Kolony? Kvůli neschopnosti, ziskům Kellnera a Číňanům
Velká část dálnice D2 u Brna v úseku 0 – 25 kilometru (a nejen tam) byla v letech 2015 – 2017 rekonstruována, a to v obou směrech. Došlo k pokládce nového povrchu a výměně středových svodidel, což bylo spojeno s rozsáhlými uzavírkami a z toho plynoucími kolonami.
Protože věřím v racionalitu světa, tak jsem se velice divil, když v září tohoto roku se na zmíněném úseku na dálnici opět objevily kužely, doprava zde byla svedena do jednoho pruhu, což samozřejmě vyvolalo opět kolony a zdržení. Ve středovém pásu totiž začali stavbaři vyměňovat kabely. Dle vyjádření ministerstva dopravy, prý „práce byly naplánovaly tak, aby proběhly současně, … došlo však ke zpoždění zakázky na modernizaci telematických systémů“.
Každý člověk s inteligencí je trochu nad hranicí debility se logicky zeptá, proč tyto práce neproběhly v minulosti zaráz s opravou povrchu a výměnou svodidel. V důsledku podobných akcí (oprava po opravě) občané ztrácí víru v tento stát. Jediné co se dostavuje, tak opovržení k politikům (ale i celému státu), kteří nejsou schopni práci na páteřní komunikaci naplánovat a zajistit jejich provedení najednou.
Humorný je i způsob informování o opravách na internetové stránce www.dopravniinfo.cz, na jejíž zřízení mimochodem poskytla peníze Evropská unie. V tomto případě se opravdu jednalo o „házení perel sviním“.
Napřed bylo na www.dopravniinfo.cz vyznačeno omezení od 9.9.2018 do 15.10.2018, následně se změnilo na 9.9.2018 do 31.10.2018, což však nebyl konec, protože termín dokončení byl opětovně přespán, a to na 9.11.2018. Jenže na rozdíl od obrazovky na nádraží se zde nezobrazuji zpoždění ani historie záznamů. Jako ve světě Georga Orwella, informace se mění před očima, minulost je nahrazována novou verzí, a ta stará jako by nikdy neexistovala.
Mluvčí Ředitelství silnic a dálnic se snažila z dotazu na manipulaci s termíny uzavírky vykroutit mlžením, že: „termín uvedený u uzavírky na stránkách www.dopravniinfo.cz neznamená termín dokončení stavby jako takové, ale pouze termín ukončení dílčí schválené uzavírky“. Šlo pouze o obvyklé byrokratické ptydepe, ono známé bla bla bla, protože uzavírka se nacházela pořád na stejném místě.
Teď ta pikantnější část. Důvod nesmyslné opravy po opravě byl ten, že ve středovém pásu dálnice vedou mimo jiné kabely společnosti Česká telekomunikační infrastruktura, a.s. (CETIM ). Tu většinově ovládá Petr Kellner a podle sdělení ministerstva dopravy, se „….žádný nájem za cizí kabely neplatí“. Jak by řekl Béda Trávníček, takže to má zadarmo.
Jak plyne ze sdělení ministerstva dopravy, kabely jsou staré již 30 let a potřebují opravit. Médii proběhla informace, že CETIM po technické stránce spolupracuje (a míní v tom pokračovat) s čínskou firmou Huawei. Pro dokreslení, byznys vlajkové lodi Kellnerova impéria, Home-Creditu závisí na licencích k poskytování úvěrů od čínských vládních institucí. Jde o firmu, kterou BIS již v roce 2014 zařadila mezi bezpečnostní hrozby. Dnes zuří přímo mediální bouře, a to v důsledku sdělení Národního úřadu pro kybernetickou a informační bezpečnost (NÚKIB), který varoval před používáním softwaru a hardwaru společností Huawei a ZTE. Důvodem je, že čínské firmy jsou podezřívány ze spolupráce s čínskými zpravodajskými institucemi. Stejně k této firmě přistupují Spojené státy, Austrálie, Nový Zéland, Japonsko, Velká Británie a další vyspělé země.
Tak jak většina českých firem má v obchodním rejstříku zapsánu větu „Obchodní korporace se podřídila zákonu o obchodních společnostech a družstvech“, tak čínské firmy se musí podřídit vedoucí úloze Komunistické strany Číny.
Takže podtrženo a sečteno. V tomto případě jsme v kolonách marnili čas kvůli neschopnosti ŘSD, ziskům Petra Kellnera a aby nás Číňanům.
Logické by bylo vyzvat vedení ministerstva dopravy i ŘSD k rezignaci atd.. Po dlouhodobém sledování počínání těchto dvou institucí musím říci, že není řešením, stále někoho vyměňovat. Přešel by někdo jiný a se stejnými postupy by dospěl ke stejně tragickým výsledkům.
Problém ministerstva dopravy a ŘSD spočívá v tom, že nejsou schopné poučit se ze svých chyb, navrhnout změnu prostředí (pravidel) ve kterém působí, pohrdáním volným časem občanů a v nízké veřejné kontrole obou institucí. (Zde je pro srovnání odkaz na polskou GDDKiA stavící infrastrukturu. Jinak, veškeré zápisy z kontrolních dnů, stavební deníky, záběry ze staveb, harmonogramy, vše by mělo být zveřejňováno na síti).
Otázka na ministerstvo a ŘSD zní, jak hodláte zabránit, aby se problémy neopakovalo stále dokola? Vždyť nejste schopní uzavřít smlouvu, kde by byly vymahatelné sankce za pozdní předání díla ani donutit stavbaře k práci alespoň na dvě směny. Proč reálně (nemyslím teoreticky) nejde vyloučit nespolehlivé dodavatele z účasti na veřejné soutěži? Kde je nějaká analýza příčiny? Dělá někdo na nápravě? Kde jsou nějaké návrhy na změnu zákonů?
To stejné platí i ohledně nehod a neprůjezdnosti dálnic v případě nepříznivého počasí. Nikdy se nedělá analýza zásahu pro poučení do budoucnosti. Vždy dojde jenom ke konstatování, že se stala nehoda, napadl sníh, případně silničáři zaspali. On line jde sledovat lodě na moři a letadla ve vzduchu, nikoliv pohyb sypačů na dálnicích a silnicích v Česku, i když každý vůz má GPS.
Kde je nějaké vyhodnocení, kdo a jak nahlásil problém, kdy se to stalo, za jakých podmínek, v jakém stavu byla komunikace, jaké opatření bylo přijato, aby se problém nešířil, jaká byla nasazena technika, jak se dostávala na místo, kdo řídil zásah na místě, co mu chybělo a komplikovalo situaci…......... ??????
Ministerstvo dopravy a ŘSD se chovají jako zvířátka, neexistuje pro ně minulost ani budoucnost, žijí pouze přítomností.
Další články k dopravě:
Drahá neschopnost úřadů opravovat silnice
Policie musí přestat s blokováním dopravy při nehodách
Opravujeme silnice, držte hubu a krok
Vilém Barák
Pro republikány Trump musí být prezidentem, i kdyby USA i svět měli zhynout
Názory Donalda Trumpa konvenující s míněním běžných Američanů, blokování pomoci Ukrajině kvůli intrikám jeho věrných, nutnost potupného škemrání Evropy za schválení pomoci, to vše vede k závěru, že na USA se již nedá spolehnout.
Vilém Barák
Vzýváním míru se přivolává válka
Andrej Babiš a Alena Schillerová jasně říkají, že jsou proti posilování obranyschopnosti Česka a přípravám na vojenské ohrožení, nesouhlasí s dodržení spojeneckých závazků ve výdajích na obranu nebo s vojenskou pomocí spojencům.
Vilém Barák
Proč ANO nehlasovalo pro usnesení o bezpečnostních hrozbách
Poslanecká sněmovna 20. března 2024 schválila usnesení k bezpečnostním hrozbám pro Českou republiku. Hnutí ANO pro toto usnesení nehlasovalo.
Vilém Barák
Výzvy, aby Ukrajina jednala o míru jsou pobídkami ke kapitulaci
Během více než dvou let trvání války mezi Ruskem a Ukrajinou se objevují názory, že je nutné zastavit boje a uzavřít příměří, které by umožnilo zahájit jednání o míru. Na první pohled jde o dobrý plán, tak co tomu brání?
Vilém Barák
Nejsou „zemědělci“ jako zemědělci
Pěší demonstrace na Václavském náměstí sebou nese riziko, že se pár stovek účastníků vystaví posměchu. Když se stejný počet „demonstrantů“ posadí do traktorů, města včetně Prahy kolabují, účinek je o několik řádů vyšší.
Další články autora |
Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie
Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...
Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka
Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...
Německo je otřeseno. Přišel brutální útok na politika, pak následoval další
Na lídra kandidátky německé sociální demokracie (SPD) v Sasku do evropských voleb Matthiase Eckeho...
Vyváděla strašné věci. Zahradil označil Jourovou za nejhorší z eurokomisařů
Premium Když Česko vstoupilo 1. května do Evropské unie, byl tam matador ODS Jan Zahradil kooptován...
Auto vyjelo z vozovky a srazilo tři lidi. Žena zemřela, dvě vnučky jsou zraněné
Osobní auto srazilo dnes odpoledne v Čáslavicích na Třebíčsku ženu a dvě děti. Žena srážku...
Ani vás nepustí do haly. Podvodů při prodeji lístků na MS v hokeji přibývá
Organizátoři i policie varují: Kupovat vstupenky na mistrovství světa v hokeji od někoho jiného než...
Katar plánuje vyhoštění lídrů Hamásu, ale není kam. Jordánsko je zpět nechce
Premium Katar je místo, kde si lídři teroristické organizace Hamás léta užívali pětihvězdičkového luxusu....
Za bydlení politiků platíme tisíce, vládní byty a vily mnozí z nich nevyužívají
Premium Stát jen za tento rok zaplatí za bydlení v Praze mimopražského ministra školství Mikuláše Beka...
Izrael zavřel hraniční přechod do Pásma Gazy. Humanitární pomoc tam končí
Izraelská armáda v neděli oznámila, že po ostřelování uzavírá hraniční přechod Kerem Šalom, určený...
10 nejčastějších podvodů na internetu: Dokážete ochránit sebe i svou rodinu?
V digitální éře, kde technologie proniká do všech aspektů našich životů, se také zvyšuje riziko podvodů. Od falešných e-mailů a inzerátů až po...
- Počet článků 291
- Celková karma 22,90
- Průměrná čtenost 2227x