Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JH

Skvěle napsané, naprosto souhlasím;-)

0 0
možnosti
PP

Pokud to správně chápu, tak je i možné dát v každém městė i vesnici pouze rezidentní parkování. A na kraji mesta zřídit velké parkoviště pro cizí ridiče. A to zdanění nepeněžního příjmů je podle zákona.

0 0
možnosti
VB

Myslím si, že rezidenční parkování odporuje právnímu řádu z důvodu diskriminace.

0 0
možnosti

P89e56t68r 40Č88e30j84k71a

1. 10. 2016 12:52

Zajímavý článek - popravdě, já na základě podobných argumentů docházím ve skutečnosti k opačnému názoru:

- žádné lidské právo zaparkovat na veřejné komunikaci, neexistuje. Existuje právo majitele pozemku (kterým je v případě veřejné komunikace město, či městská část, která je jejím správcem) stanovit si podmínky pro využívání dané komunikace. Zaparkování auta lze přirovnat k záboru veřejného prostoru a protože město má sloužit prioritně lidem, nikoliv autům, je logické, že jednotlivá města se snaží počet aut ve městě omezit. Pokud člověk trvá na tom, že si bude pozadí trvale vozit ve svém autě, přičemž jsou tu ekologičtější alternativy k takové dopravě, pak ať platí. Já vůči rezidenčním zónám nejsem, souhlasím s nimi za podmínky, že město zajistí parkovací místa na okraji v dostupnosti metra, na kterých budou podmínky pro parkování z hlediska finančního totožné (případně ještě výhodnější) než rezidenční parkování. Problémem je nadbytek aut ve městě s tím, že řešením skutečně není další ustupování automobilovému provozu. K rezidenčním místům - v principu je ten systém v pořádku, diskuze o parametrech je v pořádku. Je třeba si uvědomit, že veřejný prostor samozřejmě patří k užívání veřejnosti, ale za podmínek, které může majitel určit (pokud nejsou v rozporu se zákonem) - a Praha jako "majitel" komunikací a městská část jako jejich správce se rozhodli parkování zpoplatnit a zohlednit zájmy obyvatel daných městských částí. Můžeme se bavit o tom, kdo všechno má / nemá mít nárok na rezidenční parkování, jakým způsobem vyhovět například řemeslníkům apod. to jsou všechno parametrické změny. Ale princip - že městská část jako správce veřejné komunikace má zájem na tom, poskytnout určitou formu "služby" svým obyvatelům tím, že je jim umožněno zaparkovat v oblasti, v níž bydlí - na tom vážně nevidím nic špatného. Dojíždějící mají možnost využít záchytných parkovišť a pokud si opravdu musí vozit zadek až na místo určení - nechť za parkování platí.

1 0
možnosti
LJ

Prosím vás, o co můžete opřít argument "město má sloužit prioritně lidem, nikoliv autům"?

0 0
možnosti
PD

Ono dřív nebo později dojde do stavu, kdy bude celé město rozčleněno do parkovacích a mimo svou zónu nezaparkujete. Jelikož jsou tu lidé trochu pomalejší, tak se musí počkat, až si to budou moci vyzkoušet. Potom se možná něco změní.

0 0
možnosti
PN

A ono se dá parkovat jen v ulicích? Ona neexistují parkoviště obchodních a kancelářských center, soukromá placená apod?

0 0
možnosti
ZB

Pod pojmem parkovani auta si predstavuji auto na parkovisti. Ostatni je stani na komunikaci.

0 0
možnosti
AP

A42d14a67m 53P88o46c34h27e

1. 10. 2016 15:17

Parkoviště je místo, kde je cedule P. A patří obci.

0 0
možnosti
Foto

Buďte klidný, i rezidenti jsou podlidé stejně jako Vy. Ona celá ta nesmyslná snaha vede jen a jen k omezení aut ostatních, to aby se panstvu z Magistrátu a jejich kamarádům lépe jezdilo a parkovalo. Všechno to zklidňování dopravy, omezování parkování a další nesmysly mají omezit všechen "plebs". Jen cesta k tomu bude snadnější, když budou jedni naštvaní na druhé, rozeštveme místní a cizí a hned se nám bude lépe "panovat". Takže i s tou daní jste vedle, rezidenti platí "daň" ve výši 1 200 Kč ročně, aniž by měli místo k zaparkování. Také jste vedle s tím, že je to nápad Městských částí, není, je to nápad Magistrátu.

4 0
možnosti
VB

Ne, 1200 Kč platíte za zvýšení pravděpodobnosti, že zaparkujete. Abyste měla teoretickou jistotu (tzn. i tak protiprávně by vám tam mohl někdo zastavit), musela byste platit cca 50.000 Kč za rok za vyhrazené parkování (dle expozice místa, na ceny se můžete informovat na příslušném úřadě). Jistě uznáte, že za 1200 Kč nemůžete mít vyhrazené parkování.

A ta zvýšená pravděpodobnost má vyšší cenu než 1200 Kč, někde mezi 1200 Kč a těmi 50.000 Kč, a to by mělo jít do příjmů.

A čí je to nápad je úplně jedno.

0 0
možnosti
TH

Tak jsem si přečetl ten Váš blog o Pražácích, na který jste sem dal odkaz a musím říci, že jste z tamních reakcí v diskusi vůbec nic nepochopil, protože jinak byste byl raději, kdyby se na něj zapomnělo. A co z toho čouhalo? Zloba, závist, zášť, nesmyslná generalizace a zakomplexovanost.

1 3
možnosti
FS

Naopak, překvapuje mně, pane Hrubý, vaše nechápavost a hrubost, jako by to psal pražský radní či sám autor tohoto "parkovacího vynálezu a tiskárny na peníze"!! Toto je velmi dobrý, analytický článek, který rozebírá podivnou podstatu zonového parkování. Velmi se mně líbí myšlenky, jak by se asi dívali pražští radní všeho druhu kdyby byly zavedeny obdobné "zákazy" v jiných městách. A to s těmi výjímkami je úplné svinstvo, tak proč o tom nepsat, pane Hrubý?

0 0
možnosti
PA

P25e51t90r 82A51g75u48l35á53r

30. 9. 2016 19:01

Stejně žijeme v krásné a šťastné době. Před pětasedmdesáti lety lidé řešili jak přežít. A vida, nám k řešení zbývají pruhy na vozovce. A jen proto, že máme co jíst, kde bydlet, nemáme hlad, nemáme strach o život a své bližní... Jen ty pruhy nás trápí...

0 0
možnosti

Pred 75 lety resili jak prezit, pak za obcasne buzerace to resit nemuseli, a ted zase urcita skupina lidi resi jak prezit, kde bydlet a umiraji na ulicich, co sice urcita velka skupina nechce videt a chapat stylem syty hladovemu neveri, ale je to tak.

2 0
možnosti
SN

S33a23r40a 23N37o36v78a

30. 9. 2016 18:05

Nesmysl! I rezident jezdí do práce tam, kde rezidentem není, tudíž jede MHD.

2 1
možnosti
PN

Kancelářská centra vesměs mají parkoviště, ale i tak málokdo v Praze musí brát do práce tak těžké věci, aby nemohl MHD

0 0
možnosti
VH

Jako rezident nemohu parkovat pronajatým autem. Jako rezident nemohu parkovat služebním vozem (ač jeho poskytnutí firmou je řádně zdaněno). Jako pražský rezident nemohu parkovat ani s předplacenou kartou v celé Praze (a bydle na hranici čtvrtí mám poloviční možnost zaparkovat v docházkové vzdálenosti).

Jako rezident zaplatím řemeslníkovi za hodinovou návštěvu o 60 Kč víc - náklad parkovného + DPH. Když tedy budu mít kliku a on nezaparkuje cca km daleko - pak zaplatím ještě 200,- za dobu pěší docházky.

AŤ žijí inženýři lidského chování!!!

10 0
možnosti
TT

Pěkně shrnuté důsledné podrobnosti. Ale nejotřesnější je ta základní myšlenka: Parkovat smíš tam, kde bydlíš. Jinam ani nejezdi.

1 0
možnosti
  • Počet článků 290
  • Celková karma 23,35
  • Průměrná čtenost 2234x
Každý má právo hledat své štěstí, pokud to není na újmu jiným lidem. Vycházím ze zásady, že stát je tu pro občana a nikoliv naopak. Každý z nás má právo hodnotit, zda pravomoci vykonávané státem by nešly vykonávat lépe nebo jinak, například zda je nevrátit občanům. Neustále je třeba hledat, jak věci dělat levněji, rychleji, přesněji, prostě efektivněji.

Seznam rubrik