Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

E94m50a26n27u91e77l 49Š35í18p 8730114875156

Myslím, že se některé příspěvky trochumíjejí účinkem. Pan Barák neútočí ani tak na ideu vysokorychlostní železnice(koneckonců ta ve vyspělých zemích už má své místo a není třeba o ní nějakzvlášť rozumovat), jako na současné poměry v zemi, které opravdu reálněnedovolují myslet na dohledné zprovoznění něčeho tak náročného, jak jevysokorychlostní železnice. Nejsou to zdaleka jen nějaké nové tratě a vlakovésoupravy, ale úplně nová kultura železnice počínaje přestavbou nádraží avýstavbou přestupních uzlů na všechny ostatní formy veřejné i individuálnídopravy a konče jízdou s vyloučením jakéhokoliv zpoždění a špičkovýmislužbami na palubě vlaků pro všechny kategorie cestujících.

Vysokorychlostní železnice nemá aani nemůže sloužit určité části dnešních padesátníků až sedmdesátníků (sám k nípatřím), jejichž problémem je bezpochyby fakt, že tzv. „sametová revoluce“ jimspadla do klína bez zásadní námahy a ve své většině očekávali, že se bezzásadní námahy také brzy budou mít jako v Německu. V současném Českuje stejně jako za komunistů módní nadávat na poměry, ale přičinit se ve svémpohodlném dosahu o změnu poměrů k lepšímu se jaksi nenosí. Pak z tohovyplývají všechny ty podivné figury na vysokých místech a odpudivé jevy, nakteré poukazuje pan Barák.

V roce 2035, kdy za příznivýchpodmínek reálně vidím dokončení prvního úseku vysokorychlostní dráhy mi budeněco kolem osmdesáti. Na průjezd vysokorychlostního vlaku se budu moci podívatnanejvýš oknem podstatně pomalejší sanitky, která mě právě bude převážet najednotku intenzivní péče. Přesto jsem přesvědčen, že stojí za to o podobné věciusilovat a angažovat se o jejich realizaci, o což se i já možná nedokonale snažím.A nejde jen o vysokorychlostní dráhu, ale o takové věci jako tzv. „znalostníekonomiku“, přeměnu země montoven na zemi špičkových technologií nebo inteligentnía sebevědomé působení Čechů na evropské úrovni. Myslím, že to dlužíme našimdětem a vnukům, na které jsme jaksi zapomněli a připravili jim celý ten dnešní chlívek.

0/0
15.5.2017 18:22

R43o55m82a87n 75K81r58a59t54o16c12h56v26í45l 6196567866204

Ano

A hlavně je třeba i napojení na evropské VRT

0/0
15.5.2017 9:04
Foto

P17a47v74e68l 58P88o17k35o86r49n34ý 2836204890882

Praha všude vyhlásí modré zóny pak cizí v Praze nikde levně nezaparkuje, pak bude jediná možnost dojíždět do práce vlaky.

Libí se mi dojíždění do Londýna, vlaky jezdí asi 130 km/hod a jedou do středu Londýna, používal ej často Sherlock Holmes:-), tedy dojíždět za prací z Českých Budějovic do Prahy by teoreticky šlo.

Tedy pokud by si nějaký cestující neudělal bouli na hlavě, viz odkaz dále, či pokud by zase někdo neignoroval červená světla na přejezdu. http://ekonomika.idnes.cz/vlak-ceske-budejovice-nove-udoli-okno-vypadlo-cestujici-boule-p6n-/eko-doprava.aspx?c=A170510_210307_ekonomika_ale

0/0
11.5.2017 7:09

Z80b12y68n43ě16k 72H15l32á13s88n48ý 3684107565689

Teda souhlasím, že se z toho stane zlodějina, to v zemi kde " všeci kradnů " asi nikoho nepřekvapí. Na druhou stranu, jezdím do práce do Německa a jakmile to jde, jezdím ICE. Ty vlaky jsou plný pořád, i když jsou dražší, než obyčejná jízdenka, která je už tak dost drahá. Pokuď se do Berlína dostaneme za necelé dvě hoďky, tak to Evropu opravdu zmenší. A nejde jen o mojí cestu do práce, přitáhne to i turisty z jiných kontinentů, kteří tráví nějaký čas v Berlíně a mohli by si snadno odskočit do Prahy, Brna, nebo Bratislavi. Řešil bych to tak, že bych požádal Němce o kompletní řešení. Bude to ve výsledku levnější. :-)

+2/0
10.5.2017 17:08



Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.