Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

E74m35a46n12u96e10l 32Š17í67p 8250344175846

Myslím, že se některé příspěvky trochumíjejí účinkem. Pan Barák neútočí ani tak na ideu vysokorychlostní železnice(koneckonců ta ve vyspělých zemích už má své místo a není třeba o ní nějakzvlášť rozumovat), jako na současné poměry v zemi, které opravdu reálněnedovolují myslet na dohledné zprovoznění něčeho tak náročného, jak jevysokorychlostní železnice. Nejsou to zdaleka jen nějaké nové tratě a vlakovésoupravy, ale úplně nová kultura železnice počínaje přestavbou nádraží avýstavbou přestupních uzlů na všechny ostatní formy veřejné i individuálnídopravy a konče jízdou s vyloučením jakéhokoliv zpoždění a špičkovýmislužbami na palubě vlaků pro všechny kategorie cestujících.

Vysokorychlostní železnice nemá aani nemůže sloužit určité části dnešních padesátníků až sedmdesátníků (sám k nípatřím), jejichž problémem je bezpochyby fakt, že tzv. „sametová revoluce“ jimspadla do klína bez zásadní námahy a ve své většině očekávali, že se bezzásadní námahy také brzy budou mít jako v Německu. V současném Českuje stejně jako za komunistů módní nadávat na poměry, ale přičinit se ve svémpohodlném dosahu o změnu poměrů k lepšímu se jaksi nenosí. Pak z tohovyplývají všechny ty podivné figury na vysokých místech a odpudivé jevy, nakteré poukazuje pan Barák.

V roce 2035, kdy za příznivýchpodmínek reálně vidím dokončení prvního úseku vysokorychlostní dráhy mi budeněco kolem osmdesáti. Na průjezd vysokorychlostního vlaku se budu moci podívatnanejvýš oknem podstatně pomalejší sanitky, která mě právě bude převážet najednotku intenzivní péče. Přesto jsem přesvědčen, že stojí za to o podobné věciusilovat a angažovat se o jejich realizaci, o což se i já možná nedokonale snažím.A nejde jen o vysokorychlostní dráhu, ale o takové věci jako tzv. „znalostníekonomiku“, přeměnu země montoven na zemi špičkových technologií nebo inteligentnía sebevědomé působení Čechů na evropské úrovni. Myslím, že to dlužíme našimdětem a vnukům, na které jsme jaksi zapomněli a připravili jim celý ten dnešní chlívek.

0/0
15.5.2017 18:22

R52o51m77a80n 59K43r29a53t49o49c32h80v20í16l 6256337336724

Ano

A hlavně je třeba i napojení na evropské VRT

0/0
15.5.2017 9:04
Foto

P94a26v75e70l 22P24o12k64o69r95n48ý 2166684500722

Praha všude vyhlásí modré zóny pak cizí v Praze nikde levně nezaparkuje, pak bude jediná možnost dojíždět do práce vlaky.

Libí se mi dojíždění do Londýna, vlaky jezdí asi 130 km/hod a jedou do středu Londýna, používal ej často Sherlock Holmes:-), tedy dojíždět za prací z Českých Budějovic do Prahy by teoreticky šlo.

Tedy pokud by si nějaký cestující neudělal bouli na hlavě, viz odkaz dále, či pokud by zase někdo neignoroval červená světla na přejezdu. http://ekonomika.idnes.cz/vlak-ceske-budejovice-nove-udoli-okno-vypadlo-cestujici-boule-p6n-/eko-doprava.aspx?c=A170510_210307_ekonomika_ale

0/0
11.5.2017 7:09

Z65b67y57n48ě96k 42H58l92á31s84n96ý 3784267885269

Teda souhlasím, že se z toho stane zlodějina, to v zemi kde " všeci kradnů " asi nikoho nepřekvapí. Na druhou stranu, jezdím do práce do Německa a jakmile to jde, jezdím ICE. Ty vlaky jsou plný pořád, i když jsou dražší, než obyčejná jízdenka, která je už tak dost drahá. Pokuď se do Berlína dostaneme za necelé dvě hoďky, tak to Evropu opravdu zmenší. A nejde jen o mojí cestu do práce, přitáhne to i turisty z jiných kontinentů, kteří tráví nějaký čas v Berlíně a mohli by si snadno odskočit do Prahy, Brna, nebo Bratislavi. Řešil bych to tak, že bych požádal Němce o kompletní řešení. Bude to ve výsledku levnější. :-)

+2/0
10.5.2017 17:08



AUDIOZÁZNAM

Petice

Zmeškali jste přenos čtení Davida Vlka? Poslechněte si ho tady.



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.