Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P87e86t73r 54S23k29á93l97a 2787634350560

Všem těm, kteří tady kategoricky a teatrálně ohrnují nos nad českými horami bych rád sdělil, že už toho dost pamatuji a pamatuji tedy situaci, kdy to byla opravdu bída. Neupravené svahy, fronty půlhodinové až hodinové po celý den, apre ski tak leda hospoda, která opravdu vypadala tak, jak to popisuje autor ve článku. A možnost vyjet do Alp se týkala pár vyvolených.

V současné době je pravda, že se naše nejznámější lyžařské areály těm alpským přiblížily zejména cenou, je to ale především dané geografickými podmínkami. U nás prostě nemáme Alpy s jejich rozlohou, svahy všech obtížností a nespočetnými horskými chalupami předělanými na restaurace všude na svazích (platí pro Rakousko a Itálii, pro Francii nikoliv). Vybavenost našich středisek udělala výrazný pokrok a v tom zase za těmi alpskými tak nezaostává.

Jak už jsem tu psal, na týdenní lyžování do českých hor bych nejel. Ale k jejich kategorickému odmítání mám daleko a autorovu kritiku považuji za přehnanou, místy nesmyslnou.

+3/0
15.2.2017 9:10

Č98e97s59t72m83í62r 25P11o14š61t68o68l98k81a 2702696803664

A co konkrétně je podle Vás přehnané?

0/0
15.2.2017 17:21

D63a91v63i21d 49K92o34s13t95e21l67n44í14k 9595406451

Presne z duvodu, ktere popisujete jsem v Ceksu naposledy lyzoval v roce 1996. Od te doby lyzuji v Rakousku. A je dost smutne, ze cesti provozovatele lyzarskych arealu jeste za tu dobu nepochopili, jaky je lyzarsky standard v Evrope. Ale pokud jim porad dost lidi basti socialistickou kvalitu za kapitalisticke ceny, asi nemaji duvod neco menit.

+2/0
14.2.2017 22:01

J35a25r87o14s85l72a71v 17V10a85v81ř22í85n53e29k 8210360193817

Jezdím lyžovat tam, kde je hlavně sníh. Když mám čas i na Troják a Tesák a druhák. Zkuste Sheraton v Salcburku ;-D

0/0
11.2.2017 22:33

P67a91v16e43l 48Š33t89ě37p21á15n92e93k 6330644497518

Na můj vkus až nechutně vyhnané do extrému. Jasně spousta nešvarů existuje, ale pán nám tu líčí peklo na sněhu, 3h ze 4 ve frontě apod. Jaká střediska asi navštívil? :-P

+3/−1
11.2.2017 13:31

J35a44n 65R78á58ž 1169893494410

Mame-li jet na vikend z Brna 180km na nejbližší tuzemské hory (Jeseníky) raději jedeme přibližně stejnou vzdálenost do některého dolnorakouskeho střediska. Uz jenom kvůli chování tamního personálu. . Je pravdou, že materiálně se naše střediska vylepšila, ale chování personálu i kvalita služeb jsou většinou "nekonkurenceschopné". A co vůbec nechápu jsou placená parkoviště u našich sjezdovek a poplatky za použití WC.

+9/0
10.2.2017 17:55

V92a47c31l82a35v 23P24e92r32o31u63t66k32a 6808697474491

CO zmůže rolba,když je přes den nad nulou?

0/0
10.2.2017 16:20
Foto

H80a78n87a 80V88l28k61o87v78á 9685114732254

srovnat sníh? Já mám muldičky ráda, ale ne každý je tohoto gusta...navíc někde je to vyježděné až na trávu či kámen...

+1/0
10.2.2017 17:03

V88a43c10l53a97v 91P96e89r88o32u66t79k19a 6718277294701

pokud je přes den nad nulou rolbuje se v noci,aby se udržel podklad co nejdéle,přes den by to už ničemu nepomohlo.

0/0
10.2.2017 17:07
Foto

H76a43n96a 87V68l50k67o61v14á 9665414642724

Ptal jste se co zmůže rolba když je přes den nad nulou...To, že rolba jezdí v noci když na svahu nejsou lidi je tak nějak samozřejmé...;-)

0/0
10.2.2017 17:11

V34a44c33l31a56v 47P77e88r80o26u48t56k82a 6888987574311

já jsem ani tolik neptal špíše,naznačil,že ten člověk neví co píše.Podstatné je,že v noci mrzne a to,že nejsou lyžaři k tomu taky patří. Nerolbuje se jenom v noci,protože,počet strojů neodpovídá svahům a tak by to nestihli upravit,tudíž často můžete vidět rolby co vyjžděj již ke konci provozn doby/ pokud to přírodní podmínky dovolí/

0/0
10.2.2017 17:20

Č47e52s26t61m49í39r 96P81o91š54t40o13l40k39a 2922326563664

Rolbuje se zásadně v noci, ale ne proto, že tam nejsou lidi, Jde o to, že sníh po úpravě slehne a déle tak následující den vydrží. Upravovat svah přes de je nesmysl, protože rolby rozmělní i ́ten tvrdší podklad a muldy se pak vytvoří dříve.

0/0
12.2.2017 15:55

M93a54r73e48k 94Š71n32o97b54r 9250715300924

Ještě mi tak napadlo, to si představte, že v mnoha střediscích ještě vlastně docela nedávno byly "kotvy" nebo "pomy", kde člověk nedal nohám odpočinout ani cestou nahoru na kopec. Zejména ty pomy můžete vidět na svazích ještě i dnes. Že tam nebyly žádné restaurace a když se chtěl někdo najíst, tak si musel přinést svačinu.

Jsme zparchantělí a nevážíme si toho, co tady máme.

+1/0
9.2.2017 15:43

J84a71n 14R18á20ž 1279303184820

Máte pravdu. Například já jsem hodně zparchantělý, protože chci jen kvalitní služby. A jsem tak zparchantělý, že do stodvacitky, se kterou jsem pted listopadem jezdil na sjezdovky s kotvou na vrácení nebo kulotrhem Pomou ze Slovenska, teď bych si už nesedl.

Fakt máte pravdu, jsem tak zparchantělý, že si vážím více rakouské pohostinnosti, než skanzenů postkomunistické pohostinnosti, kterou lze v mnoha horských střediscích u nás ještě dnes potkat.

+3/0
10.2.2017 18:06

M82a90r58e65k 85Š43n50o22b18r 9260885660514

Chtít kvalitu je v pořádku. O tom ten můj příspěvek nebyl. Ale zkuste si tady podnikat v oboru, který je tak moc závislý na přírodních podmínkách. V zemi, která nemá velehory, které jsou ale pro nás vlastně lehce dostupné kousek za hranicemi. V zemi kde jsou kvanta sjezdového lyžování chtivých lidí. Investujte do vleků, roleb, sněžných děl atd. s vidinou toho, že nenapadne přírodní sníh, nebude mrznout atd. Jasně, nikdo nenutí provozovatele a majitele vleků, aby podnikali zrovna v tomhle, ale já si jich přesto cením.

A s tou pohostinností je to podle mého tak, že to souvisí i s těmi danými přírodními podmínkami. Když máte alpská střediska, kde se několik tisíc lidí vcelku jednoduše rozprskne do obrovského areálu majícího i několik stovek km sjezdovek nejrůznějších úrovní, tak je to lehké. Malé nebo vůbec žádné fronty u vleků, což je samozřejmě paráda. A v tomhle naše střediska vždycky ten deficit mít budou. Nepoměrně méně sjezdovek, znamená logicky i větší koncentraci lidí, větší fronty u vleků a s tím i rostoucí podrážděnost lidí a riziko konfliktů.

Mohu Vám říct jeden nedávný zážitek z českého střediska. Nasedal jsem spolu se dvěma dalšími lidmi na sedačkovou lanovku. Jeden z nasedajících byl i pán ze zahraničí se při nástupu nějak zasekl, zavrávoral a sedačka se o něj pozastavila, když pak vlastní vinou spadl, tak rozhoupnutá sedačka docela dost praštila nás dva zbylé. Nic se samozřejmě nestalo, obsluha vleku za tohle vůbec nemohla, ale ihned zastavili vlek, přiběhli, ptali se co se nám stalo, jestli nepotřebujeme pomoc, ještě se omlouvali, cizinci pomohli zpátky na nohy. Byla to prkotina, ale stejně to prostě obyčejně potěšilo. A cizinec, který to způsobil neřekl ani prosté "sorry". To říkám teď já za delší příspěvek. ;-)

0/0
15.2.2017 10:20

M90a37r91e78k 77Š65n76o17b97r 9360755820194

Já myslím, že jste přehnaně kritický. Úroveň našich středisek se zlepšuje. Jezdím často do lipenského areálu Kramolín a největší, nejukřičenější a na svahu často i ostatním nebezpeční blbci tam bývají alkoholem povzbuzení cizinci, kteří většinou stojí na lyžích (z půjčovny) poprvé, ale alkohol jim dodává odvahu.

Samozřejmě nelze generalizovat, ale chtěl bych tedy vědět, kde jste tyto své zkušenosti nasbíral, abych se pak těmto střediskům vyhnul. Spíše mám ale pocit, že jste moc našim horským střediskům v posledních letech nedal.

+10/0
9.2.2017 15:38

J19a54n67a 88S23t46e48h72l46í89k64o14v22á 2659220200746

V Krkonoších jsou bezkonkurenčně nejhorší opilí Poláci..

+3/0
9.2.2017 19:49

B58o22h75u95s15l62a27v 82H34u50d40z26i16e83c60z39e19k 2609408129625

Lidé pijí, protože se na ten svět střízlivými očima dívat nedá.

+2/0
10.2.2017 6:47

J58a10n52a 15S51t63e54h87l22í61k63o50v85á 2259100330966

Tak si pijte doma ;-)

0/0
10.2.2017 8:21

A43n58n62a 35V95e62s24e31l16á 3739580291610

Naprostý souhlas . Taky jsme byli několikrát na Lipně . Mně přišla obsluha lanovek víc než přívětivá . Znám i Jeseníky , Krkonoše . Snaží se a hodně. Služby jsou hodně podobné těm v Rakousku . Pokud si chtějí udržet zákazníka musí se snažit.

Máme co se týče lyžování sježděné celé Čechy . Nikde jsme se nesetkali s nějakým hodně špatným jednáním.

Rakousko má dlouholetou tradici a tento turismus tam vznikal v podstatě víc než 100 let. My máme za sebou 20 let .

+1/0
15.2.2017 10:01

J36a12n 59P44a55v59e27l 8943612578746

Budu na Vás hodný a Váš text zkrátím pro lidi, co to nechtějí číst celé

"Jsem nejlepší, všichni ostatní jsou odpad. Jo, a musím se pochlubit, že umím lyžovat a že jsem autem dojel až do Rakouska"

+9/−3
9.2.2017 15:31

T29o79m62á27š 63T51a42t73í23č19e36k 5430682140958

Aha, moudrý oikofob. :-P

0/0
9.2.2017 14:03

O73l56d51ř37i41c47h 23K62r41a12t24o82c65h65v77í47l 9252627103777

Dnešní módní oikofobie je sice příšerná věc, ale tady má autor naprostou pravdu. Česká střediska jsou absolutně nekonkurenceschopná.

+2/0
9.2.2017 16:14

J30a43n 43P68a88v19e17l 8863862228926

Hm. Nu dobře, snad se jedná o momentální indispozici. Dám Vám dvě věty na zamyšlení.

1) Česká střediska jsou absolutně nekonkurenceschopná

2) Česká střediska jsou přecpaná

0/0
9.2.2017 16:23

O33l11d85ř54i31c31h 14K16r46a86t41o48c63h31v49í28l 9902577523587

Kde píšu, že jsou přecpaná? Spíše slýchám nářky nad malými tržbami. A pokud se v obřích alpských střediscích lyžuje za téměř stejnou cenu, asi je něco špatně.

+2/0
9.2.2017 17:17

J94a53n 50P94a95v35e17l 8923712588146

Všimněte si, že všichni naříkají nad frontami. Tudíž logicky vyplývá, že jsou žádaná. Tudíž nemohou být nekonkurenceschopná

+1/0
9.2.2017 17:56

O55l54d24ř11i89c42h 64K90r91a93t41o95c70h82v55í12l 9292347873677

Všichni? Kde nad tím já osobně naříkám? Mně přecpaná fakt nepřijdou, ale 5 minut ve frontě stejně fakt čekat nehodlám

0/0
9.2.2017 18:46

Č67e95s64t49m73í15r 42P14o36š34t78o97l53k24a 2812446183754

Jsou nekonkurenceschopná mimo jiné i tím, že jsou přecpaná.

0/0
15.2.2017 1:16

T35o27m11á25š 87T67a13t58í19č98e35k 5510602900518

Je fakt, že v alpských zemích je - alespoň co se týče turistických, resp. lyžařských center - obrázek lepší. Ale to chování lidí je takové univerzální, takže jsem tím protestoval proti tomu, že by se Češi chovali nějak speciálně špatně. Ne nadarmo je v němčině známé a rozšířené slovo "Pistensau".

0/0
9.2.2017 17:07

P34a25v87e86l 27N45o49v67á59k 4573878675161

Cesi jsou v prumeru nevychovani a neprijemni, o tom zadna. Ale zase takova tragedie to na tech horach neni...

+1/0
9.2.2017 13:19

F27i71l39i40p 29F84u26c21h41s 7504948495617

Výstižně popsáno, pane Baráku. Děkuji moc za Váš blog.

Mohu-li i já čtenářům doporučit opravdu kvalitní lyžařské resorty, potom rozhodně vyzkoušejte americký Vail, či kanadský Whistler.

Úplně nejvíc se vám to ale bude líbit v jihoamerickém středisku Portillo (Chile). Uvidíte, že nebudete litovat. My to tam přímo zbožňujeme. R^

+3/−2
9.2.2017 12:56
Foto

Š16á11r82k93a 36M98e36d47k61o72v57á 7284295886170

Filipe, Ty seš dílo;-D

+2/0
9.2.2017 14:34

M80a60r56e38k 19D25o90s12t81á62l 5219298717663

Nevím, kde a kdy jste tyto zkušenosti nasbíral, ale tady v Jeseníkách je vše v pohodě. :)

+1/0
9.2.2017 12:47

J18a14n55a 46S31t95e86h61l57í73k92o40v17á 2899340770676

tak si jeďte třeba do Aspenu..:-P

+1/−1
9.2.2017 12:33

O71l65d95ř31i34c68h 43K91r33a95t85o91c90h54v46í24l 9272897153487

Podepisuji v plném rozsahu a zdravím z rakouských Alp, kde mě lyžování stojí méně než v Krkonoších.

+8/−1
9.2.2017 11:57

T24o73m52á84š 83B73r94y79k44n31a59r 1935907373432

Blbost......po několika letech jsem se dostal nedávno opět na české hory, na prodloužený víkend do Špindlu. Malý útulný rodinný penzionek naprosto perfektní. Zalyžoval jsem si na Hromovce, vše bez problémů, lidí akorát, fronta na lanovku do 10 minut.....žádný problém....

+6/−1
9.2.2017 11:29

O60l98d10ř22i82c31h 76K87r14a63t64o70c81h12v84í70l 9752177873627

Fronta 10 minut vám přijde jako žádný problém?

+3/0
9.2.2017 11:58

T32o51m32á78š 48B83r69y95k52n60a64r 1415957633192

to mi jako vážný problém opravdu nepřijde ;-)

+4/0
9.2.2017 12:38

O80l65d89ř15i36c41h 51K74r96a79t19o40c18h62v29í73l 9332257293547

Mně teda ano. Když jsem si zvykl na v průměru 30 vteřin.

+2/0
9.2.2017 16:10

J97a76n57a 88S13t82e92h27l18í21k13o16v49á 2159310610936

Špindl je fajn :-)

+2/0
9.2.2017 12:41

J50a96n56a 94E20š79n13e50r14o60v65á 7431979458669

Asi jezdím na jiné české hory než autor. Já naopak mám pocit, že situace se zlepšuje. To, co autor popisuje bych podepsala před tak dvaceti lety. Nevím, kolik českých středisek autor nyní objel, a jestli popis není zevšeobecněním jedné zkušenosti.

+11/0
9.2.2017 6:32

L72u47b88o35š 67C23h56l46u37m68s81k78ý 2700975368125

Tak jsem letos, po patnácti letech, vyrazil si zase zalyžovat v Česku. Připadá mně, že ohledně chování na sjezdovkách poněkud přeháníte. Mám pocit, že se to hodně vylepšilo. Některé věci jsou dány i geografickými podmínkami, které se nezmění. Třeba ty rychlé dojezdy k vlekům. Ne že bych s tím souhlasil, ale rozumím tomu, že na louce o délce 600m chtějí mladí využít každý metr. Ovšem s tím, že za své peníze u nás zdaleka nedostanete to, co v Alpách, souhlasím. Roky jsem jezdil do Francie (pěkné, ale dost daleko), ale pak jsem objevil jedno malé středisko v Itálii a od té doby jezdil jen tam. Sice jen 35 km (pěkných) sjezdovek, stále téměř liduprázdno, *** hotel přímo u sjezdovek, polopenze, 7/6 ubytování/permanentka za směšných (loni) 7900,- Kč (bez dopravy). Začínal jsem s 6900,-. To prostě v Česku nikde nepořídíte.

+5/0
8.2.2017 21:50

J22i24r52i 71B30e78c57v50a80r 7462199986

Asi 10 let jezdíme s partou spolužáků koncem března na Pitztal - a naprostý souhlas. Ubytování skvělé a relativně levné (máme slevu pro věrné hosty), personál usměvavý, sjezdovky každé ráno skvěle upravené, fronty 0-5 minut. A ledovec ve výšce 3.400m má také své kouzlo -spolu s výhledy na okolní štíty! ;-)

+2/0
9.2.2017 15:23

R41a87d66e52k 76J15a70r82o41š 4837728670826

Od r. 1990 jsem na sjezdovkách v Č nestál. Ani o to nestojím - zlaté sladké Savojsko se svými perfektními terény, příjemnou obsluhou a celkovou atmosférou.

+1/0
8.2.2017 21:27

M83a10r57i82e 21Š31í71p42k62o38v41á 5842312244107

A - no tak nic zajímavého ten Váš článek nepřinesl, kromě toho, že se o svých spoluobčanech vyjadřujete celkem pohrdlivě, ba přímo s despektem. A to jste jako dobrý? Nevím, kde se pohybujete, ale nejvíc asi v Praze. Tak snad jste potkal zahraniční turisty - Italy, Němce. A zažil jste Rusy? Ti všichni zrovna tiší nejsou. Takže nesnažte se nám namluvit, že jsme nejhorší. Vaše rétorika vč.charakteristiky pod fotkou je jak z dob minulých.

+9/−3
8.2.2017 20:21
Foto

Š26á19r77k26a 41M20e37d37k37o92v21á 7284305306410

Mě spíš zaráží ta vysoká karma..jak někdo nadává, kritizuje- zaručený úspěch:-/ Přitom to na českých horách tak strašné není.

+13/0
8.2.2017 20:41

M39a81r67i98e 61Š95í72p50k32o63v96á 5772682544147

asi to někdo mačká silou zvyku:-) a nebo jen tak.

+2/0
8.2.2017 20:49
Foto

Š23á45r30k48a 67M40e66d62k89o65v52á 7894305556830

Hele, já už jsem tak náročná, že karmu dám vyjímečně.:-)

+1/0
8.2.2017 20:54

V38i59l24é41m 17B98a54r49á55k 4116637239146

Karmu vůbec nevnímám. :-) Kdybych chtěl chválit a opěvovat, tak píši básně.

Člověk je nadán kritickým myšlením a to věci posouvá dopředu. Chcete snad tvrdit, že česká obsluha je vzorem ochoty?

Opravdu. Byl jsem na Semmeringu v restauraci a za pultem se motali tři načučení, odsekávající týpci. Motali, protože jim to vůbec nešlo, fronta jako blázen. Když jsem přišel na řadu, mluvili česky.

+1/0
9.2.2017 11:17

P75e18t55r 40S59k67á47l17a 2147834100910

Kdepak, tady na blogu platí čím víc kverulantství, tím vyšší karma.

+3/0
8.2.2017 20:57



Bohyně v teplácích od Armaniho

Petice

Na co je hrdá ta, která má tepláky pro všechny příležitosti? Přečtěte si rozhovor se Zuzanou Hubeňákovou.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.