Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

A52l88e62š 13H48o33d23i20n10a 9320709508314

Je vidět, že opravdu nerozumíte tomu, o čem píšete. Justice je jednou z nejhůře fungujících složek, což je dáno především její nekontrovatelností. Nerespektují zákony, ústavní práva, mezinárodní dohody. Je to vidět třeba v kauzách rodinných i obchodních. Ještě že jsem vás nezaměstnal...

+2/0
23.2.2017 10:35

A85n33n70a 94V23e51s64e62l24á 3799930571250

pán chce vstoupit do politiky, takže píše tyto stupidní články a vy mu špatně rozumíte .

0/0
4.4.2017 10:45
Foto

P28a64v93e71l 82P52o28k92o29r80n19ý 2596294840152

"podání žaloby k místně nepříslušnému soudu" - tady mi logika říká, že by žalobu měl soud odmítnout, že mu nepřísluší, nebo jí předat příslušnému soudu.

Mám pocit, že by to tak mělo fungovat obecně u jakéhokoliv podání, že když dám žádost o povolení plotu na odbor dopravy, že ho úředník sám předá na stavební odbor a nevrací ho žadateli.

+1/0
21.2.2017 10:19

V10i16l93é89m 85B59a56r10á78k 4136707659216

Bylo, bylo, už není. :-)

V některých případech předává na příslušný soud, ale když je to některý z těch špatně řízených, udělá to třeba po 2 letech.

+1/0
21.2.2017 13:39
Foto

P38a18v68e55l 33P14o58k25o38r49n27ý 2326374650512

Třeba na katastr někdo něco přinese a na podatelně to zapíši a hodí na nemovitost plombu a nikdo zatím neřeší, o co jde.

Já nevidím problém v tom, kdyby se vzalo přinesené podání, podatelna by z něho vyčetla všechna rodná čísla nebo IČO a hodila by do Registru obyvatel nebo Registru osob obdobnou plombu. A pak by se stanovilo zákonem, kdo má právo zjistit, kdo tam plombu dal (Registr práv a povinností) a toho se dotázat, proč jí tam dal.

+1/0
21.2.2017 15:18

V60i45l92é65m 58B61a17r85á14k 4716657719646

Jaký by byl účel? Omlouvám se. Jestli zjistit žalobu, tak by mělo stačit zajít na soud. Když to zjistíte na jednom, proč by to nešlo na jednom místě pro všechny. Žijeme v době el. sítí.

+1/0
21.2.2017 15:35
Foto

P25a68v21e86l 16P71o90k72o50r13n95ý 2796564840772

Můžeme mít něco centrálního, kde budou uložena všechna podání, to je úplně nový systém.

Může být interní vyhledávací služba která by projela databáze všech soudů.

A já navrhuji doplnit plombu podle vzoru ČÚZK do něčeho stávajícího, tedy přidat do registru obyvatel 1 sloupec z plombou.

0/0
21.2.2017 16:34

V54i71l62é31m 89B58a27r66á76k 4986617679306

Ano, ale ten cíl?

0/0
22.2.2017 9:11
Foto

P32a63v83e66l 42P93o98k69o37r40n25ý 2656744780192

Asi takto nejde diskutovat.

Cíl je stejný jako v katastru, je možné se dozvědět, které rodné číslo a které IČO je vedené v nějakém řízení na soudu a o to vám přece šlo.

0/0
22.2.2017 10:24

V41i96l85é12m 76B38a40r41á18k 4436807159976

Omlouvám se. Ano. Myslím si, že by stačil registr u MSp, kdy by si občan jako u CÚZK mohl objednat službu sledován, tzn. při výskytu nového řízení by přišla hláška. Registry s občanem nekomunikují.

Ono by to mohlo fungovat i u centrálního registru dluhů (včetně ZP, ČSSP, finanční a celní správy), kdy žalobu by muselo předcházet (stejně jako dnes výzva k zaplacení), oznámení dluhu do registru (třeba 30 dnů před žalobou), opět možností sledování změn.

Zvláště dnes, kdy za špatné prověření bonity věřitel dostane citelnou "sankci", tak je špatné, že se poskytovatelé nemohou dostat navzájem do registrů a ani na dluhy státu.

To by odbouralo účelové tvrzení, že někdo o dluhu neví.

0/0
22.2.2017 10:51

J11a43r86o54s13l69a49v 86L29i38m47a 1625847181

Vidite pane Baraku, ja nesouhlasim s vasim pohledem na ministra spravedlnosti. (at je to pan Pelikan nebo nekdo jiny). Podle pravidel 'dobre' demokracie', ma byt ministr spravedlnosti hlavnim prokuratorem a ma vest take vysetrovaci policii (statni) a statni prokuraturu. Do soudnictvi nema vubec zasahovat! Justice jako takova (soud) ma byt NEZAVISLOU cast moci (jako treti). Ta ma pracovat podle danych zakonu a hledat pri soudnim rizeni jen vinu ci nevinu obzalovaneho vuci STAVAJICIM zakonum. Nejvyssi soud (u nas ustavni) ma JEN RESIT ustavnost vznikleho zakona a ma rozhodovat (jako posledni instance) o ustavnosti rozhodnuti nizsiho soudu! Kazde rozhodnuti soudu MUSI byt, pri vynaseni rozsudku, podlozeno pisemne oduvodneni tohoto rozhodnuti.

Jinak vas clanek je zajimavy. Vas postreh ma vsak dve strany (jako kazda vec). Protoze nase republika NEZNA rozdeleni moci pomoci tech trech piliru, nechtejte po nasich politicich neco jineho.

Dalsi polemika na nase slabosti v systemu vedeni statu je na delsi diskuzi. Snad priste! Mejte prijemny den.

0/0
20.2.2017 17:10

V26i41l47é65m 25B78a18r34á79k 4236597909916

Opravdu, ale opravdu to není myšleno, aby MSp řídilo rozhodování soudů. Metodicky a organizačně má řídit chod administrativního aparátu, poskytovat předsedům soudů nástroje na řízení soudu.

Měl by tam být tajemník, který bude dbát, aby žaloba neležela a byla obratem zaslána protistraně, aby po odvolání byla věc postoupena na nadřízený soud atd.

Jinak máte pravdu, současný stav odporuje klasickému rozdělení moci, kdy poslanci mohou být ministři a je i nemístné, aby docházelo ke kumulaci funkcí v samosprávě a u poslanců.

0/0
20.2.2017 18:57



Bohyně v teplácích od Armaniho

Petice

Na co je hrdá ta, která má tepláky pro všechny příležitosti? Přečtěte si rozhovor se Zuzanou Hubeňákovou.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.