Diskuse

Česko není schopné postavit vysokorychlostní tratě

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Myslím, že se některé příspěvky trochumíjejí účinkem. Pan Barák neútočí ani tak na ideu vysokorychlostní železnice(koneckonců ta ve vyspělých zemích už má své místo a není třeba o ní nějakzvlášť rozumovat), jako na současné poměry v zemi, které opravdu reálněnedovolují myslet na dohledné zprovoznění něčeho tak náročného, jak jevysokorychlostní železnice. Nejsou to zdaleka jen nějaké nové tratě a vlakovésoupravy, ale úplně nová kultura železnice počínaje přestavbou nádraží avýstavbou přestupních uzlů na všechny ostatní formy veřejné i individuálnídopravy a konče jízdou s vyloučením jakéhokoliv zpoždění a špičkovýmislužbami na palubě vlaků pro všechny kategorie cestujících.

Vysokorychlostní železnice nemá aani nemůže sloužit určité části dnešních padesátníků až sedmdesátníků (sám k nípatřím), jejichž problémem je bezpochyby fakt, že tzv. „sametová revoluce“ jimspadla do klína bez zásadní námahy a ve své většině očekávali, že se bezzásadní námahy také brzy budou mít jako v Německu. V současném Českuje stejně jako za komunistů módní nadávat na poměry, ale přičinit se ve svémpohodlném dosahu o změnu poměrů k lepšímu se jaksi nenosí. Pak z tohovyplývají všechny ty podivné figury na vysokých místech a odpudivé jevy, nakteré poukazuje pan Barák.

V roce 2035, kdy za příznivýchpodmínek reálně vidím dokončení prvního úseku vysokorychlostní dráhy mi budeněco kolem osmdesáti. Na průjezd vysokorychlostního vlaku se budu moci podívatnanejvýš oknem podstatně pomalejší sanitky, která mě právě bude převážet najednotku intenzivní péče. Přesto jsem přesvědčen, že stojí za to o podobné věciusilovat a angažovat se o jejich realizaci, o což se i já možná nedokonale snažím.A nejde jen o vysokorychlostní dráhu, ale o takové věci jako tzv. „znalostníekonomiku“, přeměnu země montoven na zemi špičkových technologií nebo inteligentnía sebevědomé působení Čechů na evropské úrovni. Myslím, že to dlužíme našimdětem a vnukům, na které jsme jaksi zapomněli a připravili jim celý ten dnešní chlívek.

0 0
možnosti
RK

Ano

A hlavně je třeba i napojení na evropské VRT

0 0
možnosti
PP

Praha všude vyhlásí modré zóny pak cizí v Praze nikde levně nezaparkuje, pak bude jediná možnost dojíždět do práce vlaky.

Libí se mi dojíždění do Londýna, vlaky jezdí asi 130 km/hod a jedou do středu Londýna, používal ej často Sherlock Holmes:-), tedy dojíždět za prací z Českých Budějovic do Prahy by teoreticky šlo.

Tedy pokud by si nějaký cestující neudělal bouli na hlavě, viz odkaz dále, či pokud by zase někdo neignoroval červená světla na přejezdu. http://ekonomika.idnes.cz/vlak-ceske-budejovice-nove-udoli-okno-vypadlo-cestujici-boule-p6n-/eko-doprava.aspx?c=A170510_210307_ekonomika_ale

0 0
možnosti
ZH

Teda souhlasím, že se z toho stane zlodějina, to v zemi kde " všeci kradnů " asi nikoho nepřekvapí. Na druhou stranu, jezdím do práce do Německa a jakmile to jde, jezdím ICE. Ty vlaky jsou plný pořád, i když jsou dražší, než obyčejná jízdenka, která je už tak dost drahá. Pokuď se do Berlína dostaneme za necelé dvě hoďky, tak to Evropu opravdu zmenší. A nejde jen o mojí cestu do práce, přitáhne to i turisty z jiných kontinentů, kteří tráví nějaký čas v Berlíně a mohli by si snadno odskočit do Prahy, Brna, nebo Bratislavi. Řešil bych to tak, že bych požádal Němce o kompletní řešení. Bude to ve výsledku levnější. :-)

2 0
možnosti