Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J18a54n13a 69H29l72u33š65i11č63k36o32v12á 8634796930901

Skvěle napsané, naprosto souhlasím;-)

0/0
6.10.2016 13:06
Foto

P88a29v23e88l 54P22o82k38o15r53n18ý 2626384450422

Pokud to správně chápu, tak je i možné dát v každém městė i vesnici pouze rezidentní parkování. A na kraji mesta zřídit velké parkoviště pro cizí ridiče. A to zdanění nepeněžního příjmů je podle zákona.

0/0
2.10.2016 8:47

V92i88l52é17m 48B18a45r48á81k 4286907389786

Myslím si, že rezidenční parkování odporuje právnímu řádu z důvodu diskriminace.

0/0
2.10.2016 16:40

A28d21a86m 68P28o97c31h54e 7258846290985

To určitě

0/0
2.10.2016 16:42

P89e85t90r 66Č78e56j48k35a 7896895189732

Zajímavý článek - popravdě, já na základě podobných argumentů docházím ve skutečnosti k opačnému názoru:

- žádné lidské právo zaparkovat na veřejné komunikaci, neexistuje. Existuje právo majitele pozemku (kterým je v případě veřejné komunikace město, či městská část, která je jejím správcem) stanovit si podmínky pro využívání dané komunikace. Zaparkování auta lze přirovnat k záboru veřejného prostoru a protože město má sloužit prioritně lidem, nikoliv autům, je logické, že jednotlivá města se snaží počet aut ve městě omezit. Pokud člověk trvá na tom, že si bude pozadí trvale vozit ve svém autě, přičemž jsou tu ekologičtější alternativy k takové dopravě, pak ať platí. Já vůči rezidenčním zónám nejsem, souhlasím s nimi za podmínky, že město zajistí parkovací místa na okraji v dostupnosti metra, na kterých budou podmínky pro parkování z hlediska finančního totožné (případně ještě výhodnější) než rezidenční parkování. Problémem je nadbytek aut ve městě s tím, že řešením skutečně není další ustupování automobilovému provozu. K rezidenčním místům - v principu je ten systém v pořádku, diskuze o parametrech je v pořádku. Je třeba si uvědomit, že veřejný prostor samozřejmě patří k užívání veřejnosti, ale za podmínek, které může majitel určit (pokud nejsou v rozporu se zákonem) - a Praha jako "majitel" komunikací a městská část jako jejich správce se rozhodli parkování zpoplatnit a zohlednit zájmy obyvatel daných městských částí. Můžeme se bavit o tom, kdo všechno má / nemá mít nárok na rezidenční parkování, jakým způsobem vyhovět například řemeslníkům apod. to jsou všechno parametrické změny. Ale princip - že městská část jako správce veřejné komunikace má zájem na tom, poskytnout určitou formu "služby" svým obyvatelům tím, že je jim umožněno zaparkovat v oblasti, v níž bydlí - na tom vážně nevidím nic špatného. Dojíždějící mají možnost využít záchytných parkovišť a pokud si opravdu musí vozit zadek až na místo určení - nechť za parkování platí.

+1/0
1.10.2016 12:52

L37u85k52á79š 83J73í17l36e31k 7542581861425

Prosím vás, o co můžete opřít argument "město má sloužit prioritně lidem, nikoliv autům"?

0/0
1.10.2016 13:27

P30e93t19r 47Č20e47j73k66a 7876495289582

Copak auto je lidská bytost? Copak auto dýchá splodiny z aut (a že v některých částech Prahy je to opravdu "zážitek"), je obtěžováno hlukem atd.? Bavíme se o nějakém zlepšování kultury života člověka ve městě (ať už jde o turistu, či občana města/obce). Je obrovský rozdíl mezi kvalitou života v ulici, kde máte nepřetržité kolony aut a mezi životem v ulici, kde je doprava utlumena. Jinak řečeno - pokud tady v diskuzi někdo argumentoval, že parkovací zóny si může udělat kdejaká vesnice či město, pak tenhle argument samozřejmě bez výhrady platí, za předpokladu, že má město fungující hromadnou dopravdu (kde Praze opravdu není co vyčítat, pražská MHD je jedna z nejlepších na světě) a odstavná parkoviště (kde má Praha rezervy). Praha potřebuje dokončit městský okruh a utlumovat dopravu v centru a snažit se lidi z aut dostat do veřejné dopravy.... je to ekologičtější a zvyšuje to kvalitu života v místě - a to městům a jejím obyvatelům vcelku pochopitelně jde, je to naprosto legitmní požadavek...

+1/0
1.10.2016 14:29

V57i24l49é43m 88B53a37r30á77k 4936907219786

V jednom se hluboce mýlíte.

Veřejné prostranství jsou dle § 34, zákonač. 128/2000 Sb., o obcích všechna náměstí, ulice, tržiště, chodníky, veřejnázeleň, parky a další prostory přístupné každému bez omezení, tedy sloužícíobecnému užívání, a to bez ohledu na vlastnictví k tomuto prostoru. Vlastníkypozemků tvořícími veřejné prostranství tedy nemusí být pouze obce, kraje, stát,ale může jimi být i právnické a fyzické osoby. Nebo si myslíte (za současného právního stavu a nehodnotím, zda je to správné), že když budete mít parcelu na Václaváku, tak si ji vykolíkujete a budete si tam dělat co chcete?

0/0
2.10.2016 16:40

P73e40t21r 22Č72e68j41k41a 7786465359542

Vkládáte do toho příspěvku význam, který neměl, možná to mohlo být lépe naformulováno.... běžné komunikace (dálnice, ulice, silnice....) jsou vždy ve vlastnictví buď státu, kraje nebo obce (tzn. města, obce, nebo Prahy). V podstatě jediné komunikace vlastněné soukromým vlastníkem jsou účelovky. Když píšu, že zaparkování auta je vlastně zábor veřejného prostranství, tak je to jenom přirovnání - za zábor veřejného prostranství také platíte - místní poplatek, který jde obci/městu bez ohledu na to, kdo je vlastníkem daného pozemku, na kterém se zábor koná - a v případě ulice je tím vlastníkem navíc obec! Mimochodem, v případě že zábor konáte na místě, které patří soukromé osobě - potřebujete k záboru její souhlas (a pravděpodobně i zaplacený nájem). ;-) Je rozdíl mezi tím, když po silnici projíždíte, nebo po veřejném prostranství chodíte.... a je rozdíl mezi tím, když v ulici zaparkujete (např. rozdíl oproti zastavení s naložením / vyložením věcí), nebo si na veřejném prostranství postavíte třeba stánek a místo prostě "zaberete" - tzn. ostatní jej nemohou využívat....

Viz např:

http://www.praha2.cz/Doprava-zabory-verejneho-prostranstvi-1

0/0
2.10.2016 18:02

L25u52k79á69š 10T69ó96t13h 6618353257912

Nechapu, proc omezene parkovani prekazi dojizdejicim pouze v Praze, kdyz v jakekoliv vesnici, kde maji cokoliv zajimavejsiho jako mistni JZD, delaji to same?

0/0
31.10.2016 16:31

V86i86l64é15m 58B21a52r98á28k 4356417739426

Vadí to kdekoliv, teď se to připravuje i v Brně.

0/0
31.10.2016 18:26

P55e75t75r 58D27v26o45ř13á17k 9444377842500

Ono dřív nebo později dojde do stavu, kdy bude celé město rozčleněno do parkovacích a mimo svou zónu nezaparkujete. Jelikož jsou tu lidé trochu pomalejší, tak se musí počkat, až si to budou moci vyzkoušet. Potom se možná něco změní.

0/0
1.10.2016 9:48

P17e93t30r 23N75e22t15o94l29i85c80k75ý 4358296344825

A ono se dá parkovat jen v ulicích? Ona neexistují parkoviště obchodních a kancelářských center, soukromá placená apod?

0/0
1.10.2016 16:58

Z54d95e26n47e95k 66B24o30h36a12c18e98k 1568837797299

Pod pojmem parkovani auta si predstavuji auto na parkovisti. Ostatni je stani na komunikaci.

0/0
1.10.2016 9:38

A76d73a69m 44P14o97c21h65e 7608376590555

Parkoviště je místo, kde je cedule P. A patří obci.

0/0
1.10.2016 15:17

Z89d77e50n89e25k 77B34o89h41a68c13e20k 1368157927489

Prosim o pravni predpis z ktereho cerpate. Dekuji.

0/0
1.10.2016 16:39

P19e96t94r 72N11e11t55o57l55i63c47k49ý 4978146814445

Že by dopravní předpisy http://www.vsechny-autoskoly.cz/dopravni_znacky/oznaceni_stani_a_parkovist/

0/0
1.10.2016 16:57

Z39d63e73n45e34k 66B19o40h15a54c39e45k 1158667347779

Cim je definovano parkoviste/parkovani; ne jake existuji dopravni znacky.

Nebo ze by Zakon o pozemnich komunikacich, ktery definuje pojem zastaveni a stani?

0/0
1.10.2016 17:39

A91d28a26m 51P39o64c82h87e 7758946410685

A komu to místo patří? Čtvrti. Takže si řešte místa u sebe doma, laskavě.

0/0
1.10.2016 18:19

Z23d85e49n43e63k 31B74o95h51a28c13e83k 1398847417959

U verejneho prostranstvi je lhostejno kdo je majitel. Tedy komu misto patri.

0/0
1.10.2016 22:30

A55d25a22m 50P96o23c71h15e 7848646920105

Jistě. Když je něco veřejné, tak vlastnictví neplatí. Protože jde jen o kapitalistický přežitek, který nepatří do pokrokové socialistické společnosti. Co?

0/−1
1.10.2016 23:08

Z98d90e57n58e71k 77B71o91h67a89c12e50k 1458587817509

Nevim jak u vas, ale kdyz budete vlastnikem pozemku na kterem je napr. Karlovo namesti /nebo jeho cast/, tak si tam tezko budete delat co se vam zamane. Pri tom vam to vlastnictvi nikdo nebude upirat. Co?

0/0
2.10.2016 2:06

P10e23t67r 98N78e50t91o29l78i28c28k26ý 4728766374775

S parkováním si zcela běžně města dělají, co je zamane. Nejen ta malá v ČR, ale i snad všechna ostatní v celém světě. Zkuste si v Londýně zaparkovat na Trafalgaru a tvrdit, že máte práco, protože to je veřejný prostor. A zadarmo.

0/0
2.10.2016 9:26

V65i81l95é51m 36B55a35r67á17k 4696137879346

Vy jste to otočil. Všichni mají právo užívat za podmínek daných zákonem. No a Praha zákony porušuje.

Stejně byste je porušoval na Trafalgaru, protože tam jsou značky atd.

0/0
2.10.2016 16:44

A20d98a61m 64P89o64c84h51e 7358106300505

Až na to, že ani nevíte, který zákon porušuje. Hlavně, že třeba Mladá Boleslav zákon zónami neporušuje.

0/0
2.10.2016 16:48

Z64d38e92n58e52k 75B94o22h73a72c78e76k 1848987737679

Nevim jak v Londyne a nevim jak vy, ale u nas napr. uzivani verejnych komunikaci zadarmo neni. Viz napr. zvlast zdanene PHM, dan silnicni, dane obecne. O dalnicich nemluve. Detailne pak viz napr. statni rozpocet.

0/0
2.10.2016 16:56

A41d41a70m 79P87o41c53h18e 7288636180865

No, tak parkování zadarmo není a nebude. Zvykejte si. Místa je málo.

0/0
2.10.2016 16:58

Z72d92e24n56e94k 30B85o89h96a74c58e27k 1378917217459

Nepotrebuji si zvykat. Mista mam dost a v Pze mam MHD bez jizdenky.

0/0
2.10.2016 17:39

P36e81t86r 14N65e20t82o92l68i59c70k76ý 4958486504335

Bezva, čili žádný důvod, proč si postávat s autem na Staromáku nebo Míráku.

0/0
2.10.2016 17:41

V21i85l35é11m 78B63a29r89á77k 4876767449656

S tím "patří obci" se mýlíte.

Veřejné prostranství jsou dle § 34, zákonač. 128/2000 Sb., o obcích všechna náměstí, ulice, tržiště, chodníky, veřejnázeleň, parky a další prostory přístupné každému bez omezení, tedy sloužícíobecnému užívání, a to bez ohledu na vlastnictví k tomuto prostoru. Vlastníkypozemků tvořícími veřejné prostranství tedy nemusí být pouze obce, kraje, stát,ale může jimi být i právnické a fyzické osoby.

0/0
2.10.2016 16:42

A22d62a59m 48P41o71c91h80e 7308826170815

Takže vy si vykládáte zákon tak, že vlastně ruší vlastnická práva. Tedy ruší například všechna placená parkoviště. Pán bude asi právník.

0/0
2.10.2016 16:47

V40i62l35é70m 24B23a10r35á17k 4926267169856

Já nehodnotím, jestli je to správně nebo ne. To je prostě fakt, žádný můj výklad.:-)

Prostě když budete mít políčko uprostřed Václaváku, tak si s ním nemůžete dělat co se vám zlíbí, že si to oplotíte atd.

Nevím proč se rozčilujete, na svém pozemku si nemůžete stavět co a jak chcete, omezuje vás tzv. územní plán, sousedé....

To snad uznáte, že to není nějaký výklad, ale realita..

+1/0
2.10.2016 17:01

Z43d57e28n66e23k 86B32o15h58a12c46e18k 1268567167779

Pan nemusi byt pravnik na to, aby si to precet. I z logiky veci a z dosavadni praxe, je jasne, ze zdedi-li napr. pozemky na krizovatce Andel, tak tam nemuze dat plot a uzavrit ji, ani vybirat penize za to, ze tam chodi lide, jezdi tramvaje a auta. Musi se smirit s tim, ze zdedil verejne prostranstvi; vlastnictvi mu nikdo nebere.

0/0
2.10.2016 19:27

A41d39a65m 51P93o95c32h66e 7638166720635

Zajeďte si to rozhlašovat třeba do centra Říma, že máte právo parkovat všude zadarmo, protože to je veřejné prostranství

0/0
2.10.2016 23:58

Z43d39e14n68e43k 42B55o38h44a62c62e68k 1298597357139

Provoz na verejnych komunikacich neni zadarmo. To si jen myslite.

0/0
3.10.2016 8:28

P33e34t16r 96N52e29t39o61l85i49c43k49ý 4608946104595

Tak znova: myslíte si, že v centru Říma prosadíte, že smíte parkovat kdekoli zdarma, protože to je veřejné prostranství?

0/0
3.10.2016 10:18

Z79d59e51n24e71k 42B48o81h24a59c48e95k 1768127827749

Netusim, proc bych si mel myslet, ze budu prosazovat cokoliv v Rime.

0/0
3.10.2016 12:22

P46e96t62r 40N81e65t66o90l20i73c17k57ý 4928216884825

Tak hlavně, že v Praze to prosazujete.

0/0
3.10.2016 12:43

Z66d62e19n48e98k 82B88o60h90a67c24e38k 1688897647199

Nikde nic o prosazovani nepisi. V praze jezdim MHD bez jizdenky, neziji tam......., jak jiz je psano nekde v teto diskusi.

0/0
3.10.2016 14:58

A46d60a73m 24P96o46c28h97e 7938836330615

Jezdíte na černo MHD a ještě nám disktujete, jak spravovat naše parkovací místa?

0/0
5.10.2016 10:47

Z67d41e33n31e48k 59B23o19h49a72c35e46k 1248737787899

Njn; mate nejake spatne dny a zjevne nevite. Napr. seniori 70+ jezdi v Pze MHD aniz by si kupovali jizdenku; pres to ani oni na cerno nejezdi ......

0/0
5.10.2016 12:55
Foto

L97e51o61n50t82ý51n48a 55C60h24v67á68t25a89l50o15v97á 1643975336

Buďte klidný, i rezidenti jsou podlidé stejně jako Vy. Ona celá ta nesmyslná snaha vede jen a jen k omezení aut ostatních, to aby se panstvu z Magistrátu a jejich kamarádům lépe jezdilo a parkovalo. Všechno to zklidňování dopravy, omezování parkování a další nesmysly mají omezit všechen "plebs". Jen cesta k tomu bude snadnější, když budou jedni naštvaní na druhé, rozeštveme místní a cizí a hned se nám bude lépe "panovat". Takže i s tou daní jste vedle, rezidenti platí "daň" ve výši 1 200 Kč ročně, aniž by měli místo k zaparkování. Také jste vedle s tím, že je to nápad Městských částí, není, je to nápad Magistrátu.

+4/0
30.9.2016 21:44

V35i90l17é30m 40B51a10r95á86k 4486777829726

Ne, 1200 Kč platíte za zvýšení pravděpodobnosti, že zaparkujete. Abyste měla teoretickou jistotu (tzn. i tak protiprávně by vám tam mohl někdo zastavit), musela byste platit cca 50.000 Kč za rok za vyhrazené parkování (dle expozice místa, na ceny se můžete informovat na příslušném úřadě). Jistě uznáte, že za 1200 Kč nemůžete mít vyhrazené parkování.

A ta zvýšená pravděpodobnost má vyšší cenu než 1200 Kč, někde mezi 1200 Kč a těmi 50.000 Kč, a to by mělo jít do příjmů.

A čí je to nápad je úplně jedno.

0/0
2.10.2016 16:51
Foto

L49e17o95n42t70ý21n83a 89C84h74v86á45t54a49l34o82v83á 1403255186

Tak to úplně není, bydlím v domě, jehož majitel platí nemalou daň z nemovitosti, tato daň je mimo jiné placena za zajištění potřebné infrastruktury, jinak zcela pozbývá smyslu. Takže může být, město přestane vybírat daně z nemovitostí, tím se mi sníží nájemné a budu schopna platit více za možnost zaparkování v dosahu. Tak trochu jste zapomněl, že dnes už zdanění podléhá kdekdo a nejednou. :-/

0/0
3.10.2016 0:31

V79i66l71é60m 54B29a52r98á47k 4586727749896

Daň je zákonem (popřípadě i jinak) určená povinná platba do rozpočtu autority (např. státu), která je oprávněna ji vyhlásit. Vyznačuje se neúčelovostí a neekvivalentností, tzn. ukládá se jako jednostranná povinnost bez nároku plátce na plnění ze strany vyhlašující autority.

https://cs.wikipedia.org/wiki/Da%C5%88

0/0
3.10.2016 11:55

T85o52m50á43š 19H65r93u86b48ý 6452155415427

Tak jsem si přečetl ten Váš blog o Pražácích, na který jste sem dal odkaz a musím říci, že jste z tamních reakcí v diskusi vůbec nic nepochopil, protože jinak byste byl raději, kdyby se na něj zapomnělo. A co z toho čouhalo? Zloba, závist, zášť, nesmyslná generalizace a zakomplexovanost.

+1/−3
30.9.2016 20:27

F93r96a60n71t14i63š47e67k 63S68o49b33o80t25k90a 1407893474260

Naopak, překvapuje mně, pane Hrubý, vaše nechápavost a hrubost, jako by to psal pražský radní či sám autor tohoto "parkovacího vynálezu a tiskárny na peníze"!! Toto je velmi dobrý, analytický článek, který rozebírá podivnou podstatu zonového parkování. Velmi se mně líbí myšlenky, jak by se asi dívali pražští radní všeho druhu kdyby byly zavedeny obdobné "zákazy" v jiných městách. A to s těmi výjímkami je úplné svinstvo, tak proč o tom nepsat, pane Hrubý?

0/0
1.10.2016 7:58

T24o69m64á63š 81H41r50u30b59ý 6232915275357

Špatně jste si přečetl můj příspěvek, pane Sobotko. Já reagoval na jiný blog, který autor v této diskusi zmiňuje.

Prosím, zde je. Přečtěte a pak posuďte.

http://vilembarak.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=453579

0/0
1.10.2016 8:32

A55d23a86m 58P12o86c85h68e 7218516270875

V jiných městech je to naprosto běžné. A to po celém světě. To jen v Praze by se podle některých jedinců mělo parkovat zadarmo třeba i na hradě pro kohokoli.

0/0
1.10.2016 9:11

R81a92d85e83k 77H95o18d55a67ň 9246287341423

To že v některých městech po celém světě zóny jsou neznamená, že ve spoustě jiných nejsou. Navíc to co v zónách smí nerezidenti a za jakých podmínek se výrazně liší (a zrovna v tomhle je Praha dost tragická).

Navíc ve spoustě míst zóny sice jsou, ale kontrola se moc neřeší - místní jsou si prostě vědomi, že pokud žijí ve městě s turistickým ruchem které z návštěvníků má peníze, tak je logicky lepší leccos tolerovat.

0/0
1.10.2016 9:18



AUDIOZÁZNAM

Petice

Zmeškali jste přenos čtení Davida Vlka? Poslechněte si ho tady.



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.