Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Silnice jsou vybudovány z daní. Jsou určeny pro všechny! Pro motoristy, pro kola, pro chodce, pro povozy tažené zvířaty, pro traktory.

0 0
možnosti
Foto

Poslyšte pane... vy být nějaký fištrón... na vás si hned tak někdo nepřijde... ale myslím, že zubatá bude mít pádnější argumenty...

Pumpičkáři se všude chovají, jako by byli nesmrtelní... ale nejsou...

0 0
možnosti

J39i94r64i 19T32i96c35h48y

28. 7. 2020 17:42

Videl jsem silne rozsireni cyklistiky v Barcelone, siroke bulvary, oddelene pruhy pro auta, cyklisty a chodce, rovina, teple pocasi vetsinu roku. Nevidel jsem prakticky zadne cyklisty v Neapoli, hrbolate silnice, znacne kopce.

Ve Vancouveru (Kanada) nepostavili zadne nad/pod-jezdove silnice, doprava vazne na ulicich, cekani na krizovatkach, i kdyz ridic automobilu nejede do mesta, chce jen prejet z jednoho predmesti do druhehoi a musi skrz stred. Socialisticky starosta to idealne vyresil, zastavi traffic jam pouzitim technologie 19. stoleti, kazdy bude jezdiy na kole. Remeslnik s nastroji, stary ci chory, tehotna zena, urednik do vzdalene kancelare, do kopce (je jich hodne), v desti (cely podzim a zimu). Snizili pocet pruhu pro automobily, pouzili je pro cyklisty, pri cemz pomer automobilu k cyclistum je tak zhruba 100:1. Zablokovali moznost parkovani automobilu a tim pristup zakazniku do obchodu, nehlede na problemy v pripade nehod.

1 0
možnosti

Jsem neřidič, nicméně 80% cyklistů v Praze vnímám jako ohrožení bezpečnosti. Půlka z nich jezdí po chodníku, většina těch na silnici nechápe, co je to přechod pro chodce a téměř žádný z nich nechápe, že když zdržují v úzké ulici tramvaj, tak naštvou šedesát lidí spěchajících do práce.

4 0
možnosti

I69v91a16n 68Z60y25k48á68n

28. 7. 2020 0:50

Mícháte logické a správné věci s naprostými blbinami. Na adresu cyklistů používáte zobecňování, které, nevím čím to, neaplikujete analogicky na řidiče osobáků či náklaďáků. Tak jako lidi uvědomělé najdete za řidítky i za volantem, stejně tak uspějete v celém řidičském spektru, pokud půjde o lidi hloupé bez mozku, bezohledné, nevšímavé. Kdo má empatii a mozek, dokáže většinu nekomfortních silničních situací zavčas, mnohdy dopředu a bez újmy pro všechny zúčastněné, zrežírovat a odehrát potřebný part sám, ale nejlépe samozřejmě se spoluúčastí stejně uvědomělou od zbylých účastníků provozu. Když budu tupý, nevšímavý, nedomýšlející ani jeden tah dopředu, natož více, logicky budu kupit chybu za chybou a budu pro druhé hrozbou a důvodem ke stresu za volantem nebo řídítky.

Cyklisté jsou pro vás ti, co jezdí 15km/h. A ti, co jezdí 30, už nejsou těmi cyklisty? A co ti, co jezdí 40km/h? Ty budete posílat povinně rameno na rameno na cyklostezky k těm, co tam jedou těch 15km/h? To bude sakra bezpečné místo, co? Nebo snad chcete podemokraticku cyklistům zakázat jezdit tak rychle, kolik jsou schopni? Ne, odteď všichni 15, tak je to správné, tak to má být?

Ano, možná by to pak pomohlo řidičům-tupounům předcházet situacím, kdy se snaží stůj co stůj v posledních metrech dostat před cyklistu před kruhovým objezdem, kde pak významně zbrzdí a toho cyklistu logicky významně zpomalí, protože člověk samozřejmě nemůže od tupounů očekávat, že jim dojde něco tak pochopitelného z předešlé rychlosti cyklisty, že ten může být v kruháku a jeho průjezdu mnohem rychlejší než osobák.

Zkrátka vaše ideální pojetí: já chci pro sebe svobodu a práva, ale ty mi zmiz, tobě jen oprátku a sešněrované povinnosti. Je mi líto, ale smiřte se s tím, že svět není jen o vás, ale o všech. A to, že máte kolem sebe plech, z vás ještě nedělá toho na nejvyšším stupínku potravinového řetězce. I cyklista si vás může namazat na chleba a vy ho budete brzdit. Buďme raději vzájemně ohleduplní, všichni chceme dojet ve zdraví.

10 1
možnosti

Neznám slušné slovo, jak označit cyklistu, který jede na frekventované stezce pro chodce a cyklisty třicítkou. A plech kolem sebe nemám.

3 0
možnosti

P44e43t83r 10S87k33á30c83e97l

27. 7. 2020 22:51

Fakta přesvědčují - nechť se zveřejní údaje o nehodách jen na cyklostezkách a budou se všichni divit. Totiž přátelé žijí nedaleko stezky vedoucí tam i zpět do Brna. O každém, doslova o každém víkendu slyší a vidí přijíždět záchranku směr cyklostezka. Totiž po ní se pohybují běžci, kočárky, pejskaři se svými mazlíčky, kolečkobruslaři, penny a skateboarďáci a v neposlední řadě do toho bicyklisté. Pokud stezka vede kolem lesního porostu, mohou se tam pohybovat i lesní zvířata - hájená! Takže sečteno podtrženo, prozatím nikoho nezajímají negativní dopady provozu po stezkách, na nichž se vyskytují shora uvedené vrstvy populace. Jak dlouho ještě? Zdravého rozumu je třeba a třeba po nejbližších volbách nastanou skutečné přeměny. Voliči, máte i tohle ve své moci....R^

1 0
možnosti

Co byste považoval za dobré řešení?

0 0
možnosti

Člověče, vy byste se tím štvaním lidí proti sobě mohl živit.

Kdyby byl každý majitel kola (auta, motorky, nohou ...) tak agresivní a netolerantní jako vy, to by byl mazec.

7 4
možnosti

Je toho z obou stran opravdu hodně, kdyby se to však hodilo "na váhy", asi by se misky vah zhruba vyrovnaly...

Jo, a přejíždění cyklistů z jedné strany silnice na druhou, použitím přechodu pro chodce, ... světe div se... to je zákonem povoleno...a dokonce cyklista může na přechodu zabočit "bez varování" ...tak bacha na to..

1 1
možnosti

Asi jste si přechod pro chodce popletl s přejezdem pro cyklisty.

zák. č. 361/2000 Sb.

§ 2

h) ohrozit cyklistu přejíždějícího pozemní komunikaci na přejezdu pro cyklisty,

ll) přejezd pro cyklisty je místo na pozemní komunikaci určené pro přejíždění cyklistů přes pozemní komunikaci vyznačené příslušnou dopravní značkou,

j) chodec je i osoba, která vede jízdní kolo

dd) přechod pro chodce je místo na pozemní komunikaci určené pro přecházení chodců, vyznačené příslušnou dopravní značkou,

4 0
možnosti

Tak tento článek je neskutečná snůška blbostí a nesmyslů. Pan autor má asi patent na rozum.

4 6
možnosti

Vidím, že autor je hoodně vysazený na cyklisty, nevím co mu tak strašného provedli. Sám jsem řidič i cyklista a procento "blbců" za volantem i na kole je přibližně stejný. Naprosta většina cyklistu je normálních, stejně jako řidičů i chodců. Potíž je v tom, že když se chcete dostat z bodu A do bodu B, tak jako řidič máte vždy nějakou silnici, jako chodec většinou máte nějakou pěšinu, turistickou stezkou apod. a v podstatě nemusíte přijít do kontaktu s autem. Jako cyklista takový luxus nemám. Cyklostezky sice vznikají, ale jejich síť dosahuje asi promile toho, co síť silnic a turistických stezek. I ty značené cyklotrasy jsou většinou po silnicích, kde se prohánějí kamiony. Mně spíše přijde agresivní ideologové ti, co si furt vezou zadek v autě a jen nadávají na chodce a kolaře, že jim překážejí na silnici.

6 1
možnosti

Bohužel - třeba po Praze když vidím cyklisty v rušných ulicích tak mi připadají jako někdo kdo chce spáchat sebevraždu...

7 2
možnosti

Na silnici mě opravdu baví 2 až 3 cyklisté, jedoucí vedle sebe, kteří nehodlají změnit styl jízdy, aby je mohlo auto předjet, zejména když vidí, že doprotivky neustále něco jede.

;-D;-D;-D

5 1
možnosti

Když doprotivky něco jede, tak nesmíte předjíždět. Paragraf o předjíždění Zákona o provozu na pozemních komunikacích to říká naprosto jasně, při předjíždění nesmíte nikoho ohrozit. Takže je úplně jedno, jestli jede cyklista jeden nebo cyklistů více. Pokud nemůže bezpečně předjet, nepředjíždějte. Žádné "tam se přece vejdu". Auto nebo traktor taky nepředjíždíte, když proti něco jede.

0 7
možnosti
  • Počet článků 290
  • Celková karma 24,68
  • Průměrná čtenost 2234x
Každý má právo hledat své štěstí, pokud to není na újmu jiným lidem. Vycházím ze zásady, že stát je tu pro občana a nikoliv naopak. Každý z nás má právo hodnotit, zda pravomoci vykonávané státem by nešly vykonávat lépe nebo jinak, například zda je nevrátit občanům. Neustále je třeba hledat, jak věci dělat levněji, rychleji, přesněji, prostě efektivněji.

Seznam rubrik