Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
AT

V prosazení jasného cíle,

není žádoucí, aby se kdokoliv na cokoliv ptal, aby jen tak náhodou přes důkladné utajování nevyplulo něco jiného na povrch než jak je vyžadováno a požadováno ! To většinou tak vždy i bylo a je a i bude, že když inkvizitor dostane na svoji činnost glejt pro a za svá rozhodnutí nemá uspokojivá vysvětlení, zdůvodnění, či argumenty, tak dotyčný či dotyčná, vyletí dnes ne na hranici, ale za dveře !!

1 1
možnosti
Foto

Dalo by se parafrázovat - DRzý bloger Vilém Barák. Co víte o epidemiologii pane Baráku? Máte z ní atestaci?

1 1
možnosti
RK

Otázku rozdílu mezi kritikou a buzerací rozvádět nebudu. Nicméně autor by si měl zkusit několik let pracovat na pozici úředníka. Možná by pak tu svou přezíravost a škatulkování přehodnotil. Úředníky obecně nejčastěji kritizují ti, kdo by tuhle práci možná ani nebyli schopni dlouhodobě vykonávat a v podstatě ani neví, co všechno obnáší.

5 1
možnosti
MK

S článkem zcela nesouhlasím. Pokud by byl napsán před měsícem, tak se dalo diskutovat, ale s odstupem času jste autore jeden s mnoha co budou očerňovat kde koho.

6 1
možnosti
VB

Ano, připravuje se analýza organizačních kroků vlády. Pokud bychom pandavirus brali jako cvičení na skutečné katastrofy (válku, epidemie s 10-30% smrtností), tak to bylo 4 minus. Nevím, jestli si někdo vezme poučení.

Mám ale obavu, že to není aktuální vládou, ale naší mentalitou. Prostě tak jak je řízen tento stát, těžkopádně, bez invence, tak bylo reagováno na pandavirus.

0 7
možnosti
ZB

Prymula svojí ráznou reakcí na začátku zachránil u nás minimálně stovky životů. Takže za to mu patří dík. Nepředpokládám, že je odpovědný za data, které sbírají statistici. A zajímalo by mně jestli sbírají i informace o tom kde nepravděpodobněji došlo k nakažení. Bylo by to důležité.

Jinak v porovnání se zbytekem světa, je naše informování hodně, ale opravdu hodně transparentní. A to je pro mně velmi přijemné překvapení. Dokonce našim udajům, věřím podobně jako těm třeba v Belgii nebo Jižní Koree.

Například Německé informace jsou dle ého známeho, který v Německu žije a pracuje jako lékař na infekčním oddělení umyslně zkreslené. Jejich oddělení je opakovaně vyzýváno, aby hledali jiný důvod umrtí než je Covid a pokud ho najdou tak ho na umrtní list vypsali. Proto je Německá smrtnost Covidu, tak nízká....

Ale není to jen o Německu, je to minimálně testujcí Japonsko. Nizozemí, které si je vědomo, že dává co se týče umrtí na Covid velmi zkreslená data.

A podobných příkladů naprosto falešných dat je po světě strašná spousta. Některé země, které jinak dávají na web průběžnou umrtnost ji v současné době nezveřejňují, protože data by ukázala jak třeba Švédové jsou na tom o hodně hůř než říkají...

Takže ano, bylo by dobře mít informací ještě víc, ale díky za alespoň ty co jsou u nás a za to, že se jim dá věřit.

9 3
možnosti
AJ

transparentní informování v Česku??? Si děláš prču? Máro, neblbni!!!! ;-D;-D;-D

Prymula také zachránil tisíce mrtvých?? ;-D;-D;-D

9 0
možnosti
FN

Když ta nemoc přišla k nám, nevěřil jsem slovům žádného z politiků, jen tomu co řekl pan Prymula. A pokud vím, tak to bylo v celém mém okolí stejné. Nevím kdo jste vy ani kdo je Münich, ale navážet se do Prymuly, jen proto že někdo jiný si v novinách na něj stěžuje, mi příjde ubohé.

18 5
možnosti
MF

Když ta nemoc přišla k nám, vzpomněl jsem si na Gaussovu křivku ze školy. Bohužel pořád z hlediska informací nemá veřejnost žádná data podle, kterých může revidovat rozhodování státu. Např. hovoří se o reprodukčním čísle, ale stále nikdo z veřejnosti neví kolik je šíření viru v rodině ( předpokládatelné, a epidemiologicky standardně zvládnutelné) a kolik je šíření viru mezi cizími lidmi . Jedinou analýzu co se mi podařilo z dat udělat byl patrný posun v čase v počtu nakažených u starších lidí než u mladých.

Opět nejsou data zdali to bylo v rodině, či v rámci selhání v pečovatelských domech či lékařů a tato cesta nakažení lidí.

Poslední statistická věc, respirátorů byl nedostatek zejména kvůli pochybení všech jednotlivých lékařů či jejich zaměstnavatelů. V roce 2016 jsme měli 41606 lékařů a 84320 zdravotních sester. Malá modelová situace. Počítám li na 1 lékaře 2 respirátory na den, tak jich na týden (5 dní) potřebuji pro všechny lékaře 416 600 kusů. Nejsou započteny směny ani sestry. Prostě jednoduše, tím že nedrží minimální zásobu u sebe i když v minulosti existují přípisy Ministerstva zdravotnictví o tom, že je to jejich povinnost být takto vybaven. Tak vygenerovali klasickou situaci jakou rodiče zažívají při začátku školního roku se sháněním školních potřeb, a to u školních potřeb jsou na to prodejci připraveni. A celý problém se takto nabaloval a řeší až doteď.

1 2
možnosti
PP

Data si úředníci schovávají pro sebe a pak se z nich snaží dělat vědu a publikovat závěry. Mají tak výhodu proti jiným vědcům, kteří data k dispozici nemají či si je musí kupovat. Možná by stálo za úvahu se podívat na vědecké práce, které jsou dělány z veřejných dat a které z neveřejných a zeptat se autorů, kde k neveřejným přišli.

0 0
možnosti
AJ

tady jde spíše o to, že pokud by ta data zveřejnili tak by se ukázalo že to byla z velké části jen uměle vyvolaná hysterie, aby si STB vláda nahrabala, a aby se pár měsíců nepsalo o problémech Bureše. že ta opatření mohla být po prvním měsíci uvolňována mnohem rychleji. Ukázalo by se OPĚT že vláda nemá žádný plán, že je to vláda chaosu.. .

1 9
možnosti

P17e23t14r 96Č94e62j97k45a

4. 5. 2020 20:56

Zdá se, že jste nepochopil kdo v tom týmu má jakou roli.... Pokud vím, tak Prymula je náměstek ministra zdravotnictví, takže rozhodně ne "řadový úředník", v nepřítomnosti zastupuje ministra.

29 0
možnosti
VB

S tímto myšlením lidi budou pořád ovce. Je to člověk placený daňovými poplatníky, úředník dle služebního zákona. Stejný jako vrátný, uklízečka, referent.

Má dělat, co je jeho úkolem. Což nedělá.

2 15
možnosti
  • Počet článků 290
  • Celková karma 24,68
  • Průměrná čtenost 2234x
Každý má právo hledat své štěstí, pokud to není na újmu jiným lidem. Vycházím ze zásady, že stát je tu pro občana a nikoliv naopak. Každý z nás má právo hodnotit, zda pravomoci vykonávané státem by nešly vykonávat lépe nebo jinak, například zda je nevrátit občanům. Neustále je třeba hledat, jak věci dělat levněji, rychleji, přesněji, prostě efektivněji.

Seznam rubrik