Nepodléhejme bicyklismu. Kolo se změnilo v modlu agresivní ideologie

24. 07. 2020 16:08:04
Přesvědčeni o svém útisku, cyklisté žádají pozitivní diskriminaci jdoucí daleko rámec ochrany svého zdraví a životů. Ve skutečnosti však oni sami utlačují řidiče automobilů i chodce. Stačí jezdit náležitě vyděračským způsobem.

Do poslanecké sněmovny zamířil návrh, aby při předjíždění cyklistů byla dodržována minimální vzdálenost 1,5 metru. Televizní reportáže k této problematice ukazovaly lidi jedoucí na kole na frekventované silnici a za nimi kolonu automobilů táhnoucí se do dáli. V této souvislosti je na čase popřemýšlet o fenoménu cyklistiky.

Kolo se z běžného dopravního prostředku sloužícího k překonání kratších vzdáleností a z nástroje módního odtučňování změnilo na modlu agresivní ideologie zasluhujícím označení bicyklismus. Jeho vyznavači sami sebe považují za ponižované, za „černochy silničního provozu“, jak napsal ve svém komentáři na idnes.cz Bohumil Špaček „Chceme metr a půl. Černoši silničního provozu se hlásí o prostor

Bicyklisté jsou obdobně útoční, a to na chodnících, v silničním provozu i diskusích, jako podporovatelé hnutí „Black Lives Matter“. Kdo jenom cekne, že záleží na všech lidech, na platných pravidlech nebo dokonce, že záleží na všech způsobech dopravy dle hospodářského významu, je zpátečník, hlupák, nic neví o světě, o Holandsku, Rakousku, Švédsku. Tak jako ve většině případů, namyšlené srovnávání s jinými zeměmi není na místě. Jiná pravidla mohou v jiné zemi platit jen a právě proto, že na daném místě nežijí Češi nebo tam nejsou zastoupeni v dostatečném počtu, aby si vytvořili vlastní „no-go zónu“.

Přesvědčeni o svém útisku, cyklisté žádají pozitivní diskriminaci jdoucí daleko rámec ochrany svého zdraví a životů. Ve skutečnosti však oni sami utlačují řidiče automobilů i chodce. Může se zdá divné, jak zdánlivě slabší účastník silničního provozu, chráněný pouze vlastní kůží, případně umělohmotným dresem, dokáže šikanovat toho silnějšího, obaleného plechem. Naprosto jednoduše, a stejnou taktiku používají motorkáři a skútraři. Stačí potlačit pud sebezáchovy a jezdit náležitě vyděračským způsobem. Zde je názorná ukázka, jak. Motorkář na Valašsku vytlačil kamion ze silnice - iDNES.tv

Řidič automobilu, pokud se nejedná o psychopata, nikdy nechce nikomu ublížit. Takže seč může uhýbá před cyklisty jedoucími zprava, zleva i mezi pruhy, proplétajícími se před a za auty, skákajícími z chodníku na silnici....... Ti se ještě chlubí, že kola, a podobně i skútry, jsou v městském provozu daleko rychlejší než auta. Nejsou, pokud neporušují pravidla silničního provozu a nezastrašují ostatní.

Na chodnících a v pěších zónách mají cyklisté spolu s elektrokoloběžkáři oproti chodcům jasně navrch. Stejně jako kdyby auta vyjela na cyklostezky (nevím, jak by se to cyklistům líbilo). A náležitě toho využívají. Naprosto bezohledná, rychlá jízda mezi lidmi i po přechodech, vjíždění ze silnice na chodník, nesesednutí na konci cyklostezky, to vše je jenom vrcholkem ledovce. Pokud stojíte na zastávce, prohlížíte si záhonek květin a těsně předtím, než uděláte úkrok dozadu vám za zády profičí 80 kilogramový jezdec (nebo dva) na ocelovém stroji, jste pár centimetrů od smrti. A řešení se začne hledat až s prvním mrtvým. Tk jak je tomu v Česku se vším.

Plnou desítku na blboměru má potom argument cyklistů, že se bojí na silnici, a proto jezdí po chodníku. Jde o stejnou myšlenkovou perlu jako věta pejskařů: „Nebojte se, on je hodný“. Je to zajímavé, někteří skalní cyklisté klidně veřejně potvrdí, a vůbec se necítí hloupě, že porušují pravidla a jezdí po chodníku. Ovšem s dovětkem: „kde nikdo nechodí, jen opatrně, jenom na chvíli.....“. Někteří také přiznají, že s jejich způsobem jízdy na kole by se za pár dnů vybodovali. A kolik jste viděli cyklistů s náležitou výbavou aby byly vidět za tmy? To jim ovšem nebrání stavět se morálně výše nad ty, co volají po dodržování pravidel. Bicyklista je ale přece něco víc než obyčejný účastník silničního provozu. Nic nového pod sluncem. Žádné „revoluční hnutí“ nikdy nemínilo respektovat „zastaralá“ pravidla a jeho vyznavači se cítili vždy jako předvoj nové doby. Jedná se o poslední stádium člověka, homo deus, kde jedinec je měřítkem všehomíra a předpisy dodržuje jak sám uzná za vhodné.

Často také nechybí dětinské odkazování na jiné a podmiňování ...umravněte řidiče a potom se zajímejte o cyklisty.... postavte cyklostezky a budeme se chovat slušně apod. Samozřejmě, když řidič „prase“ parkuje na cyklostezce, měl by zakusit stejné finanční i časové „utrpení“, jako kdyby si pro odtažené auto měl jet na druhý konec Česka.

Například Břeclav je taková malá Čína. Všichni zde jezdí na kole, protože město je k tomu uzpůsobeno. Vidíte paní, v jedné ruce deštník, v druhé cigaretu s mobilem a v sukni a lodičkách šlape do kanceláře. Stejně tak v Hradci Králové, Pardubicích. Pohoda, žádný problém, tam kde existují cyklostezky a další infrastruktura všechno funguje jak má. Jedná se ale o výjimky potvrzující pravidlo.

Obecně jde provozování cyklistiky na silnicích vyšších tříd a ve městech bez cyklostezek přirovnat k požadavku jezdit pro zábavu po kolejích s ručně poháněnou drezínou. Představte si jednoho pumpujícího komika, kvůli kterému budou ve stanici čekat rychlíky i nákladní vlaky až přejede. Co když se takových objeví deset, sto nebo se „drezínismus“ stane masovou zábavou? Železnice by ztratila veškerou přepravní kapacitu. Stejně tak vinou cyklistů ztrácí kapacitu silnice, naštěstí ještě ne úplně. Jeden funící cyklista přepravující sám sebe rychlostí patnáct kilometrů v hodině brzdí několik aut obsazených třeba 20 lidmi nebo kamiony, kdy každý veze 30 tun zboží. Trochu nepoměr v efektivitě. Proč asi na dálnici cyklisté ani jezdci na koních nesmí? Možná ale tento „přežitek“ bude brzy napraven.

Cyklisté nemohou vládnout silnicím, pokud se ovšem nemáme vrátit do začátku 20. století. Nemají absolutní právo přednosti (v provozu, na chodnících, při výstavbě měst), ani dispens od zákonných pravidel. Ano, patří jim půldruhého metru odstupu od projíždějících aut, přejme jim rozšiřování sítě cyklostezek (pokud bude dostatek peněz), trestání bezohledných řidičů, to bez debat.

Podrobme je ale striktnímu zákazu pohybu po chodnících i pěších zónách, povinnosti použít cyklostezku, pokud v místě existuje, některé silnice nechť jsou opatřeny zákazovými značkami pro cyklisty a uložme jim zimní klid na silnicích (sportovat mohou na polních a lesních cestách) v období od 1. listopadu do 1. dubna. V dešti, mlze, za tmy, ve sněhu většina řidičů nečeká, že na silnici potká ironmana nebo ironwoman. Hlavně, přestupky na kole je třeba načítat do bodového systému a kdo nemá řidičský průkaz, tak co bod, to pokuta 3000 korun.

(článek vyšel ve zkrácené podobě v Lidových novinách 20.7.2020)

Autor: Vilém Barák | pátek 24.7.2020 16:08 | karma článku: 47.73 | přečteno: 21039x

Další články blogera

Vilém Barák

Nejsou „zemědělci“ jako zemědělci

Pěší demonstrace na Václavském náměstí sebou nese riziko, že se pár stovek účastníků vystaví posměchu. Když se stejný počet „demonstrantů“ posadí do traktorů, města včetně Prahy kolabují, účinek je o několik řádů vyšší.

25.3.2024 v 16:46 | Karma článku: 14.71 | Přečteno: 431 | Diskuse

Vilém Barák

Já jsem zemědělec, kdo je víc?

Zažíváme protesty zemědělců, někdy se proti systémoví demonstranti v Česku, Polsku, Bruselu, kteří místo pěšky jedou na traktorech, za zemědělce pouze maskují. Lehkost, s jakou ovládli Prahu ukazuje, jak by se dal provést puč.

13.3.2024 v 11:31 | Karma článku: 20.17 | Přečteno: 528 | Diskuse

Vilém Barák

Česko musí disponovat jadernými zbraněmi

Jsme připraveni hrát vabank způsobem „raději radioaktivní než ruský“? Nebo v zájmu osobní existence a „životů“ našich blízkých akceptujeme ruskou okupaci, přikrčíme se a budeme doufat, že za 40-50 let se zbavíme otroctví?

6.3.2024 v 16:56 | Karma článku: 16.79 | Přečteno: 495 | Diskuse

Vilém Barák

Vládo, postav se šíření ruského vlivu a strachu

Proč se šíření ruského vlivu a strachu česká vláda aktivně nepostaví? Je to nedůstojné a budí pohrdání tímto státem. Situace vyžaduje razantní sdělení, které pochopí i „žížaly“ v Kremlu, že na hlavu si kálet nenecháme.

28.2.2024 v 10:20 | Karma článku: 37.23 | Přečteno: 3002 | Diskuse

Další články z rubriky Politika

Jiří Žamboch

Prokazatelně lživý titulek o spotřebitelské náladě:

Titulek Seznam Zprávy: "Blbá nálada ustupuje, Češi se cítí ekonomicky nejlépe za tři a půl roku" znamená, že autor neumí napočítat do tří (let). Důkazem jeho lživosti jsou přitom informace přímo z článku.

29.3.2024 v 9:14 | Karma článku: 26.82 | Přečteno: 398 | Diskuse

Michal Sabó

Nechte nám Mrazíka! Proč Češi stále milují Rusko a staré časy?

Česká veřejnost je rozdělena na dvě poloviny. Jedna podporuje Ukrajinu, druhá si stojí za Ruskem. Co vede lidi k hájení tyranie?

29.3.2024 v 6:45 | Karma článku: 25.13 | Přečteno: 1135 | Diskuse

Jiří Žamboch

Putinovo dnešní vojenské srovnání NATO a Ruska záměrně kulhá.Situace Ruska je o dost lepší

Dnešní srovnání NATO Putinem dalším chytrým Putinovým tahem.Prohlášení "Rusko vydává desetkrát méně na obranu než Spojené státy, tak je ruský útok na NATO nesmyslný." má ukolébat veřejnost evropských členů NATO.Je to však jinak.

28.3.2024 v 20:10 | Karma článku: 15.97 | Přečteno: 433 | Diskuse

Jan Pavelec

ČR má se svým upoceným pojetím liberalismu 200 let zpoždění.

Podle Listiny základních práv a svobod se Česká republika nesmí vázat na jakoukoliv výlučnou ideologii či náboženské vyznání, a podle Ústavy má být státem sociálním, nikoliv (neo)liberálním.

28.3.2024 v 15:50 | Karma článku: 15.01 | Přečteno: 257 | Diskuse

Jan Bartoň

Přichází nový věk – volíme mezi tragédií a realismem

Pan Václav Vlk starší uveřejnil skvělý komentář k současné mezinárodní situaci pod titulkem Přichází nový věk tragédie. Abychom předešli tragédii, musíme zvolit realismus.

28.3.2024 v 10:00 | Karma článku: 29.96 | Přečteno: 676 | Diskuse
Počet článků 287 Celková karma 21.38 Průměrná čtenost 2248

Každý má právo hledat své štěstí, pokud to není na újmu jiným lidem. Vycházím ze zásady, že stát je tu pro občana a nikoliv naopak. Každý z nás má právo hodnotit, zda pravomoci vykonávané státem by nešly vykonávat lépe nebo jinak, například zda je nevrátit občanům. Neustále je třeba hledat, jak věci dělat levněji, rychleji, přesněji, prostě efektivněji.

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Velikonoce 2024: Na Velký pátek bude otevřeno, v pondělí obchody zavřou

Otevírací doba v obchodech se řídí zákonem, který nařizuje, že obchody s plochou nad 200 čtverečních metrů musí mít...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...