Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V33i67k35t86o78r 34N52á59r51o14ž51n23ý 3399442668

Co se děje při deflaci ? Klesají ceny. A co se děje , když klesají ceny ? Firmy dostanou za své výrobky méně peněz . A co se stane , když firmy dostanou za své výrobky méně peněz ? Mohou se dostat do ztráty . Co potom udělají ? Vyhodí některé zaměstnance nebo jim sníží mzdu. Co udělá člověk , pokud mu bude snížená mzda ? Začne méně utrácet. Co se stane , pokud celý dav lidí bude méně utrácet ? Hospodářské ukazatele firem se budou propadat a to se odrazí ve spirále , kdy firmy budou propouštět a HDP klesat. Takže asi tak.

0/0
23.5.2016 15:22

V53i68l35é67m 91B55a38r53á86k 4706107179216

A co se děje teď? HDP roste o 3,3 % při inflaci 0% a nedostatku zaměstnanců. Takže v praxi se ukazuje, že je to jinak.

Kromě toho a nemyslím to na vás osobně, to jsou pohádky na strašení veřejnosti. Ekonomická teorie je plná podobných pohádek. Přece nebudeme meditovat, jak je možné, že Santa před vánoci stihne obletět všechny děti na světě, když rychlost světla je konečná atd.

+1/0
23.5.2016 16:17

M42i26l81a18n 11I54l28l94e91k 6933486417390

Pokud ceny všech výrobků kromě ropy (benzínu/nafty) zůstanou na stejné úrovni, pouze ropa zlevní. Nastane deflace. Domnívám se ale, že žádné ztráty a propouštění nenastane. Takže to není tak jednoduché deflace = zkáza ekonomiky.

0/0
24.5.2016 7:11
Foto

P78e89t96r 38Z93á32v95l14a23d62s80k39ý 5271423770391

Přirozený stav je, že hodnota peněz přirozeně osciluje kolem nulové inflace. Než se vyváží stavy, může být to, nebo ono a nic se neděje. Tady se s oblibou straší, že deflace v Japonsku způsobila děsivou krizi. Ono je to spíše naopak. Manipulace vlády a zásahy do trhu způsobily krizi, která reagovala deflací. (Ostatně abychom nechodili daleko: jistě víte, jak reagoval Baťa na Rašínovu deflaci, která měla opodstatnění v odpoutání měny od R-U.)

Všechny jevy při deflaci působí stejně, jako při inflaci, jen s negativním znaménkem.

0/0
24.5.2016 17:41

M80i10l18a34n 44I48l19l86e68k 6143376897480

Co byste dělali jako členové bankovní rady za situace, kdy měna není kryta zlatem, ale devízovými rezervami, a zjistili byste, že trezor ČNB je prázdný?

Tiskli koruny a nakupovali za ně devízy?

ČNB oslabuje korunu a vedlejším efektem je kupení Eur v trezorech ČNB? Nebo ČNB doplňuje zásoby devíz a nám to předkládá jako cílené ekonomicky opodstatněné oslabení koruny?

0/0
23.5.2016 13:45

J58o76s41e29f 60Š25e59m63e88l41í15k 7839241380137

To všechno ještě nic není. Včil tam nastoupí Zemanův kůň Rusnok a to teprv bude větr.

+1/0
22.5.2016 14:29

V28á36c71l36a85v 27J61e22b48a32v15ý 8430519873516

Dotazy k předešlé odpovědi ČNB se týkaly:

1) Jak je řešeno, že členové rady nebudou dělat machinace s kurzem na popud nějaké třetí strany.

2) Jestli ČNB nemá za úkol hlavně držet cenovou stabilitu a kdo vykompenzuje ztráty těm, kdo na tomto tratí.

No, jak vidno, tak garance nestrannosti není žádná, cenová stabilita ČNB moc nezajímá a že skokově někoho poškodí jí je také jedno.

No a že vláda hlásá, ať si spoříme na důchod a ČNB ty úspory znehodnocuje, to jim také nepřipadá schizofrenní...jenže když někdo bere 400 kolíků měsíčně, tak je mu asi fakt ukradený, že někdo jiný musí živit děti s 20 a že mu tím ještě zavaří. :-/

+1/0
22.5.2016 0:18

V34á28c68l24a73v 14J14e96b97a80v62ý 8790279203766

Aneb jak se k tomu staví ČNB z listopadu 2013:

děkujeme za Vaše dotazy. Na úvod si dovolujem uvést, že kurzové intervence jsou legitimním měnově politickým nástrojem jakékoliv standardní centrální banky. Jak bude dále ještě řečeno, hlavním cílem činnosti České národní banky je z Ústavy ČR i ze zákona o ČNB péče o cenovou stabilitu. Pokud tím není dotčen její hlavní cíl, Česká národní banka podporuje obecnou hospodářskou politiku vlády vedoucí k udržitelnému hospodářskému růstu a obecné hospodářské politiky v Evropské unii se záměrem přispět k dosažení cílů Evropské unie. Měnovou politiku a nástroje pro jejich uskutečňování určuje bankovní rada ČNB. Bankovní rada je sedmičlenná a přijímá svá rozhodnutí prostou většinou hlasů členů přítomných na jejím jednání. Zahájení či nezahájení intervencí tudíž závisí na výsledku aktuálního hlasování, jehož výsledek nelze znát předem, jelikož závisí na individuálním posouzení a vyhodnocení situace každým jednotlivým členem bankovní rady. V uplynulých měsících se ostatně již několikrát silně spekulovalo o pravděpodobném zahájení intervencí, přičemž následné hlasování vyznělo opačně.

0/0
22.5.2016 0:04

V29á59c33l79a83v 49J76e65b62a62v40ý 8240299803386

Další překážkou pro případné zneužití informací představuje Etický kodex ČNB (http://www.cnb.cz/cs/o_cnb/eticky_kodex.html), který je pro všechny zaměstnance (včetně členů bankovní rady) závazným předpisem. Zákon o ČNB v této souvislosti stanoví (§ 50 odst. 4), že zaměstnanci České národní banky jsou povinni dodržovat pravidla profesionální etiky stanovená etickým kodexem České národní banky, který schvaluje bankovní rada. V Etickém kodexu je stanoveno, že zaměstnanec ČNB nesmí využít vnitřní informaci ve smyslu zvláštního zákona, o které se jakkoliv dozví, k obchodování na svůj nebo cizí účet s finančními nástroji a cizí měnou, kterých se vnitřní informace týká, a nesmí na základě takové informace učinit jiné osobě doporučení k obchodu s takovým finančním nástrojem nebo měnou. Vnitřní informaci může sdělit jiné osobě pouze v rámci plnění svých pracovních nebo zákonných povinností. Obchody s cizí měnou ve výši v souhrnu přesahující částku odpovídající 2.000,- euro na svůj účet uzavřené za poslední 3 měsíce jsou vybraní zaměstnanci ČNB (včetně členů bankovní rady) povinni oznámit do 5 pracovních dnů Etické komisi. Zároveň jsou povinni doložit jí místo, podmínky a způsob tohoto obchodu (tato povinnost se nevztahuje na nákup cizí měny na osobní nebo rodinnou zahraniční dovolenou v tomu přiměřené výši). Etická komise posuzuje oznámené obchody s investičními nástroji nebo cizí měnou z hlediska jejich souladu s Kodexem a rozhoduje o tom, že realizací určitého obchodu nebo druhu obchodů došlo nebo by mohlo dojít k porušení Kodexu, a tím i zákona o ČNB.

0/0
22.5.2016 0:05

V20á25c21l11a89v 79J65e54b24a38v24ý 8320739373146

A nyní k věci samotné. Rozhodnutí bankovní rady ČNB začít intervenovat na oslabení měnového kurzu na 27 CZK/EUR a uvolnit tak měnové podmínky bylo přijato po zralé úvaze a odráželo následující důvody.

Česká ekonomika prošla v posledních dvou letech obdobím hospodářského útlumu, který se nepříznivě odrazil v nárůstu nezaměstnanosti, v poklesu příjmů a spotřeby domácností, stejně jako zisků a investic firem. Česká národní banka reagovala na uvedený vývoj tím, že bezezbytku využila svého hlavního měnověpolitického nástroje, když v závěru loňského roku snížila úrokové sazby na technickou nulu (0,05 %). Dále se ČNB zavázala, že na této rekordně nízké hladině budou úrokové sazby ponechány tak dlouho, jak bude potřeba. Cílem ČNB přitom v souladu s jejím zákonným mandátem bylo a je udržet cenovou stabilitu a tím přispívat ke stabilnímu vývoji naší ekonomiky. ČNB proto současně již od podzimu roku 2012 komunikovala připravenost použít své další nástroje v případě potřeby dalšího uvolnění měnové politiky. Pro tento účel byl z mnoha dobrých důvodů vybrán měnový kurz. Již samotné vyhlášení ČNB, že je připravena kurzu použít, vedlo koncem loňského a začátkem letošního roku k oslabení kurzu koruny, které umožnilo zbrzdit dezinflační tendence a pomohlo ekonomice se přeci jen trochu nadechnout. Ukázalo se však, že recese a útlum na trhu práce odeznívají jen velmi pomalu a jejich protiinflační dopady vedou spolu poklesem cen surovin a energií k dalšímu snižování inflace. Ta začátkem příštího roku klesne k nule, po očištění o úpravy spotřebních daní na cigarety dokonce úhrnná cenová hladina začne (zatím jen mírně) klesat. Ceny mnoha položek spotřebního koše (zejména ceny spotřebního zboží) přitom klesají již delší dobu a domácnosti v očekávání, že tento pokles bude pokračovat i nadále, odkládají jejich nákup. To brzdí oživování ekonomiky. Trhy začaly netrpělivě očekávat, co ČNB v dané situaci udělá a jako dostojí svým předchozím vyhlášením.

0/0
22.5.2016 0:05

V64á81c93l37a55v 85J82e27b17a67v83ý 8500139603216

V této souvislosti je třeba si uvědomit, že pokles cen nakupovaného zboží a služeb, který je na úrovni jednotlivce jako spotřebitele zdánlivě pozitivní skutečností, je na úrovni národního hospodářství jevem krajně nepříznivým a nevítaným a centrální banky všude ve světě se maximálně snaží riziko takového vývoje eliminovat. V očekávání poklesu cen totiž všichni odkládají své nákupy na pozdější dobu, což ovšem vede k tomu, že chybí, resp. se v čase odsouvá poptávka. Není-li poptávka, není potřeba tolik vyrábět, firmy propouštějí, snižují se příjmy domácností i zisky podniků, což tlačí na další pokles cen. A tak dokola. Říká se tomu deflačně-recesní spirála, z níž není snadné cesty ven, když už se do ní nějaká ekonomika (chce se říci nedejbože) dostane. Nesmírně negativní zkušenost s deflačním vývojem ve 30. letech minulého století je v tomto ohledu stále silným mementem pro všechny hospodářsko-politické autority, zejména pak pro centrální banky.

ČNB se proto v souladu se svým mandátem rozhodla konat tak, aby výše uvedené riziko eliminovala, tj. aby zajistila rychlejší návrat inflace do cíle, tj. do bezpečné vzdálenosti od deflačních vod.

Pokladem pro toto rozhodnutí byly modelové výpočty predikčního aparátu ČNB. ČNB je mimochodem ve světě a zejména v komunitě ostatních centrálních bank a mezinárodních institucí (jako jsou MMF, OECD apod.) uznávanou kapacitou právě v oblasti ekonomického modelování, prognózování a měnové politiky obecně.

0/−1
22.5.2016 0:05

V72á88c77l27a51v 51J63e16b18a86v48ý 8930779653546

Oslabení měnového kurzu k 27 CZK/EUR povede k vyšším cenám věcí z dovozu, což podpoří poptávku po zboží domácího původu. Současně si všichni uvědomí, že se nevyplatí čekat na další pokles cen a začnou méně spořit a více utrácet. Českým firmám tak vzroste odbyt, najmou více lidí a lépe své zaměstnance zaplatí. Vyšší příjmy a spotřeba domácností stejně jako zisky a investice podniků budou znamenat vyšší daňový výnos pro veřejné rozpočty. Dle kvantifikace ČNB bude hrubý domácí produkt v roce 2014 díky slabšímu kurzu o cca 60 mld. vyšší, než by byl, kdyby ČNB zaujala pasivní postoj.

Pochopitelně zcela chápeme, že pro někoho mohou být bezprostřední důsledky oslabení koruny nepříznivé, a to zejména v krátkém období. Firmám zdraží nakupované suroviny, materiály a polotovary ze zahraničí, budou dražší i dovážené zboží a energie pro domácnosti. Tento bohužel nezbytný negativní průvodní efekt oslabení kurzu však bude pouze krátkodobý a posléze začnou převažovat výše popsané pozitivní vlivy. Je to podobné jako v medicíně, kde je také někdy potřeba ordinovat lék, který má krátkodobě negativní vedlejší účinky, ale v delším období vede k vyléčení pacienta a obnovení jeho dobré kondice.

0/0
22.5.2016 0:06

D35a54n90i34e57l 75Ř42e34h52á82k 2340429921

", pokles příjmů a spotřeby domácností, stejně jako zisků a investic firem" když se to zestruční. Posunem kursu se plošně okradou všichni, aby si byli vědomi relativnosti měny a zbavovali se ochotněji úspor v honbě za nesmyslným "ekonomickým růstem" který se nedostavil

0/0
1.6.2016 8:21

V93á31c94l24a51v 62J27e50b42a94v20ý 8620229273876

Naposledy, když někdo zkoušel zrušit centrální banku, tak dostal kulku do hlavy.

FED vs. JFK - 4:0

To jen pro připomenutí, jak zrůdný ten systém centrálních bank je. :-P

+2/0
21.5.2016 23:13
Foto

O29t67a 46V88á48l50e23k 7584950215354

Deflační spirála je situace v období ekonomické krize, kdy klesají ceny a ekonomická aktivita z důvodu nedostatečné poptávky. Utlumená poptávka vede ke snižování výroby, cen, zisků, mezd, zaměstnanosti i vybraných daní, v reakci na to klesají investice, spotřeba i vládní výdaje, čímž se prohlubuje pokles poptávky. S tím jak ceny klesají, mají navíc spotřebitelé i firmy tendenci z racionálních důvodů odkládat některé nákupy (zejména dražších a dlouhodobějších statků) v očekávání dalšího poklesu cen a zvyšují tak svou míru úspor. Pokud však deflace trvá delší dobu, jsou jejich úspory nižší, než kdyby ekonomika nebyla deflační recesí postižena. Kvůli nízké poptávce jsou mnohé podnikatelské projekty ztrátové. Splátky dluhů, jejichž nominální hodnota není poklesem cen dotčena, se s klesajícími příjmy firem i domácností stávají tíživějšími a do problémů s finanční stabilitou se nakonec mohou dostat i banky, které úvěry poskytly. Ekonomika se dostává do spirály mířící stále k většímu ekonomickému poklesu.

Tomu naši centrální bankéři devalvací koruny, naštěstí, předešli.

+1/−3
19.5.2016 13:17

V62i96l56é52m 74B67a27r30á22k 4246647529786

Má to malinkou chybu v argumentech a důkazech. Při inflaci 0% roste ekonomika o 3,3%. Mantra co tady opakuje má hodnotu sofistikovaného výkladu jakou má snůška slepic vliv na fázi Měsíce.

Promiňte, tuto debatu je zbytečné vést, protože vy a vám podobní režimní ekonomové jsou úplně mimo.

I kdyby to tak nějak bylo (jako že není v modelu ani v současné realitě), proč by měl kdokoliv z občanů obětovat svoje blaho (hodnotu svých peněz) někomu a něšemu.

Totalitarismus je pokračování standardní politiky jinými prostředky, tzn. i standardní politiky obsahuje určité prvky totalitarismu. V případě ČNB se jedná o snahu vnutit veřejnosti, aby „obětovala přítomnost“. Tak jako chtěli komunisté, abychom se obětovali za budování světlých zítřků a Vladimír Putin požaduje, aby se Rusové opět obětovali za jeho ideu imperiálního Ruska, ČNB, pravda v menším měřítku, požaduje, aby se lidé teď zřekli levnější dovolené a levnějšího zboží za vidinu budoucích světlých zítřků, které nastanou, až se podaří měnovou manipulací ČNB nastartovat hospodářský růst.

http://vilembarak.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=457943

:-) nejste vy z ČNB?

+6/−1
19.5.2016 15:13

B36e12d36ř84i22c95h 24H94a62v25l46í32č24e86k53B54e52d18ř46i28c40h 5373647524858

... zajímave, srozumitelné, čtivé, celkem jasné...R^

... bohužel to vypadá, že se asi opravdu počítá s válkou - protože jak prohlásila jistá historička v jedné diskusi (tuším že tam s ní byl Richard Sulík a Martin Schultz), válka je ideálním prostředkem pro smazání dluhů - prostě se pozabíjí pár miliard, konečně se zhodnotí vyrobené zbraně, vytvoří se prostor pro růst, a ty, co přežijí, bude nějaká inflace trápit ze všeho nejmíň... jinak si nedovedu to chování (nejen) centrálních bank vysvětlit...

+8/0
17.5.2016 12:39

V51o45k93o94u95n 75V15l13a93d19i22m47i86r 8722838259218

A ceho se po te valce stavi to znicene? Nemecko bylo prekticky ve valce srovnano se zemi a o deset let pozdeji to tam vypadalo, ze se tam zadna valka nekonala. A naopak ve valkou prakticky nezasazenem Ceskoslovensku to tam v te dobe vypadalo, ze valka jeste nezkoncila.

0/0
18.5.2016 21:29

V67i44l40é16m 51B53a40r76á67k 4706557169596

Důvodem rozdílu byl komunismus a snížení počtu práceschopného obyvatelstva vyhnáním 3,5 mil. Němců.

+2/−1
19.5.2016 15:17

V94i74l70é41m 36B53a77r10á67k 4286707279216

Ještě malý dotaz. Neví někdo o snaze konzervativců v USA řešit počínání FEDu trestním právem?

0/0
17.5.2016 11:49

I92v43o 41H15e31b72e44l25k26a 8965170542450

Inflace je dobrá jedině pro státní kasu. Protože kdo jiný tady dluží bilión korun? Jenom stát. Ten prodá dluhopisy s úrokem jeden a půl procenta. A když se zadaří a inflace je dvě procenta, tak na tom ještě vydělá. A to už stojí za to, zalobovat si u ČNB, aby se snažili inflaci podpořit.

+1/0
17.5.2016 10:28

M93i50c63h29a18l 44P56a86u59l27í72č25e40k 2573705425665

Pozor, to cílení inflace na 2% právě znamená reálné usilování o inflaci 0%. Myšlenka je takováto: 1% představuje kompenzování interní deflace díky inovacím - ano, máme řadu nekvalitních věcí, ale řada věcí se zase vylepšuje, ale přitom stojí pořád stejně - např. auta, počítače, vůbec elektronika, takže je to totéž, jako kdyby se věci nevylepšovaly, ale místo toho jen zlevňovaly. To druhé procento je zase kvůli snížené přesnosti měření inflace, aby byla jistota, že v případě nepřesnosti bude spíše malá inflace než malá deflace. A to je celé. Takže cílem ČNB je reálná inflace 0%, ale proto aby byla reálná 0%, je třeba se snažit o dosažení 2%... ("musíme běžet, abychom stáli").

Dále problematika tisknutí nekrytých peněz. To, že centrální banka může tisknout dle potřeby peníze je velmi výhodné, např. oproti krytí zlatem, protože peníze jsou takovým "olejem" ekonomiky a pokud ekonomika roste, potřebuje těch peněz více. Vezměte si, že máte hromadu zlata a zaměstnáváte 100 lidí, kterým to zlato vyplácíte. Přijmete dalších 10 lidí a potřebujete je taky vyplácet, ale další zlato už nemáte. Buď si musíte další někde nakopat, nebo musíte snížit mzdy ostatním, nebo prostě jiných 10 lidí zase propustíte. V současnosti si ale jen natisknete další peníze a hotovo. Ale samozřejmě, nesmí se to přehnat. Jako každý nástroj to může dobře sloužit, ale ve velkém může škodit nebo se dá zneužívat, jako cokoliv jiného. Proto je CB nezávislá na parlamentu a vládě, aby právě to zneužívání v rámci populismu bylo minimální. Guvernér se zodpovídá jen prezidentovi, který je ale zase volen lidmi, takže lidé to zprostředkovaně ovlivnit také trochu mohou.

0/−4
17.5.2016 10:27

V76i22l45é33m 41B46a43r35á64k 4346427259786

No, Nobelova cena za ekonomii není důkazem racionality, ale Milton Friednam a James Buchanan navrhovali stabilní množství peněz. Ale i bez této berličky. To co líčíte je na úrovni popisu chvání subatomických částic selským rozumem. Tak nějak to vypadá, ale v realitě je to úplně jinak.

V systému zaručujícím stabilní objem peněz v ekonomice (zlatý standard) je deflace projevem hospodářského růstu. Stejné množství peněz musí pokrýt rostoucí objem zboží a služeb v ekonomice, což vede k poklesu cen. Žijeme však v systému měnové svévole. Centrální banka tiskne peněz kolik chce, čímž způsobuje inflaci a pomáhá vládě vyvolávat iluzi hospodářského růstu. Za této situace deflace pouze napravuje cenové bubliny a předchozí špatnou alokaci zdrojů způsobenou pokřivenými cenami peněz (úrokovými mírami). Na deflaci ještě nikdo nezhynul. Za rozvratem hospodářství vždy stálo znehodnocení peněz ze strany panovníka, resp. státu.

Zdroj: http://vilembarak.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=457943

+7/0
17.5.2016 11:43

D58u73š34a80n 18M83a59t13o98u62š82e63k 7153830240425

Přesto se tak s železnou pravidelností děje a dít bude.

Světová ekonomika je defacto postavená na dluhu,přechod k jakékoliv pevné měně prostě není možný.

Ostatně již mnoho staletí je hodnota peněz dána pouze důvěrou,absolutní hodnotou totiž v celém vesmíru není nic a ani zlato kupodivu,byť se tak navenek tváří.

Zlatý standard jen vede k přetahování o zdroje zlata mezi centrálními bankou a jak známo silnější pes ...a byl by možný pouze za předpokladu že by jej používal celý ekonomický blok i tak by země jedoucí na zlato byla v obroské nevýhodě proti fiat money.

Navíc by to vyvolalo neskutečný tlak na splacení dluhů a víme že současné dluhy jsou již v principu nesplatitelné,bez nějakého restartu v čase to stejně dál nepůjde.

Zlatý standard je z hlediska dneška utopie a nefungoval ani v rámci brettonwodského systému.

V dobách krizí působí zlatý standard vyloženě jako jejich katalyzátor ,tzn dnes skutečně ani není vhodná doba...

0/0
17.5.2016 12:58

V16i41l85é54m 83B39a40r41á98k 4696187269846

Část je pravda, ale část pouze tvrzení. Nechci dávat návody, že má být např. zlatý standard, protože hned všichni vyrukují, že je to blbost atd.

Když tedy "víme že současné dluhy jsou již v principu nesplatitelné,bez nějakého restartu v čase to stejně dál nepůjde", co dělat? Já nechci být u nějakého restartu typu Argentiny, Řecka (když to dobře půjde). Nebo se připravit takto?

Zbavujme se papírových peněz výměnou za nemovitosti, zlato a diamanty. Neinvestujme do státních dluhopisů ani produktů, které jsou na nich založeny. Udržujme zásoby konzervovaného jídla, pití a dalších základních životních potřeb. Připravme se na přerušení dodávek plynu, vody a elektřiny. Zpevněme sklep, okna, vstupní dveře domu, nakupme ostnatý drát a pořiďme si zbrojní pas i zbraně. Pro případ útěku za hranice mějme připravený cestovní pas, listiny pro případ budoucích restitucí, pohodlné boty a batoh.Ano, dluhy jsou nesplatitelné http://vilembarak.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=457099

+5/0
17.5.2016 13:21

V81i78l32é54m 43B47a23r51á16k 4756627579166

Ještě k tomu dodám, že odst. 2 podáváte jak fakt, ale není tomu tak. Toto vykládají centrální bankéře, aby odůvodnili svoji existenci. Žádná taková nutnost neexistuje.

0/0
18.5.2016 15:35

S72t23a82n50i77s41l58a20v 32B28u10r39i34a73n 5433924494187

Výborný rozbor negativního působení ČNB pod vedením Singera. Díky za článek. Doufám, že Rusnok přepne na normální selský a logický bankovní rozum.

+11/0
17.5.2016 10:12

D23u51š85a23n 79M13a41t59o50u75š28e64k 7353200910355

A to bude co??

Já jen že je lehké shodit měnovou politiku bývalé rady,nicméně čím ji nahradíte??

Ani já jsem nesouhlasil s oslabováním koruny,nicméně to asi pozitviní přínos mělo,to je vždy těžko měřitelné,zejména že podobné kroky mívají v ekonomice poměrně dlouhou setrvačnost a důsledky ať pozitivní či negativní se projeví až za poěměrně dlouhý časový úsek...

PS:ČR co silně proexportně orientovaná ekonomika závislá na exportu do Německa si nemůže přílišné posilování měny dovolit,byť základem každé zdravé ekonomiky světa je domácí spotřeba, bez ní NIKDY ŽÁDNÝ HOSPODÁŘSKÝ RŮST NEBUDE....

0/−1
17.5.2016 13:02
Foto

J33i66ř28í 26H29e40i84n36c71l 8567146534

K čemu je při vysoké životní úrovni občanů potřebný ekonomický růst za každou cenu? Podle mého názoru jedině pro politiky před volbami, aby se mohli bít v prsa a vykřikovat, že občanům zajistil hospodářský růst a vyšší životní úroveň.

+2/0
17.5.2016 21:43

V13á23c49l17a23v 36J53e44b64a85v98ý 8130469453806

Nejlepší centrální banka je taková, o které nevíte. ČNB má dohlížet nad komerčními bankami, aby si z lidí nedělaly Klondajk.

Už jen to, že základní úrok je na technické nule hovoří o tom, že je systém v háji a že se pouze vytváří další velká bublina, která jednou praskne a bude to bolet ještě více. A měnové války snad ještě nikdy nepřinesly dlouhodobou prosperitu obyvatelstvu.

Přesně to co píšete z nás dělá levnou montovnu namísto ekonomiky s přidanou hodnotou a slušnou domácí spotřebou.

PS: co si jako pod tím růstem představujete? Nejvyšší ho mají země těsně po válce, neměli bychom to tady trochu vybombardovat? ;-)

0/0
22.5.2016 0:30

V18á43c13l63a74v 29J42e48b20a35v30ý 8910939213116

Zkuste zavzpomínat na jeho politickou dráhu a na to, co dělal před 89. Myslíte, že to bude lepší? ;-)

+1/0
22.5.2016 0:23

T86o18m56á37š 15H46u62d78e56č22e82k 3473903689803

Ono je to možná všechno trochu jinak:

http://hudecektomas.blog.idnes.cz/c/447323/cerne-sny-ceske-narodni-banky-aneb-intervencni-peklo-k-nezastaveni.html

+1/0
17.5.2016 10:05

V28i22l81é93m 13B27a37r52á50k 4786837799106

Četl jsem a netvrdím nic jiného.

0/0
17.5.2016 11:48

T96o86m15á60š 49H53u84d22e94č89e18k 3743713799343

Nevyjádřil jsem se přesně: netvrdím, že s Vámi nesouhlasím, jen doplňuji další možné pohnutky. Jinak mi píšete z duše. Co s tím? Ten pocit bezmoci mě deptá.

0/0
17.5.2016 16:56

V16i62l45é93m 56B50a54r11á79k 4216267979686

Zde je ještě článek o nesplatitelnosti dluhů. :-)

Končí takto:

Zbavujme se papírových peněz výměnou za nemovitosti, zlato a diamanty. Neinvestujme do státních dluhopisů ani produktů, které jsou na nich založeny. Udržujme zásoby konzervovaného jídla, pití a dalších základních životních potřeb. Připravme se na přerušení dodávek plynu, vody a elektřiny. Zpevněme sklep, okna, vstupní dveře domu, nakupme ostnatý drát a pořiďme si zbrojní pas i zbraně. Pro případ útěku za hranice mějme připravený cestovní pas, listiny pro případ budoucích restitucí, pohodlné boty a batoh.

Zdroj: http://vilembarak.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=457099

Co by se muselo změnit, úplné sci-fi

http://vilembarak.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=467815

0/0
18.5.2016 9:19

A79l14o85i36s 61J82i77n58d34r77a 9860504257945

Inflace je ochrana dluzniku a dluhekonomiky. To vam potvrdi i Signer. Pokud by nastala realna deflace, tj. zaporny urok a snizovani cen aktiv tak maji problem dluznici, ovsem prenesene tim padem i veritele (a stradatele). Bohuzel Signer do toho zamotal devalvaci, ktera dle meho nazoru pomohla jen par vyvozcum a dopad na inflaci je diskutabilni.

0/0
17.5.2016 8:13

V16l27a91d84i37m55í56r 27M43o25r48a85v52e55c 3418130793383

Co dodat: https://www.youtube.com/watch?v=QUzlYNBfx7k

https://www.youtube.com/watch?v=yDQVBv1TFjE

0/0
17.5.2016 6:29

P36a85v52e24l 84N31e48u19b96a56u56e37r 5667167165359

Inflace je vždy špatně, znehodnocuje a ničí vše nejen peníze. Myslím ovšem, že vyvolání inflace je pouze klamný cíl. Primárně jde o zmenšení vkladů a snížení životní úrovně obyvatel.

+11/0
17.5.2016 3:44

M58a94r61e28k 40D70e23m33č85á52k 9215224966345

Inflace je proto, aby bohatí nesyslili peníze na účtech, ale spíše peníze investovali. Paradoxně mi ale přijde, že proti inflaci nejvíc brojí ti, kteří žádné úspory nemají, a tak se jich ve výsledku vůbec netýká. To je trochu zvláštní :-)

+1/−2
17.5.2016 0:11

M13i92c73h16a22l 87K19o62n13u16p62č88í45k 9591700851861

1) takže pokud jsou státem okrádání bohatí je to v pořádku

2) chudí lidé mají držet hubu a krok

Pochopili jsme váš extrémně inteligentní příspěvek a stydíme se jak stydký pysk.

jenom vám v tom chybí, že nejvíce peněz takto sebere stát právě těm nejchudším (vždy) a inflace jim zabraňuje spořit a tvořit vlastní bohatství (pokud bych si měl spořit na stáří a stát mi v mezičase polovinu peněz (již několikanásobně zdaněných) ještě o polovinu krouhne, pak to nemá žádný smysl. - pro ten chudý a hloupý plebs jak říkáte.)

o národní bance ... úřad, který sám sobě stanovuje úkoly, způsoby jejich řešení i vlastní kontrolu ... jo, není jako jim, by se dalo říct.

+5/0
17.5.2016 8:33

J78a46n 30P81a17l28l19a94s 3254393890987

Dobrý večer, souhlasím s Vámi. Spoříme si s manželkou na důchod a inflace nás tudíž dost sejří, neb nemáme dluhy. Být výrazně mladší, koupíme si místo spoření každý měsíc investiční zlatou minci 1/10 Oz.

K těm otrubám a kopřivám: Prý jsou zdravé. Ovšem zatoužím-li po otrubách, chci koupit výrobek s názvem Otruby a ne třeba Gothaj.

+7/0
17.5.2016 0:06

J78a36n 96P10a31v53e44l 8923982928466

To je problém českých důchodců. Spoří v hotovosti, což je k ničemu. Když máte peníze v akciích, inflace je Vám jedno.

0/0
17.5.2016 7:47

J49a42n 58P21a77l81l77a73s 3244653330417

Mám to za pár, takže mi státní příspěvek + daňový odpis inflaci pokryje. Ale jako třicátník bych do toho nešel.

0/0
17.5.2016 8:40
Foto

D28a86l82i20b65o87r 13B92a93r32t22o16š 5834610487589

inflace je ztráta hodnoty..a to se vám stane i s autem, s hodinkami, kuchyní, postelí, kolem, motorkou, a tak dále...vše, co se používá ztrácí na hodnotě..krom sběratelských kousků...ty ale nejsou předmětem ekonomie

Inflace je tedy ekonomice inherentní...

0/−6
16.5.2016 22:43
Foto

P49a42v52e87l 78M53a82c42h73a69č96e27k 5431612263

8-o8-o

Poprvé v životě čtu, a to jsem už četl ledacos, že inflace = morální opotřebení (popř. fyzické-nevím, co jste měl přesně na mysli).

+1/0
16.5.2016 23:01
Foto

D84a23l13i64b81o43r 70B34a36r21t89o53š 5554200457149

skutečně jste to vlastně zatím NIKDE NEČETL...to kolo, o kterém byla řeč..jako příklad, nepodléhá jen morálnímu opotřebení ale I REZNE..A TO NENÍ MORÁLNÍ OPOTŘEBENÍ...ale jinak dobrý pokus..i když celkem nepodařený.....já jsem předpokládal, že lidé všeobecně ví, že motorka, auto a kolo a podobné věci..i jako dům se automaticky opotřebovávají jen tím, že je člověk používá....kožené sedačky v autech jsou toho jasným důkazem...ale opravdu jsem si myslel, že toto víte....

no a pokud tedy neznáte původ inflace...tak existují možnosti, jak si to můžete zjistit, nesmíte se ale nechat nachytat všudypřítomnou mediální masáží...tedy nesmyslnými výroky některých....a vysvětlení byste mohl najít někde na mých článcích.....případně konverzacích....matně si vzpomínám, že jsem zde někdy sváděl bitvu na velmi podobné téma....

představte si, že kdysi byly jen zlaté mince, a jak je lidé nosili v kapsářích, mince se o sebou dřely a odíraly, a když pak někdo chtěl zaplatit, stalo se, že skutečný obsah zlat neodpovídal nominální hodnotě a člověk musel přisypat ještě trochu zlatého prášku....tedy ta mince ztratila kus své nominální hodnot..a ten oděr a s ním spojená ztráta kupní síly oné ošoupané zlatí mince, je ve dnešních podmínkách INFLACE....ale ta mince nijaké morální znehodnocení neutrpěla....jen měla menší obsah zlata....a to se stalo tím, že lidé tu minci používali....

No a jinak na závěr, asi se vám stane v životě ještě mockrát, že si uvědomíte, že něco čtete poprvé....co takhle kniha operací očí, nebo kolen, kyčle, nebo mozku, případně plány na sestrojení raketového motoru dnešních raket...už jste to někdy četl? Nebo například řeč kmene Piraha? tu znáte? už jste o ní četl?

0/−1
17.5.2016 12:49
Foto

P92a29v38e24l 73M32a80c52h48a43č98e76k 5911282153

Žel jsem psal i o fyzickém opotřebení, což je i rezavění, pardon: koroze, to jste, jak koukám, zase pominul, abyste mohl psát co potřebujete.

Nic nového.

Promiňte, ale váš, jak to napsat... text, má k tématu INFLACE stejně daleko, jako slepice ke stegosaurovi. Ostatně jako většina vašich textů ke kvalitní ekonomické teorii i praxi.

Nejste přínosem.

+2/0
17.5.2016 13:10
Foto

D74a59l70i94b31o70r 58B82a76r15t71o27š 5604670627389

vy jste psal že nevíte co jsme myslel tak jsme vám to kompletně vysvětlil...skutečnost že se vám nějaké myšlenka nelíbí ještě vůbec neznamená, že je to špatná myšlenka....musel byste dokázat její nedokonalost....a to vašimi slovy na mou adresu....nejste přínosem..... rozhodně nedokazujete...jen se pouštíte do velmi primitivního hodnocení mé osoby, mého myšlení a tak dále..měl byste se naučit v diskuzi neurážet, ale diskutovat o podstatě problému...a to jste nedokázal ani ve vašm prvním příspěvku...učte se...pak si popovídáme...

můj text má k tématu inflace velmi mnoho...ale jen pro ty, kdo s edanou problematikou již někdy zabývali.....podobnou větu najdete v úvodu knihy Wittgensteina TRACTATUS LOGICO-PHILOSOPHICUS

A V TOM SE S NÍM SHODNU

s VÁMI A S VAŠIMI ZPŮSOBY SE NESHODNU

0/0
17.5.2016 16:38
Foto

P86a63v33e91l 33M23a32c12h20a89č31e21k 5421982703

Ještě dodatek:

Nemyslím, že by kmen Pirahä mohl jakkoliv významně zasáhnout do teorie inflace. Pokud tedy na inflaci nazíráte z pozice této komunity, pak není žádným překvapením, že přínosem (v souladu s S-W hypotézou) nemůžete být ani vy. :-)

0/0
17.5.2016 13:52
Foto

D56a44l92i84b78o94r 48B50a82r32t70o55š 5464680607629

ANI konstrukce raketového motoru nenapomůže vysvětlení inflace...to jsem udělal o něco výše....zde šlo jen o to, co všechno jste ještě nečetl a že toho je velmi mnoho...nějak si pletete odstavce.....

0/0
17.5.2016 16:43



AUDIOZÁZNAM

Petice

Zmeškali jste přenos čtení Davida Vlka? Poslechněte si ho tady.



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.