Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

M25a36r30t75i61n 38J42a16r19o53š 5695665694460

Děkuji za opravdu zajímavé zamšlení! R^

+2/0
7.6.2016 0:11
Foto

J34a70n 61Č43e91r49m57á54k 4899528635187

děkuji pane Baráku za super článek postihující většinu otázek souvisejícími s tzv. církevními restitucemi a církvemi jako takovými...

Jen bych měl výhradu k oněm daním.

Jednak je trochu nepřesné srovnávat dnešní daňové zatížení se s minulými, neboť dnes se do všech odvodů vejde mnohem více věcí a služeb, na druhou stranu je současný státní aparát mnohem větší než tehdy... Lupičské meody však výběrčí užívali vždy...

Jednak bych se zastavil u onoho "sedmačtyřicátku"...

Pokud bych měl platit takovou daň, budu ji platit rád a spokojen, než státní aparát odhalí svou chybu, neboť to bychom se zařadili nejspíš na přední místa mezi daňovými ráji...

Vím, jak jste to myslel a mnoho lidí si občas takové označení podílu zmýlí... "sedmačtyřicátek" by bylo odevzdávat státu každý "47" díl ze zisku, ona je to však téměř polovina...

Ve skutečnosti jsou tedy naše daně oproti desátkové minulosti (nepočítám-li onu robotu, jejíž délka i forma se v čase měnila ) 5x vyšší, v procentech vyjádřeno téměř o 400%...

+1/0
1.6.2016 11:50

D47a60n79i27e10l 60Ř91e86h19á89k 2600709271

Církve jsou dnes většinou spolčení na úrovni mafie, zneužívající potřebu víry pomocí strachu, podobně jako pojišťovny a využívají ji ku svému prospěchu. Realizovanou touhou po majetku se demaskovaly. Čest výjimce. České církvi husitské, kterou katolíci restitucemi nezkorumpovali.

0/−1
1.6.2016 8:03

V81i93l10é70m 28B65a25r58á62k 4976427399516

Pokud s něčím nesouhlasíte ale neškodí vám to, proč to nenecháte být napokoji?

Co hodláte postavit proti islámu, když ne evropské tradice?

+1/0
1.6.2016 8:42
Foto

M31i73l31o70š 45F76. 22P52e90c81h36a91r 3533191740825

Veliká karma! R^

Jen dvě připomínky, a to jedna faktická:

„Kořeny naší civilizace spočívají v křesťanské tradici. Formoval ji neustálý zápas mezi světskou a duchovní mocí, který nedovolil jejich splynutí a umožnil obrovský rozvoj Evropy.“ – Mnohdy a mnohde církve a státní moc jednaly ruku v ruce.

a jedna technická:

„kdy jsou ze státní kasy financováni radikální imánové“ — imámové, nikoli imánové.

+1/0
26.5.2016 22:55
Foto

J37a43r20o90m26í19r 54P57e82t71ř86í47k 6584841619478

Však si za to církve nechaly patřičně zaplatit.

Kdo nezaplatil, toho církve ve spolupráci se světskou mocí k zaplacení donutily.

Kvůli násilnému vymáhání desátek nejednou tekla krev.

Církve se oháněly duchovní mocí, ale k poddaným se církve nechovaly o nic lépe než panovníci a šlechta.

Nyní se zase ohábí duchovnemn, ale chtějí po všech našich daňových poplatnících, aby jim jejich byznys s dušemi zaplatili hlavně ateisté.

Současné církve nejsou o nic lepší než komunisté, kterými se tak často oháníte.

0/−2
27.5.2016 12:50
Foto

M87i58l39o27š 65F48. 53P82e57c73h90a22r 3733781730555

Toto tvrzení:

„Nyní se zase ohábí duchovnemn, ale chtějí po všech našich daňových poplatnících, aby jim jejich byznys s dušemi zaplatili hlavně ateisté.“

je lživé, vy jste lhář. Tak tu laskavě přestaňte kázat o morálce. Vy jste ten poslední, kdo má na to morální právo.

Celý život jste prostřednictvím státu parazitoval na církevním majetku. Najednou se oháníte tím, že vy něco církvím platíte? Že vás hanba nefackuje!

+2/0
27.5.2016 12:58
Foto

J49a75r34o63m31í47r 34P21e29t72ř86í72k 6894731939168

Zkuste našim daňovým poplatníkům udělat přednášku, že parazitovali na církevním majetku a jsem zvědaný, jak pochodíte.

To je majetek, který si církve přivlastnily v minulosti, kdy právě ony parazitovaly na chudých poddaných, které na ně zdarma musely pracovat ve formě nevolnictví a roboty a ještě odváděli desátky. O prodeji odpustků ani nemluvě.

Proč se církve nezabývaly a nezabývají pouze duchovnem, ale rvaly se a rvou o hmotný majetek a peníze stejně jako světská moc?

0/−2
27.5.2016 14:33

J29i87ř14í 94Ř79e57z27n88í88k 4362422513285

Pokud byl církevní majetek vnímán jako veřejný majetek, sloužící kultu, který měl zajistit národu Boží přízeň, tak nikdo nemohl parazitovat na církevním majetku. Vy problém církevního majetku příliš světsky.

+1/0
27.5.2016 18:49
Foto

J42a83r14o97m40í96r 82P59e97t25ř49í33k 6274961919618

Tak jsem včera napsal dlouhý příspěvek, který, jak se dívám se nenačetl.

Studoval jsem totiž diplomovou práci M. Reslové o vývoji broumovského panství a příjmů tehdejších Benediktínů, kteří celou oblast vlastnili.

Poddaní museli odvádět poplatky z pozemků, odvádět desátky, robotovali, takže broumovská církve se chovala naprosto světsky, aby si zajistila Boží přízeň. Zajímavý je rozpis, kolik kdo měl odvádět naturálií.

V podstatě mezi církví a šlechtou nebyl žádný rozdíl.

Také je zajímavé, jak katolíci po Bitvě na Bílé Hoře vyháněli evangelíky.

Něco, jako šiíté a sunité.

0/−2
28.5.2016 11:23
Foto

J80a92n 83Č79e83r91m84á74k 4779758915587

škoda, že jste nestudoval formy daní a jejich výši v jednotlivých obdobích vývoje společnosti... Jinak byste věděl, že majitel panství vykonával veřejné služby včetně ochrany svého panství a formou daně byly desátky (tedy 10% z výtěžku) a robota, která byla většinou jeden den v týdnu a mohla být plněna různými formami (např. zapůjčení povozu s kočím) nebo i finančně... Ony holt cesty či hradby se samy nepostaví a slouží všem...

A že byly vymáhány?... No ovšem!... Zkuste dnes nezaplatit daně!...

+1/0
1.6.2016 11:36

V45i74l93é15m 82B91a85r88á82k 4746597759216

Pane Petříku, jak píši, co bylo je minulost. Ohledně těch poplatníků, právě restituce umožní odluku a plnou ekonomickou samostatnost. Takže ateisté po doplacení náhrad nic platit nebudou. I když nevím, proč by obec nemohla dát peníze na opravu střechy kostela apod.

Vaši poslední větu mohu brát jako konstatování, máte právo na názor. Pro mě je to názor špatný, protože na rozdíl od komunistů nemá mocenský monopol a možnost vynucení. Kromě toho, u komunistů byly lidé většinou z vypočítavosti, nikoliv z přesvědčení, kdežto věřícím se lidé stávají z důvodu víry.

0/0
30.5.2016 13:30

V56i31l72é64m 71B61a59r34á36k 4186437589706

Děkuji, opravil jsem. Samozřejme, navzájem kooperovali, ale vžde zde byl latentní konflikt a nikdy to nesplynulo v nějakého chalífu.

0/0
30.5.2016 13:22

J44i49ř97í 39Ř29e63z15n33í23k 4332302433505

1) Ve sporech nešlo o převedení fyzického majetku jako určitého věna církvím, nikdy nešlo o restituce jako předpokladu jejich odluky od státu, 2) spor se vedl a) o datum, tedy o 25. únor 1948 jako rozhodné datum, které bylo stanoveno jako kritérium možnosti nějakého převedení majetku, což bylo velmi změkčeno; b) o velikost finančních náhrad, které byly stanoveny doslova velkoryse. Ať jsem to počítal, jak jsem to počítal na příkladu lesů, tak mi vyšlo, že kdyby se církvím nevrátil ani jeden metr čtvereční lesa, tak objem finančních náhrad za nevydané lesy převyšuje hodnotu všech lesů, které kdy církve vlastnily.

A pak se nedivte, že lidé jsou na církve namíchnuti, že si to uměli zařídit.

A mimochodem, když před rokem 1948 chtěli znárodnit jeden církevní majetek, tak tehdejší právní stanovisko zemského národního výboru v Čechách jako argument proti tomu, že tento majetek nelze znárodnit, protože je veřejný. Tak jak to tedy je?

+1/−1
26.5.2016 17:52

J34a21r12m77i15l42a 17V68a37v70r22o20c16h24o41v33á 8188655606560

R^R^R^!

0/0
26.5.2016 16:26
Foto

J21a57r46o89m53í55r 94P70e86t42ř97í51k 6304301369488

Bohužel Vám nemohu dát za pravdu stejně jako Vám nedá za pravdu většina našeho národa.

Církve příliš světské moci neoponovaly, většinou se světskou mocí spolupracovaly, protože z toho měly prospěch.

Dokonce na Slovensku a v Chorvatsku katolická církev přímo spolupracovala s německými nacisty.

Desátky a 47% odvod státu je nesrovnatelný a nesmyslný.

Z těch 47% co nyní odvádíme státu je zaplaceno naše vzdělání, zdravotní péče, důchod a nyní i podpora v nezaměstnanosti. Nic z toho církve svým poddaným neplatily, desátky používaly pro sebe, viz. např. obrovské církevní majetky v Olomouci a Kroměříži.

A nezapomeňte, jakým způsobem se prosadily vysoce nadhodnocené církevní restituce ve Sněmovně. Vysoce nadhodnocené proto, že za 1m2 orné půdy si církve vynutily 44,-Kč, místo obvyklých tržních 10-15,-Kč/m2. U lesů to bylo obdobně.

Restituce ve Sněmovně byly prosazené těsnou většinou za použití politické korupce, kdy pro ně hlasoval poslanec Roman Pekárek pravomocně odsouzený za korupci a nikým nevolená strana LIDEM Karolíny Peake, která měla slíbený poslanecký klub za nižšího počtu členů, než ukládal zákon. Ten zákon se kvůli tomu měl měnit, jenže došlo k pádu vlády katolíka Petra Nečase, který toto Karolíně Peake slíbil.

Ústavní soud tyto nemravné církevní restituce posvětil, protože tam měli převahu zastánci církví, ale ÚS též byl nejednotný a to o něčem hovoří.

Církve tímto dokázaly, jak výnosný je byznys s dušemi (tedy se strachem lidí ze smrti) a takto si proti sobě obrátily mínění velké většiny našeho národa, že jsou naše církve vnímány jako nemravní vyděrači.

+3/−6
26.5.2016 14:59

V31l58a13d10i50m11í16r 77S85t28u22d49e72n10ý 5158668695860

No vida - jak lehce může být někdo povolán k tomu, aby hovořil za většinu národa...

P.S. Zkuste si zjistit, kolikrát hlasoval ÚS jednomyslně...

+2/0
26.5.2016 21:45
Foto

M38i76l74o22š 34F58. 47P46e81c94h72a70r 3883841860925

Jestliže „církve ... si proti sobě obrátily mínění velké většiny našeho národa, že jsou naše církve vnímány jako nemravní vyděrači,“ pak vy jste vnímán jako ulhaný bolševik, vy jedna „většino národa“.

+1/0
27.5.2016 10:06
Foto

J11a59r62o59m15í19r 51P67e14t34ř42í54k 6964851369408

Pane Pechare, když si Váš příspěvek přečte někdo nezaujatý, co si o Vás jako o křesťanovi pomyslí? Že umíte jenom nadávat a urážet?

Nad byznysem církví s dušemi jsem se zamýšlel již v minulosti a na můj blog tehdy reagovalo i Pražské arcibiskupství: http://jaromirpetrik.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=403334

0/−1
27.5.2016 13:03
Foto

M80i42l90o59š 73F19. 33P53e62c14h29a21r 3143241390365

Jenže vy nejste nezaujatý. Ale asi si nezaujatý člověk pomyslí, že nemám rád lháře. A vy lhář jste. To není nadávka. To je slušné, spisovné slovo, které popisuje přesně to, co jste zač. Já se snažím urážky nepoužívat, ale zlo nebudu lakovat na růžovo; lež nebudu nazývat pravdou a o lháři nebudu tvrdit, že je to čestný a pravdomluvný člověk.

Co si o mně myslíte vy, to je mi ukradené.

+1/0
27.5.2016 13:21
Foto

J62a79r97o54m13í20r 81P29e34t16ř17í10k 6264911499948

Žádnou lež jste mi nikdy nedokázal.

0/−1
27.5.2016 14:42
Foto

M67i42l88o56š 93F36. 29P91e35c19h95a11r 3893391620885

Opět lžete. Mimo mnohé další – co vaše pomluvy doktora Vodvářky?

Opět zkoušíte metodu, kterou jste si u mně vysloužil titul „Čárlí blogu Idnes“?

https://youtu.be/AdanvYsScXc

+1/0
27.5.2016 20:16
Foto

J94a16r91o26m87í80r 36P70e60t71ř34í66k 6124331379698

Jaké pomluvy?

Buďte konkrétní.

0/−1
28.5.2016 11:16
Foto

M64i33l53o71š 35F81. 42P35e60c16h29a93r 3233791390945

Máte zapotřebí se ztrapňovat permanentním lhaním? To si opravdu nevzpomínáte, jak jste křivě nařkl Dr. Vodvářku, že psychiatricky diagnostikuje každého, kdo s ním nesouhlasí? Rv

+1/0
28.5.2016 23:50
Foto

M53i27l15o19š 10F32. 17P85e15c28h95a31r 3113621880125

Stavěje se hloupým chtěl jste po mně, abych vám připomněl nějakou vaši lež, konkrétně pomluvu. Připomněl jsem vám ji. To jste tak statečný, že budete zarytě mlčet, nebudete reagovat na to, že jste usvědčeným lhářem? Není to pohlodlné přiznat si, že jste lhal, co?

Jak vás znám, tady budete hrát statečnou roli mrtvého brouka a za čas opět zopakujete svoji mantru, že jste nikdy nebyl usvědčen ze lži.

Inu je to vaše vizitka, vizitka lháře, vy ostudo všech slušných Petříků.

+2/0
30.5.2016 12:09

J81a36r46o65s85l89a63v 22L72i65m65a 1805617421

Souhlasim s restituci majetku a zaplaceni toho, co nebylo mozno vratit.

Jen malou poznamku pro obdobi po restitucich. Myslim tim jaky bude vztah statu a cirkve. Myslim tim vztah financni. Rad bych videl, aby cirkev byla pojata jako financni spolecnost se vsemy podminkami jako kazda jina. Hovorim o dodrzovani predepsanych podminek pro vydelecnou cinost. Dodrzovani bezpecnosti a moznosti postihu pri problemech, placeni dani z cisteho zisku, ale take odepisovani z teto povinosti za ucelem pomoci obcanum, udrzovani majetku a zvysovani modernizace sve cinosti. Takto pojaty vztah statu a cirkve ucini mnoho dobreho mezi odpurci restituci. Receno kratce, ZADNA PRIVILEGIA.

+3/0
26.5.2016 14:26
Foto

F56r79a42n39t22i84š27e27k 68P41r26o66k66o16p 2852204338974

Ač nejsem žádným zastáncem církví, souhlasím s autorem. Možná se měl při dojednání restitucí také zveřejnit seznam toho, co stát církvím nevrátil a za co je náhrada (kromě postupné rušení příspěvků státu na provoz církví). Možná by se odpírači církví hodně divili, co státu zůstalo za nehty, případně již bylo zničeno, takže vrátit nebylo co.

+5/0
26.5.2016 13:50
Foto

P26e26t22r 85B43u72r18i62a63n 8915464435668

Ač mám sám problém se schválením církevních restitucí v rozsahu, v jakém jsou realizovány, dávám karmu. Vaše vysvětlení se mi zamlouvá.

+4/−1
26.5.2016 12:05

V35l33a72d70i25m88í71r 49S14t84u64d66e14n49ý 5288338565360

Tak tohle až objeví štvavý vysílač z Boskovic, to bude rachot...

+5/−2
26.5.2016 11:47

J61i41ř66í 63K45i29n69d46l 2688307583307

R^R^R^

+9/−1
26.5.2016 11:05



AUDIOZÁZNAM

Petice

Zmeškali jste přenos čtení Davida Vlka? Poslechněte si ho tady.



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.