42

V65i59l53é83m 14B23a28r24á50k 4786467669816

Promiňte, pro Vás je zdravotnictví magický kruh s kterým nejde pohnout.

I když možná máte pravdu. Zastávám názor, že dojde ke kolapsu společnosti právě pro její přílišnou komplexnost, která je zároveň svázána rituály (povolení trvá 6x déle než vlastní stavba, když nejde proud neodešlete dopis ani nenakoupíte v 99 % obchodů...).

Zde je o tom článek:-): http://vilembarak.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=499209

a zde

http://vilembarak.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=467815

0/0
24.8.2016 17:06

I88v55e94t26a 54P31o20l85j19a54k65o84v16á 3448917258873

- že dojde ke kolapsu společnosti pro její komplexnost - s tím bych souhlasila - s dovětkem, že ke kolapsu přecivilizované a přebezpečnělé společnosti - už se ani nebudou rodit děti, jelikož je to dost riskantní

ale nesouhlasím s tím, že zdravotnictví je magický kruh - i když nikde na světě není ufinancovatelné vše pro všechny, organizovat to jde: Švýcarsko, Německo....

bohužel je to navázané na pořádek v hospodaření celého státu a je jeho odrazem - my zdravotníci i kdybychom se vyplivli, nezasuplujeme ty díry - měnovou, mzdovou, sociální, agendu zdrav. pojišťoven atd.

0/0
24.8.2016 17:28

V48i36l40é76m 51B56a22r79á61k 4366987709236

Na toto téma je výborná knížka Stanislava Komárka Evropa na rozcestí.

Zdravotnictví je jenom vrchol krize společnosti, která v tomto oboru je umocněna zde panujícím socialismem.

Myslím, že ani další agendy nejdou spravit.

0/0
25.8.2016 9:46

I27v71e97t60a 72P45o66l27j58a90k26o16v55á 3158877978963

Při operacích v noci je 2x větší úmrtnost:

http://speciality.medicaldialogues.in/five-year-study-reveals-patients-operated-on-at-night-twice-as-likely-to-die-as-patients-who-have-daytime-operations/

Stále trváte na využití OP sálů na směny?

Pokud budete ministrem zdravotnictví, budou si moct lidi připlatit na to, abych nebyli operovaní v noci? ;-);-)

0/0
2.9.2016 19:29

V78i36l98é61m 39B19a35r15á47k 4986827459926

No víte, dříve se lidé snažili kupovat auta vyrobené uprostřed týdne, kdy jsou pracovníci zaběhlí, nejsou po víkendovém flámu atd.

Je to statistika jedné nemocnice. Nechci říci ani studie. Otázkou jsou parametry výkonů. Nebyly náhodou urgentní, byly všechny plánované? Ale to je jedno.

Všechno má ekonomické souvislosti. Budu mít za 15M sál, který pojede na jednu směnu. Může jet na 3 směny a 30M mohu použít na zlepšení péče s tím, že se zvýší 0,00001% úmrtnost pacientů (2,17x větší pravděpodobnost nemluví o celkové úmrtnosti).

Ušetřených 30M třeba sníží úmrtnost o 0,1%. Třeba takto stojí volba..

0/0
15.9.2016 10:29
Foto

M94a20r25c95e37l 92M86a55t70u55š57á70k 4897454249693

Jen malou otázku, je v pořádku, když jsou v Třinci 3 CT ? Je v pořádku, že si doktor v nemocnici posílá pacienta do své privátní ordinace a okrádá tím nemocnici? Jestliže mu nemocnice umožní operovat, tak pooperační péči si privatizuje To přece nemůžete myslet vážně! Nebo si myslíte, že jsou lidí opravdu mdlého rozumu? Ti operující z nemocnic neobejdou, protože by ztratili erudicí.

Takový nedostatek běžných léků tady nebyl ani za socialismu! Stavte se někdy do lékárny a podívejte se. Jste zjevně zdravotník tak řekněte pravdu!

Pacient by měl být vždy na prvním místě a čekat až se dealer vykecá je nedůstojné. Hlavně pro starší pacienty. To, že někdo Vám při diagnostice zabere více času... nestydíte se? Kapitační platba Vám chodí na účet i za pacienty, kteří nepřijdou i několik let. Vracíte pojišťovně tyto peníze? Je v pořádku, že ne. Ech. Vím, že tady nejde napsat o všem, ale Váš názor mně zvedl. Zkuste se oprostit od fabriky a dbát o to, aby peníze pacientů, které rozděluje stát, se neztratily v černé díře, jak to přesně definoval Babiš.

0/0
22.8.2016 22:57

I94v50e33t81a 63P56o72l70j61a86k61o72v55á 3358467838803

".... je v pořádku, když jsou v Třinci 3 CT" ... to nevím. Koupili je opravdu doktoři, nebo ekonomové?

"...je v pořádku, že si doktor v nemocnici posílá pacienta do své privátní ordinace a okrádá tím nemocnici?"... - funguje to i naopak - naopak, doktor ze své soukromé ambulance posílá své pacienty do nemocnice. Ptejte se taky, zda má nemocnice dostatek pracovních sil, aby tu pooperační ambulanci zvládla - podívejte se na inzeráty nemocnic, které marně hledají zdravotníky.

"...ti operující z nemocnic neobejdou, protože by ztratili erudicí....není to pravda, většina z těch co znám z nich definitivně odešla. Ordinují v terenu, pacientů mají víc, než zmůžou - další neberou i proto, že víc jim pojišťovna nezaplatí

"....Takový nedostatek běžných léků tady nebyl ani za socialismu!"...no za socialismu chyběly převážně léky neběžné, aspirinu bylo dost :-)... Taky se mi nelíbí, že některé převážně levnější léky chybí. Ale můžou za to doktoři? A co s tím nadělají?

!....Pacient by měl být vždy na prvním místě a čekat až se dealer vykecá je nedůstojné." - souhlasím a napsala jsem to - kdybyste si to přečetl.

"...To, že někdo Vám při diagnostice zabere více času... nestydíte se? " fakt se nestydím....prostě to tak je. Pracujeme s živým materiálem. Ale ušlo vám, že jsem to uváděla v souvislosti s objednáváním pacientů na určitý čas, ne v souvislosti s penězi. Žádná kapitační platba mi nechodí, ale za mne taky chodí někomu, u koho jsem nebyla již několik let, i proto, že jsem zdravotník a díky tomu, že je nás málo, vlastní zdravotní péči zanedbávám...jako mnozí jiní. Dvě sestry na našem odd. intenzivní péče nyní pracují a berou antibiotika, - pacient je na prvním místě. Kdyby zůstaly doma, můžeme zavřít i my, jako zavírají odd. po celé republice. POkud víte o ARIP zdravotní sestře, která by posílila náš tým, napište prosím, vzali bychom jich tak 8, a doktorů minimálně 3.

Fakt chcete, abych dbala o to, "....aby peníze pacientů, které rozděluje stát, neztratily v černé díře"?

0/0
24.8.2016 8:32

I64v95e15t90a 59P77o93l21j51a18k79o50v89á 3498737208453

..to je totiž v protikladu s tím, že souhlasíte s každým slovem pana Baráka - který píše, že doktoři nejsou schopni zdravotnictví řídit. A my ho opravdu neřídíme. My se pokoušíme v systému, který nenastavujeme, plnit svou roli tj. léčit. Když vidíme - stejně jako vy, veřejnost - nefunkčnost systému, můžeme svůj pohled sdělit skrz své organizace (což pan Barák kritizuje). To je tak všechno. Se svým požadavkem se tedy obraťte jinam.

0/0
24.8.2016 8:46
Foto

M51a57r58c63e38l 47M46a53t43u49š40á23k 4107444199733

Dobrý den Iveto,

omlouvám se za drsnější komunikaci. Vy se mnou v podstatě souhlasíte. Je tady nepořádek a všichni to víme a vidíme, všichni to chtějí řešit a nikdo nic neřeší.

Takže konkrétně odpovídám na Vaše podněty:

- mně je jedno jestli CT koupil doktor nebo ekonom. Vím jen, že následující boje o podpisy smluv s pojišťovnami byly strašné. A zbytečně investované peníze. I když asi v soukromém sektoru, protože tam vládne Agel. O tom, že privátní firma vlastní nemocnice i zdravotní pojišťovnu pomlčím.

- posílání pacientů atd., je nám jasné, že ve své ambulanci doktor operovat nemůže ano? Když doktor pracuje v nemocnici na 0,2 úvazku jen proto aby měl přehled o "nevytěžených" pacientech, tak Vám to přijde normální? Proč např. nemůžete operovat Vy, která tam pracujete na plný úvazek a dokážete o pacienta pečovat stejně tak kvalitně jako doktor ve své privátní ambulanci. My oba víme, že lůžka se ruší a přitom je jich nedostatek. Osobní zkušenosti ze MSK strašné (maminka). Pokud se týká kapacit a pracovních sil. Víte já mám firmu na Ukrajině a jsem tady už několik let. Tady jsou lékaři, kteří chtějí pracovat v ČR, oni se učí češtinu, i když práci nemají v žádném případě jistou. Když jsem viděl kampaň pana Kubka v televizi jak běduje nad nedostatkem lékařů a jak je to strašné, tak jsem mu napsal, že znám jak tomu pomoct. Ten systém je totiž ověřený a funguje. Myslíte si, že mi odpověděl? Cha cha. Takže proklamace Vašeho sdružení do médií umíte. Změnu a řešení nechcete. Není to zvláštní? Já vím, že naplnit všechna volná místa lékaři z Ukrajiny taky není možné. Ale Vy víte, že lékaři nechybí jen v nemocnicích. Obvoďáci a dentisté, vždyť je to katastrofa! Lidi na menších městech a větších vesnicích jsou na tom dost blbě.

- sestry... proč nereagujete na to, co jsem napsal. Sestry u nás zlikvidovali požadavkem na vysokoškolské vzdělání. Pokud získáte ve Vaší nemocnici výjimku, tak Vám během krátké doby domluvím středoškolsky vzdělané sestry s kvalitní praxí. Opravdu.

0/0
24.8.2016 10:08
Foto

M88a35r49c19e78l 45M72a38t70u22š47á91k 4307704479873

- léky, pokud je pravdou to, že se vyplatí z ČR dovezené léky vyvážet, tak to opravdu Blahuta silně přehnal. Takový binec tady nebyl ani za Julinka a to už tedy byl binec.

- prosím, povězte mi, rozhoduje ČLK o primariátech? Já jsem to někde zachytil a neveřil jsem tomu.

- o Kubkovi, on si totiž stěžuje, že je vás málo, jen když bojuje za vyšší mzdy. A to je vše oč mu jde. O funkčnosti zdravotnictví se opravdu nejedná.

- nestydíte se... tady se ještě jednou omlouvám. Přehnal jsem to. Já už nebyl u doktora pár let (to se o Vás nedá říct ;-D) a do systému jsem již nasypal pěkný balík peněz. Nu nevadí. Já si tady na UA koupím všechny potřebné léky bez předpisu za 30% ceny, která je u nás. Takže jsem na 50% už svůj lékař a tedy jsme na 50% kolegové. Vtipy mi jdou ne?

- já jsem textem pana Baráka nadšen zejména proto, že otevřel tohle téma. V podstatě tam není nic, s čímž bych nesouhlasil.

Iveto, když už tady máme tolik pojišťoven, tolik státních a privátních zařízení, obrovské počty manažerů se všemi potřebami na mzdy a další zabezpečení, zdá se mi tedy správné zákonem opatřit nákupy velkých investic a možná i spotřebního materiálu. Představuji si to tak, že schválenou investici odešle zdrav. zařízení jako požadavek na MZ nebo MF a to spojí nákup zařízení s dalšími. Vždycky to schopný manažer slevní a to významně. Slyším a rozumím Vaší připomínce o korupci, která je všude. Ano, ale tady už snad bude lépe. Nebo ne?

0/0
24.8.2016 10:30

I61v19e82t87a 34P27o35l57j68a46k25o37v63á 3968507738703

ad léková politika, vývozy léků : jako doktor nemám jak ji ovlivnit, nerozhoduju o tom vůbec

ad primariáty: ČLK uděluje primářskou licenci na základě splnění určitých předpokladů (vzdělání, praxe, bezúhonnost,...) - pokud splňujete, vydá Vám ji - a můžete se přihlásit do konkurzu na primáře, kde budete chtít - o výběru z kandidátů rozhodne nějaká komise, kterou složí zaměstnavatel

- Kubek a komora konstatují holou pravdu, že je nás málo a horší se to - což potvrzujete i Vy tím, že bylo obtížné sehnat registrujícího lékaře... To samozřejmě vypovídá o tom, zda je cena práce zdravotníka adekvátní - zda je to vyhledávané povolání. Na platech by museli přidat razantně, aby zvrátili pokračující úbytek, nějakých 20% to nezastaví. Zdravotníci, z nichž mnozí jsou už víc v práci než doma, by si mohli aspoň snížit nálož domácí práce: zaplatit si služby, zavedení dětí do školy, dovoz večeře....a aspoň trochu si někdy odpočinout. To nehrozí.

- zní to hrozně, slyšet, že se "dožadujeme zvýšení platu". Studovali jsme poměrně dlouho na to, abychom se dovedli uplatnit. Když máme pocit, že už to není pro nás snesitelné (někteří vydrží víc, možná je to chyba), nebo že už tu práci nelze vykonávat smysluplně, hledáme si prostě něco jiného - tak, jako všichni ostatní.

0/0
24.8.2016 17:11

I76v11e23t34a 11P66o16l84j29a92k26o98v53á 3338727128523

..."proč např. nemůžete operovat Vy, která tam pracujete na plný úvazek..." .. Doktoři s kvalifikací z nemocnic odcházejí - kdyby to byla tak atraktivní práce, jak se píše v novinách (64 tisíc/měsíc), neodcházeli by. Práce je to těžká, doma vás skoro nevidí, zodpovědnost je obrovská a všechny chyby systému padají v očích pacientů "na zlé doktory". Plat přepočítaný za hodinu práce nedosahuje platu instalatéra, je nutné neustálé celoživotní vzdělávání, je náročné a drahé. Pokud by se zakázal souběh, operativa zejména v místních nemocnicích klesne, zavře se ještě víc oddělení. "Centra" nejsou připravena přijmout veškerou operativu. Nejsou nafukovací a jsou budována na specializovanou péči. Přeložit tam někoho z místní nemocnice dá fušku!! Nebo chcete zestátnit ambulance? Pak buďte připraven na to, že kromě obvoďáka a dentisty neseženete ani specialistu.

(To, že nejsou obvoďáci, je taky jejich chyba?:-))

Co se týká lékařů z Východu: jejich vzdělání není zcela shodné (latinu např. někde nemají, u nás jsou v ní ale celá názvosloví vč. názvů výkonů...). Skládají u nás obdobu státnic - stejně jako naši medici. Kdo složí, může u nás pracovat. Nevím, jak byste tomu chtěl pomoct? Přicházejí sami, nevím o tom, že by jim v tom komora nebo Kubek bránili.

Za systém vzdělávání sester my doktoři neneseme žádnou odpovědnost! - bohužel nemůžeme ovlivnit ani svůj vlastní systém vzdělávání.

Jak si představujete, že bych měla vyjednat vyjímku ze vzdělání sester u nás v nemocnici? Že na to dá ředitel razítko, když se přimluvím? Jsme právní stát. Obávám se, že vyjímku nemůže udělit ani ministerstvo.

Na jednu stranu píšete, že doktoři by neměli řídit zdravotnictví, a na druhou stranu očekáváte, že je v naší moci ovlivnit všechno: - počty obvoďáků, vzdělávání sestřiček, dovoz Ukrajinců....pane Matušáku, my to opravdu NEŘÍDÍME. My jen stejně jako Vy můžeme glosovat, co nefunguje.

0/0
24.8.2016 16:30
Foto

M61a89r60c30e48l 71M98a90t49u41š29á45k 4747724719733

Musím opravit jeden omyl. Já neviním doktory, já neviním Vás! Já jsem už několik let zděšen z toho, kam to naše elita v Praze vede. Já tady nemůžu napsat všechno o tom, jak je těžké a drahé překonat diplomatická úzká vrátka k tomu, aby např. lékař z ciziny obdržel možnost pracovat v ČR. Samozřejmě, že musí získat nostrifikaci a absolvovat další věci s tím spojené. To je absolutně v pořádku. Jen není v pořádku, že když potřebujeme v ČR lékaře, tak jen mluvením to nikdo nezlepší. Tady je nutné, a k tomu jsem Kubka vyzval, prostě sdělit, že do nemocnice XY potřebujeme 4 doktory a jaké. Podmínky a možnosti, které jim nemocnice poskytne. Já vím, že Vaše mzdy nejsou takové jak se o nich píše v mediích. Ale rozhodně jsou mnohem vyšší než na Ukrajině. To ale zase není argument k tomu, Ukrajince přijímat. My je u nás prostě potřebujeme ale nikdo v ČR pro to nepohne prstem. Kdybychom se osobně setkali, tak Vám povyprávím, kolik Ukrajinec - lékař musí zaplatit tady, v cizině, než je vůbec připuštěn do vízového systému ČR. Při jeho měsíčním platu cca 6000,-Kč to činí asi desetinásobek. A to nepočítám další náklady na kurz češtiny, jízdenky do Kyjeva (několikrát) atd atd. Náklady na nostrifikaci přichází po jejich příjezdu do ČR.

Já nechci zestátnit vůbec nic. I když, a nepovažujte mne za zpátečníka se sklonem k socializmu, si myslím, že zdravotnictví a školství by mělo být jen státní. Zdravotnictví nemůže být byznys. Tady totiž tržní systém nikdy nebude fungovat, neboť pacient nerozhoduje komu dá své peníze. To za něj dělá stát a nedělá to dobře.

Opět opakuji, nikdo ani já Vás neviním z nedostatku sester. Ale snad se můžete vyjádřit k tomu, jestli jejich vzdělání není zbytečně náročné. Vysoká škola pro sestru? To je přece nesmysl. A já po Vás nechci výjimku ani podvod. Já jen říkám, že tady jsou kvalitní lidi kteří chtějí u nás pracovat. Slovanskou mentalitou nám velmi podobní a pracovití a slušní. Toť vše. Paní Poljaková, děkuji za odpovědi. Je velmi milé s Vámi diskutovat.

0/0
24.8.2016 17:00
Foto

M31a53r69c33e63l 60M52a76t13u14š33á19k 4587244239523

A když tedy nemůžete ovlivnit ani Vaše celoživotní vzdělávání, pak je nutné založit jinou komoru nebo v té, která je, změnit "prezidenta". Jak jednoduché ne?

Vím, jak je Vaše práce těžká a odpovědná. Velmi si vás lékařů vážím. Dokáži si představit, jak náročné je se dovzdělávat po celý profesní život. Věřte, že vaší práci si cení minimálně 90% lidí, o které pečujete.

0/0
24.8.2016 17:08

I34v21e45t60a 22P50o37l38j24a42k60o34v86á 3498547298543

Děkuji moc za uznání - za týmy, v kterých pracuju, můžu říct s klidným svědomím, že se opravdu snažíme udělat pro pacienty to nejlepší, co nám systém dovoluje. Ještě k tomu vzdělávání - nepomohlo by nám zvolit si jinou komoru. Rozhoduje o tom totiž ministerstvo. Připomínky našich organizací nemusí brát v úvahu. Teď je třeba ve hře, že se do zákona dostane, že každý doktor po atestaci musí 5 let pracovat v našem zdravotnickém systému. To by zřejmě systém položilo, hodně lidí ještě akceschopných by před termínem platností zákona odešlo.

Mám už několik kolegů z bývalých zemí SSSR. Vím, že musí překonávat překážky - stejně jako je překonáváme my, pokud chceme pracovat v zahraničí (drahé vyřizování formalit, skládání zkoušek). Dostanou zde sice vyšší plat, než doma, ale životní náklady platí tady....takže si moc nepomohli, jejich životní standard není takový, jaký by si asi přáli. Je otázka, zda bude naše země pro ně atraktivní cílovou destinací.

0/0
24.8.2016 17:59
Foto

M34a32r78c12e78l 87M11a46t83u26š44á47k 4897424359283

Rozhoduje ministerstvo, ale jediná síla, která vás zastupuje je komora. Nevím jestli LOK či jak se jmenují tohle dokáže. To jsou odboráři, pokud se nepletu. To je něco jako komik Středula ve zdravotnictví...asi...

Nevíte, jestli u sester, se nárok na vzdělání změní? Připravuje se něco?

No kolegové z východu si určitě pomohli alespoň odborně. Povídali Vám o zdravotnictví v Ukrajině? To je nářez.

Doktorko Iveto,

já děkuji za velmi kvalitní debatu. Bylo mi ctí. Rád bych v ní pokračoval ale spíš v e-mailu. A nevím, jak Vám jej předat a nezveřejnit.

Marcel

0/0
24.8.2016 18:15

I75v20e63t37a 20P61o80l25j40a19k31o98v28á 3888637598133

Ano, připravuje se změna systému vzdělávání sester, protože nedostatek je kritický, ale nemají v tom ještě jasno, probíhá diskuze. Pochybuju, že reforma problém dlouhodobě vyřeší - ten totiž není ve vzdělání, ale opět v odměňování. Šéfové si myslí, že když dají kompetence (a s nimi i zodpovědnost) sestřičkám po maturitě nebo z Ukrajiny, bude jich rázem dost - chtějí udržet levnou práci, o kvalitu péče a ochranu těchto pracovníků jim moc nejde. Ovšem i tyto sestřičky, mladé nebo cizinky, budou chtít založit rodinu, z něčeho žít. Sesterský plat je hluboko pod cenou náročné práce ve směnách...Předpokládám, že postupně to taky vzdají a najdou si něco lepšího.

Kolegové lékaři z Východu si možná trošku polepší - tedy podle toho, kde zde seženou místo - ale nedá mi to, nebudou zase chybět lidem na té Ukrajině, jejichž možnosti taky nejsou velké? Je to jako vytloukání klínu klínem. Slyšela jsem přednášku rumunského ministra zdravotnictví: odliv lékařů z Rumunska znamenal někde téměř humanitární katastrofu.

I já děkuji za solidní dialog. Je vzácné v internetové diskuzi narazit na partnera, který o věcech přemýšli a "neškatulkuje" . Vážím si toho. Iveta

0/0
24.8.2016 18:40
Foto

M64a33r90c43e50l 55M32a44t23u37š33á91k 4907334989343

přece jen: m.matusak80@gmail.com

0/0
24.8.2016 19:02

V16l21a38d89i91m43í72r 51T62e71m68l66í11k 1285937611837

...nemohu jinak, to by to dopadlo, kdyby tento pán byl ministrem zdravotnictví!! Odborník na slovo vzatý !!! Zdravotnictví je nejdražší službou ve státě !! V každém státě ! Vůbec netušíte, proč je v něm stále nedostatek peněz. Protože kalkulační list zdravotnického výkonu obecně vůbec nekalkuluje se mzdou středního personálu, dále náklady na výkon vychází z podkladů starých snad 20 roků, chybí v něm částky na nájmy a řádnou režii a už vůbec není zakalkulován přiměřený zisk!!! "Cenu práce" zdravotníků ještě dnes, 25 roků po sametu, určuje někdo třetí !!! A stručně tak, že od vybraných prostředků se odečtou všechny pevné položky ( léky v lekárnách, obvodní lékaři, stomatologové, rezervní fondy,....) a to co zbude, se rozdělí na "cenu práce".

Odborné společnosti opakovaně zpracovaly nové, reálnější kalkulace, ale pojišťovny je samozřejmě shodily se stolu.... Tento stav se jim totiž hodí.

Správně by každý občan stejně, jako má pojištěné auto, domácnost, nohy, ... , měl mít sám za sebe smlouvu se svojí zdravotní pojišťovnou a s ní by si měl podle svého způsobu života, návyků, zlozvyků, zájmů uzavřít smlouvu, s bonusy či malusy a také ona by jej mohla pak za nevyužívání nebo úmyslné nadužívání služeb odměnit nebo trestat... A přišel-li by klient s razítkem pojišťovny, že mu má zdrav.zařízení vyměnit např. kolenní kloub, věděli by zdravotníci i v listopadu, že dostanou za práci zaplaceno....

0/0
22.8.2016 15:11

O43l34g19a 43P83a35v63l41í92k96o33v56á 6334488847312

Já bych to viděla tak, že byste s panem autorem dali dohromady docela funkční zdravotnictví, pokud by ještě někdo třetí s vámi dal dohromady tu alternativní medicínu :-)

0/0
22.8.2016 15:42

J73a22n 77F34r68o21l31í59k 6496790775854

Jeden z mnoha rozumných kroků směrem k autoregulaci výkonů socialisti zrušili. Kdyby měl každý za vyšetření zaplatit třeba 500 kč rázem by se situace změnila. Ovšem už 30 kč způsobilo revoluci.

+1/0
22.8.2016 16:48

V64i42l93é42m 71B17a56r97á89k 4896317859736

S posledním odstavcem souhlasím jinak to předtím je klasická ukázka, co dříve reformovat.

Jinak, kdo by měl určovat mzdu zdravotníků? Trh to podle vás a většiny lidí být nemá, tak se to musí určit direktivně, přiměřeně k jiným oborům (stejně jako by socialismus před rokem 1989 bez vnějšícj cen ihned zkolaboval, tak enkláva zdravotnictví ceny bere z okolí).

0/0
22.8.2016 15:55

J58i97t46k49a 94J39a32n83ý45r36o16v26á 6368253310136

Nestalo se m, že bych čekala více jak 6.5 hodiny, když jsem byla objednaná. Na druhou stranu, když jsem si zlomila kůstku v nártu a jela jsem na rentgen než mi udělali rentgen, dali sádru byly to více jak 4 hodiny. Z toho 2 hodiny jsem čekala, až mě přijmou a vypíší mi lístek na rentgen. Ovšem chápu, že když někoho přiveze sanitka, má přednost i kdyby šlo o říznuté stehno a pacientka se s lékaři pere a ti musí volat policii.

Na jednu stranu jsou věci, které nechápu, na druhou stranu vím, že poraněné dítě má přednost, těhotná žena by měla jít také dříve apod. Vzhledem k tomu úrazu jsem strávila v čekárnách dost času a vím, že u lékařů, kteří ordinují chyba není.

Někteří pacienti se už v čekárně vyčleňují, že oni by měli jít na řadu přednostně, protože ... Kolikrát během čekání někomu telefonují a ublíženě říkají, že jsou u lékaře a že je to hrozné, že se zase moc čeká atd. Nevím proč, bych měla jít do ordinace dříve, než chlapec s krvácející ranou na ruce i když přišel až po mě. Nevím proč bych nepočkala, než ho ošetří, když já jen čekám na kontrolu. Nevadí mi ani, když musím počkat až lékař přijde ze sálu, protože jim přivezli někoho po dopravní nehodě. Ten člověk zrovna může umírat a lékař je jeho jediná naděje na další život.

Někdy máte pocit, že lékaři někde sedí a pijí si tam kafe. Ale skutečnost může být úplně jiná. Zvlášť teď, když nám pořád říkají, že lékařů je nadbytek a potom potřebujete pomoci a čekáte, protože přítomní lékaři mají plné ruce práce a už několik hodin na plno pracují. Ve skutečnosti je tato situace nebezpečná pro pacienty i pro samotné lékaře.

+1/−1
22.8.2016 14:41

O58l93g14a 56P77a75v59l12í89k84o25v90á 6854418837892

To jo, jenže o tom článek není :-)

+1/0
22.8.2016 15:40

V91i59l20é22m 83B20a54r49á54k 4126297159876

6,5 hodiny je osobní zkušenost z rodiny. Nešlo o urgentní příjem jenom o to, že doktor řekne neobjednávám a přiďte se ráno posadit do čekárny. Takže v 6:45 sedí 10 lidí a v 7:00 se možná začne ordinovat (pokud nepřijde dealer a 30 min tam doktor bude řešit jiné věci).

0/0
22.8.2016 16:00

M26i44c91h34a93l 40D95z26m38u95r81a47n 2435592206247

Všimněme si, že ministr zdravotnictví Němeček chce v průběhu tří let od státu dalších 34 miliard navíc. To je 34 tisíc na každého obyvatele, 11.333 ročně. Kdo z nás takovou částku za rok vyčerpá? A to jsou jen peníze navíc. Za takový požadavek by měl být zavřen do vězení nebo do blázince a ne šéfovat ministerstvu.

+3/0
22.8.2016 13:59

M40i96r14o52s25l34a75v 14C19e28s48t49r 7642110740563

R^Falešným altruismem posedlí komunisté, nyní socialisté to je cesta do pekel. Celý život jsem byl tolik nesvobodně solidární a našemu zdravotnictví bez nákladů, že si nyní v důchodovém věku "užívám" všech jejich negativních solidarit v tvrdé měně za své.

0/0
22.8.2016 14:48

F54r23a72n49t32i66s91e10k 86S73a62l62a38j73k50a 6601448345246

Hezky napsáno,ale bojím se se,že je to jenom smutná skutečnost.

0/0
22.8.2016 13:55

O15l25g62a 71P91a67v87l25í74k91o56v61á 6374318357922

Článek je to velmi dobrý, ale ta neúcta k alternativní medicíně napovídá, že v ní se vůbec neorientujete :-)

+1/0
22.8.2016 13:44

V30i85l69é91m 73B15a13r64á51k 4706227759446

Už název alternativní medecína je zavádějící a opravdu, do lékařské ordinace nepatří a jestli ji praktikuje lékař, tak má být vyloučen z ČLK a tím ztratit právo vykonávat lékařskou praxi. To je vše. Opravdu necítím potřebu se v ní orientovat stejně jako v znát druhy a čeledi divoženek, hejkalů a lesních víl.

0/0
22.8.2016 16:05

O77l87g14a 39P86a68v41l91í50k80o81v44á 6504268187402

Jenže tímto postojem k postupům, kterým nerozumíte, shazujete celou vaši jinak velmi kvalitní úvahu

0/0
22.8.2016 16:31

V21i35l41é12m 80B29a73r73á42k 4496107219966

Diskutovat lze o něčem založeném na vědeckém základě, přičemž dokazuje se (klinickými studiemi, které mají přesná pravidla a oponenty) existence a nikoliv neexistence.

Žádné šarlatánské metody neuspěly ve vědeckém zkoumání a nebo se vždy snaží vyhnout vědecké konfrontaci. Jsou založeny na víře a nepopírám, že placebo efekt je také cenný.

Nesmí však provozovat lékař s oprávněním a je smutné když to vede k odmítání normální léčby.

0/0
22.8.2016 20:19

O30l30g54a 21P80a95v14l51í32k49o61v92á 6114788147872

Diskutovat se dá s otevřeným člověkem, nikoliv s někým, kdo se zabední. Připomenu vám jenom, že alternativní léčbu vyhledávají především její největší odpůrci, a to ve chvíli, kdy si klasická medicína neví rady s jejich problémy, potažmo s problémy jejich nejbližších

0/0
22.8.2016 20:26

V56i33l87é94m 34B39a45r80á72k 4626577239406

Není třeba člověka, co má jiný názor, hned nazývat zabedněncem. Aby se na něco dávaly veřejné peníze, musí to mít vědecký, ověřený a ověřitelný základ.

Za své, ať se každý léčí jak uzná za vhodné.

Argument, že:".. alternativní léčbu vyhledávají především její největší odpůrci, a to ve chvíli, kdy si klasická medicína neví rady s jejich problémy, potažmo s problémy jejich nejbližších", i kdyby byl pravdivý (jako že není), nic nedokazuje. prosím zanechme této diskuse, vidím, že tomu věříte, takže to nemá cenu.

0/0
22.8.2016 20:37

O95l46g68a 30P93a30v60l36í32k68o29v14á 6884888847782

Vyhovím vám pro příští kolo, jen doplním, že nikoliv věřím, ale mám zkušenosti, a to jak s klasickou medicínou, tak s tou alternativní. Přeji hezký zbytek večera

0/0
22.8.2016 20:49

J19a78n 50F69r85o84l26í21k 6256720895834

Alternativní medicínu za své a mimo pojištění. Všechny ty domácí porody a pak v nouzi volat rychlou a ještě se soudit. Tady je za omezený peníz omezená nabídka. Ber nebo nech ležet. Tak bych to viděl já.

+1/0
22.8.2016 16:52



Bohyně v teplácích od Armaniho

Petice

Na co je hrdá ta, která má tepláky pro všechny příležitosti? Přečtěte si rozhovor se Zuzanou Hubeňákovou.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.